سورپرایز ویژه مجلس برای کارکنان دولت | خبر خوش برای کارکنان دولت

4

1402/3/21

14:35


سورپرایز ویژه مجلس برای کارکنان دولت | خبر خوش برای کارکنان دولت

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به طور کلی به افرادی که توسط ارگان‌های دولتی استخدام می‌شوند کارکنان دولت گفته می شوند.پر‌ واضح است که کارکنان دولت از امنیت شغلی و مزایای بیشتری نسبت به باقی شاغلین در کشور برخوردار هستند.کارکنان دولت ، مطابق « قانون مدیریت خدمات کشوری » مصوب 1386 از حقوق و مزایای متعددی برخوردار می باشند.طرح ساماندهی کارکنان دولت به زودی در مجلس به اتمام می رسد.در ادمه به آخرین خبر از کارکنان دولت می پردازیم.

در روزهای پیش رو بررسی لایحه‌ی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون‌های مجلس شورا آغاز خواهد شد و این در حالیست که به گفته‌ی اسدزاده (پرستار شرکتی)، جامعه‌ی هدف میلیونیِ طرح ساماندهی در انتظار تعیین تکلیف این طرح در مجلس هستند.

او تاکید می‌کند: طرح ساماندهی بعد از بازگشت از شورای نگهبان، در کمیسیون اجتماعی مجلس مراحل رفع ابهام را می‌گذراند؛ نمایندگان مجلس بارها وعده داده‌اند از تصویب طرح کوتاه نمی‌آیند و «به زودی» نشست‌های رفع ابهام و نهایی کردنِ طرح به پایان می‌رسد اما تا کی باید منتظر باشیم؟

این پرستار شرکتی اضافه می‌کند: امیدواریم قبل از شروع بررسی برنامه هفتم، پاسخ قطعی به جامعه‌ی مشمولان بدهند؛ اگر نمی‌توانند طرح ساماندهی و حذف پیمانکاران را به تصویب برسانند، اعلام کنند تا تکلیف خودمان را بدانیم؛ بیش از دو سال است که به ما امید واهی می‌دهند و هر بار اعلام می‌کنند «نگران نباشید»؛ وقتی کار تا این اندازه به درازا کشیده چطور و چگونه ما نگران نباشیم؟

اسدزاده در پایان می‌گوید: نیروهای شرکتی و قراردادیِ نهادهای دولتی از بخشنامه‌ی سازمان امور استخدامی که قرار است ابلاغ شود رضایت ندارند و ساماندهی را فقط در حذف کامل پیمانکاران می‌دانند؛ بنابراین امیدواریم طرح مجلس هرچه زودتر مصوب شود.

کارکنان دولت

موضوع عدم تطابق دستمزد کارگران با تورم هنوز به عنوان یک چالش جدی مطرح است و نمایندگان کارگران تاکید دارند افزایش دستمزد سال ۱۴۰۲ مشروط به کنترل تورم بوده و آمارهای تورمی حکایت از نقض صورت جلسه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حقوق کارگران در صورت تداوم تورم دارد.

صولت مرتضوی با بیان اینکه طبق گزارش های اعلامی روند تورم عمومی در کشور در حال مدیریت شدن است، افزود: ضمن اینکه ما قول نداده ایم در صورتی که تورم افزایش یا کاهش یافت در مصوبه شورای عالی کار تجدید نظر شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه مستند قانونی درباره اینکه حقوق و دستمزد کارگران باید متناسب با تورم ترمیم شود وجود ندارد، گفت: تعداد نمایندگان کارگران در روزی که صورتجلسه دستمزد کارگران امضا شده بیشتر از جلسات معمول بوده و در حالی که باید سه نفر می بودند شش نفر در جلسه حاضر شدند و صورت جلسه را امضا کردند، بنابراین مصوبه شورای عالی کار با تایید و تصویب نمایندگان کارگران امضا شده است.

صولت مرتضوی با بیان اینکه طبق گزارش های اعلامی روند تورم عمومی در کشور در حال مدیریت شدن است، افزود: ضمن اینکه ما قول نداده ایم در صورتی که تورم افزایش یا کاهش یافت در مصوبه شورای عالی کار تجدید نظر شود.

او افزود: تنها در جلسه شورای عالی کار بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه اگر دولت تصمیم گرفت حقوق کارمندان دولتی را افزایش دهد دستمزد کارگران هم اصلاح شود و همه تایید کردیم در صورت تغییر حقوق کارکنان دولت در مصوبه شورای عالی کار هم مصوبه را بازنگری خواهیم کرد.

 داوود منظور با اشاره به افزایش سن بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: صندوق‌های بازنشستگی ناترازی‌های شدیدی دارند و منابع و مصارف آن‌ها با هم سازگاری نداشته و دچار کسری هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: بنابراین باید برخی از اصلاحات، که اصطلاحاً اصلاحات سنجه‌ای نامیده می‌شوند، در ضوابط بازنشستگی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: در پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم، این اصلاحات پیش‌بینی شده که برخی از آن‌ها به سن بازنشستگان برمی‌گردد و تحت تدابیری، سن بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم، به تدریج افزایش خواهد داشت.

منظور از وجود اصلاحاتی دیگری در همین زمینه خبر داد و گفت: امیدواریم مجموعه این اصلاحات به کسانی که در سن کار هستند به اندازه‌ای به افزایش منابع صندوق‌های بازنشستگی کمک کنند که صندوق‌ها بتوانند خدمات شایسته‌ای را به بازنشستگان ارائه کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع صندوق‌های بازنشستگی، خدماتی که بازنشستگان انتظار دارند دریافت کنند، عملاً تحقق پیدا نمی‌کند که باعث عدم رضایتمندی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در طول برنامه هفتم تلاش خواهیم کرد با اصلاحاتی که انجام می‌دهیم، منابع صندوق‌های بازنشستگی بهبود و افزایش پیداکند و ورودی‌ها بیشتر شود و طبیعتاً صندوق‌ها بتوانند خدمات شایسته و پایداری را به بازنشستگان ارائه دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو