بهترین فیلم‌های موزیکال دهه گذشته – بخش اول

بهترین فیلم‌های موزیکال دهه گذشته – بخش اول


منبع: فوت و فن

149

1400/9/22

07:58


بهترین فیلم‌های موزیکال دهه گذشته – بخش اول

ژانر موزیکال از زمان شروع سینما، یکی از ژانرهای پایدار هالیوود به شمار می‌رفته است. برخی از این فیلم‌های موزیکال بر اساس نمایش‌ها بوده‌اند و برخی دیگر، فیلم‌هایی اصیل بودند. با اینکه هر کسی فیلم‌های موزیکال را نمی‌پسندد و این فیلم‌ها اغلب با نقدهای متفاوتی روبه‌رو می‌شوند اما در دهه ۲۰۱۰ میلادی، فیلم‌های موزیکال قابل تحسینی روی پرده سینماها اکران شدند.

در این مطلب قرار است به معرفی بهترین فیلم‌های موزیکال دهه گذشته میلادی بپردازیم. این فیلم‌ها بر اساس امتیاز کاربران وب سایت آی‌ام‌دی‌بی به آن‌ها رتبه‌بندی شده است. در ادامه همراه با ما باشید.

۱۰- فیلم ماپت‌ها (The Muppets) امتیاز ۷.۱

The Muppets (2011) - 7.1

The Muppets (2011) – 7.1

شخصیت‌های ماندگار ماپت‌ها در طی سال‌ها، بخشی از فیلم‌های اقتباسی زیادی بوده‌اند اما فیلم ماپت‌ها در سال ۲۰۱۱ میلادی، یکی از تحسین‌شده‌ترین اقتباس‌ها بوده است. این فیلم، داستان یک شخصیت تازه به نام والتر را دنبال می‌کند که با گروه اصلی ماپت‌ها همکاری می‌کند تا جلوی نابود شدن استودیوی قدیمی‌شان توسط یک سرمایه‌دار نفتی را بگیرند.

این فیلم با نقش‌آفرینی جیسون سیگل (Jason Segel) و ایمی آدامز (Amy Adams) بوده است. این دو در نقش‌های انسانی خود واقعا درخشیده‌اند. این دو بازیگر به طرز شگفت‌انگیزی، توانایی موزیکال خودشان را به نمایش گذاشته‌اند. فیلم ماپت‌ها برنده جایزه اسکار برای بهترین آهنگ اصیل شده بود.

۹- انیمیشن کتاب زندگی (The Book Of Life) امتیاز ۷.۳

The Book Of Life (2014) - 7.3

The Book Of Life (2014) – 7.3

کتاب زندگی، انیمیشنی با ماجراجویی رنگارنگ و سرزنده است که به محوریت موضوعات مرگ و خانواده است که در فرهنگ مکزیکی دیده می‌شوند. انیمیشن کتاب زندگی با صداپیشگی بازیگرانی برجسته است که از جمله آن‌ها می‌توان به دیگو لونا (Diego Luna)، چنینگ تیتوم (Channing Tatum)، زوئی سالدانا (Zoe Saldana)، آیس کیوب (Ice Cube) و تعداد دیگری اشاره کرد.

موسیقی متن انیمیشن کتاب زندگی دارای آهنگ‌های اصیل و آهنگ‌های کاور از ترانه‌های مشهور است. با اینکه این انیمیشن برای جوایز خاصی نامزد نشده است اما این فیلم همچنان با ستایش زیادی از سوی مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده بود. از همین رو، امتیاز زیادی به این انیمیشن داده شده است. انیمیشن کتاب زندگی در سال ۲۰۱۴ میلادی روی پرده سینماها اکران شده است.

۸- فیلم تصنیف باستر اسکراگز (The Ballad Of Buster Scruggs) امتیاز ۷.۳

The Ballad Of Buster Scruggs (2018) - 7.3

The Ballad Of Buster Scruggs (2018) – 7.3

فیلم‌سازهای برجسته‌ای همچون برادران کوئن (Coen Brothers) ساخت این اثر را در دست داشته‌اند. آن‌ها با فیلم تصنیف باستر اسکراگز وارد ژانر موزیکال شده‌اند. این فیلم که محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود، اثری مجموعه‌ای است که داستان شش کاراکتر مختلف را دنبال می‌نماید که سفرهایشان در غرب وحشی را دنبال می‌کند.

این فیلم دارای سبک کمدی خاص برادران کوئن است اما با این وجود، در مقایسه با دیگر آثاری که توسط این فیلم‌سازان ساخته شده‌اند، امتیاز نسبتا متوسطی از کاربران وب سایت آی‌ام‌دی‌بی بدست آورده است. با این حال، فیلم تصنیف باستر اسکراگز تحسین بسیاری بدست آورد و برای سه جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین آهنگ اصیل، نامزد دریافت جایزه شده بود. این فیلم در سال ۲۰۱۸ میلادی روی پرده سینماها اکران شده است.

۷- فیلم راکتمن (Rocketman) امتیاز ۷.۳

Rocketman (2019) - 7.3

Rocketman (2019) – 7.3

فیلم راکتمن، فیلم بیوگرافی التون جان (Elton John) بوده و خود او، تهیه‎‌کننده اجرایی این فیلم بوده است. این فیلم، اثری سرشار از بهترین آهنگ‌های التون جان است. این فیلم همانند خود التون جان، اثری افسانه‌ای و پر از زرق و برق است. تارون اجرتون (Taron Egerton) نقش التون جان را به تصویر می‌کشد و واقعا یک نقش‌آفرینی وفادار و گیرا از خود به جا گذشته است.

فیلم علاوه بر نشان دادن به شهرت رسیدن التون جان و کشمکش‌های او با اعتیاد، کودکی او را نیز به تصویر کشیده است. البته، این فیلم برخی از بهترین لباس‌های التون جان را به نمایش می‌گذارد. این فیلم محصول سال ۲۰۱۹ میلادی است و برنده جایزه بهترین آهنگ اصیل شده بود.

۶- انیمیشن یخ‌زده (Frozen) امتیاز ۷.۴

Frozen (2013) - 7.4

Frozen (2013) – 7.4

می‌توان گفت که یکی از نمادین‌ترین فیلم‌های کمپانی دیزنی در سال‌های اخیر، انیمیشن یخ‌زده بوده است. از همین رو، جای هیچ تعجبی نداشته است که این فیلم موفق شده تا به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های موزیکال دهه ۲۰۱۰ میلادی شناخته شود. کاربران وب سایت آی‌ام‌دی‌بی، انیمیشن یخ‌زده و همچنین دنباله‌ها و نسخه‌های فرعی آن را به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های انیمیشنی تاریخ سینما رتبه‌بندی کرده‌اند.

این فیلم هم توسط کودکان و هم بزرگسالان، مورد استقبال قرار گرفته است. این فیلم، به هنگام اکران خود در سال ۲۰۱۳ میلادی، جنونی فرهنگی ایجاد کرده بود. این فیلم در نهایت برنده دو جایزه اسکار شده بود، یکی جایزه بهترین انیمیشن سال و دیگری بهترین آهنگ اصیل. همین جایزه سبب شده تا آهنگساز رابرت لوپز (Robert Lopez) به دوازدهمین نفری تبدیل شود که توانست جوایز امی، گرمی، اسکار و تونی را بدست بیاورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو