یک باکس سیگار هدیه به خبرنگاران حاشیه ساز شد!

منبع: برترین ها

136

1400/9/22

07:33


در اتفاقی عجیب و غیر متعارف، در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت دخانیات، خبرنگاران باکس «سیگار بهمن» هدیه گرفتند.

در اتفاقی عجیب و غیر متعارف، در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت دخانیات، خبرنگاران باکس «سیگار بهمن» هدیه گرفتند.این خبری بود که خبرنگاران حاضر در این جلسه در رسانه‌های اجتماعی‌شان مطرح کردند که فضای مجازی را تحت سیطره خود در آورد و واکنش‌های متعددی را در پی داشت.

به دنبال این ماجرا ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهدا این هدیه نامتعارف به خبرنگاران واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرامش نوشت: «در معارفه رئیس شرکت دخانیات به خبرنگاران سیگار دادند. نمی‌دانم این طنز ماجرا بوده یا واقعا عزیزان زیادی در نقش خود فرورفته اند!

دوستی می‌گفت خدا را شکر روابط عمومی شرکت دخانیات، در ستاد مبارزه با مواد مخدر همین مسئولیت را ندارد و مراسم مشابه را آنجا برگزار نکرده است! خلاصه درباره این اتفاق چیزی نمی‌توان گفت جز تاسف! خبرنگاران هیچگاه در انجام رسالت خود به دست دیگران نگاه نکرده‌اند حالا چه رئیس بانک مرکزی باشد چه دخانیات چه مردم کوچه و بازار. هدیه‌تان پیشکش خودتان.

پی‌نوشت: محمد شیخان که معارفه شده خود از چهره‌های رسانه‌ای است و تازه به این مجموعه وارد شده و طبیعتاً برگزار‌کننده مراسم مذکور نبوده است. حتما زین پس از این شیرین کاری‌ها در آن مجموعه نخواهیم دید.»

جالب اینجاست که روابط عمومی شرکت دخانیات ایران درباره این اتفاق عذری بدتر از گناه آورد و توضیح داد که این یک اقدام مرسوم و سالانه است و به مدیریت جدید سازمان ارتباطی ندارد! اما این هدیه نامتعارف در حالی است که کشورهای جهان در حال حرکت به سمت محدود و ممنوع کردن مصرف سیگار و دخانیات هستند و حتی اخیرا نیوزلند در حرکتی بی‌نظیر اعلام کرده است که فروش سیگار به نسل‌های آینده را ممنوع می‌کند، بعد شرکت دخانیات ایران به خبرنگاران سیگارهدیه می‌دهد!

 واکنش کاربران

همانطور که عنوان شد این هدیه نامتعارف، با بازتاب‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «چرا سیگار؟ خدایا کیا مدیر عامل میشن؟! اینم از عقل و تدبیرشون!»
کاربر دیگری گفته است: «جدی جدی روز معارفه مدیر عامل جدید شرکت دخانیات به خبرنگارها یه باکس سیگار بهمن هدیه دادین؟! رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر رو می‌خواین معارفه نکنین فعلا».

دیگری نوشت: «باید فاتحه فرهنگ و فهم و شعور این نوع افراد رو خوند».یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «‎مگر هر شرکت هر محصولی که تولید میکنه را باید به خبرنگاران هدیه بده؟ شاید اون محصول وجهه جالبی نداشته باشه».

کاربر دیگری گفته است: «پرده اول: در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران، به هر خبرنگار یک باکس سیگار بهمن هدیه داده شده است! پرده دوم: اخیرا نیوزلند اعلام کرد که فروش سیگار به نسل‌های آینده را ممنوع می‌کند. هدیه دادن سیگار در مراسم رسمی ما کجا و ممنوعیت فروش سیگار کجا!»

کاربران دیگر نوشته اند: «شرکت دخانیات به خبرنگارانی که در نشست خبری بودند، یک باکس سیگار بهمن هدیه داده، کاش جناب اسماعیلی وزیر ارشاد به جای گزارش از پروژه‌های راه‌سازی پلدختر یک نامه بزنند بدانیم متولی فرهنگ هنوز وجود دارد!»، «فکر کن طرف میره خونه باباش میگه این چیه؟ میگه اگه بگم تو نشست خبری بهم هدیه دادن باور میکنی یا نه؟»، «تو مراسم معارفه مدیرعامل یکی از شرکت‌های دخانیات به خبرنگاران یه باکس سیگار دادن. فک کنم بعد از قبر که قبلاً مدیرعامل بهشت زهرا(س) زحمتش رو کشیده بود متنوع‌ترین هدیه به قشر خبرنگار بود.»، «‎‎خیلی
خنده داره که فکر می‌کنید چون هدیه ارزش مادی نداره پس کار بدی نیست. در صورتی که هر هدیه‌ای از طرف یک مرکز دولتی به خبرنگار داده بشه به نوعی در فرآیند کار حرفه‌ای خبرنگار اخلال ایجاد میکنه در واقع خبرنگار مدیون اون سازمان میشه»، «‎ این هدیه ترویج سیگاره. از نظر فرهنگی کار درستی نبوده»، «شنیدم شرکت دخانیات به خبرنگارانی که اونجا دعوت بودند، یه باکس سیگار بهمن هدیه داد! خلاصه اینکه بزرگوار، حمایت از کالای داخلی رو به نحو احسن انجام داد. اما به خبرنگارانی که این هدیه رو قبول کردند، باید گفت: گلی به جمالت صاحب قلم. قدر قلمت رو می‌دونی؟»،

«حالا دخانیات چقدر به ایرانی‌ها سیگار می‌فروشد؟ چه فرقی با فروش و هدیه دارد هر دو مقصر هستند اگر مردم رو بیمار کنند بعد سود تو جیب کی میره دخانیات! حالا توی ایران از ۱۳ سال سن تا پیری سیگاری اند»، «یعنی چی این یک هدیه مرسومه؟ مگه کسی به مردم سم هدیه میده؟!»، «تو مراسم معارفه مدیرعامل شرکت دخانیات به خبرنگارا یه نمونه از محصولات شرکت (یه باکس سیگار بهمن) هدیه دادن. عین این میمونه اپل نشست خبری برگزار کنه آیفون هدیه بده، یا ستاد مبارزه با مواد مخدر آخر جلسه از خبرنگارا با گل و حشیش پذیرایی کنه! از کجاتون در میارید این ایده‌هارو!»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو