نیم نگاه فوت‌وفن به تبلت پیشرفته MediaPad M5 Pro هوآوی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸

نیم نگاه فوت‌وفن به تبلت پیشرفته MediaPad M5 Pro هوآوی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸


منبع: فوت و فن

133

1400/9/22

10:42


نیم نگاه فوت‌وفن به تبلت پیشرفته MediaPad M5 Pro هوآوی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸

معرفی مدل پیشرفته‌تر Pro از مجموعه تبلت‌های اندروید مدیاپد ام ۵ هوآوی

برند هوآوی بر خلاف انتظار در نمایشگاه امسال هیچ تلفن هوشمندی معرفی نکرد. در عوض، سه تبلت اندروید و یک لپ‌تاپ ویندوز ۱۳٫۹ اینچ را در غرفه خود به نمایش گذاشت.

سری مدیاپد ام ۵ (MediaPad M5) از تبلت‌های هوآوی در ۳ مدل مختلف عرضه خواهد شد: مدل ۸٫۴ اینچ، مدل ۱۰٫۸ اینچ و مدل ۱۰٫۸ اینچ پرو که همه با نام MediaPad M5 وارد بازار می‌شوند.

تیم فوت‌وفن وب‌سایت فوت‌وفن در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ بارسلون اسپانیا حضور پیدا کرده و مدتی را با این تبلت‌ها گذراند تا ببیند هوآوی چه امکاناتی را در این محصولات جدید خود گنجانده است. در این مطلب، نگاهی اجمالی به تبلت ۱۰٫۸ اینچ مدل MediaPad M5 Pro از سری تبلت‌های مدیاپد ام ۵ هوآوی خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

طراحی و نمایشگر

تبلت ۱۰٫۸ اینچ پرو در سری MediaPad M5 هوآوی از شیشه منحنی ۲٫۵ بعدی روی نمایشگر بهره می‌برند که زیر آن نمایشگر ۱۰٫۸ اینچ از نوع IPS قرار گرفته است.

این تبلت وضوح بالای ۲۵۶۰x1600 پیکسل در نمایشگرش دارد. صفحه نمایش با این وضوح روشنایی خوبی دارد و رنگ‌ها زنده و طبیعی هستند. علاوه بر این، زاویه دید در حالت افقی در نمایشگر IPS تبلت ۱۰٫۸ اینچ پرو بسیار خوب است. پایین نمایشگر حسگر اثر انگشت وجود دارد؛ چیزی که وجودش در تبلت به عنوان یک دستگاه شخصی غنیمتی با ارزش محسوب می‌شود.

بدنه پشت این تبلت از جنس آلومینیوم و به رنگ نوک مدادی یا طلایی است. آنتن در اطراف تبلت قرار گرفته و از نوع U شکل است که چندی پیش هوآوی حق امتیاز این مدل از آنتن را به نام خود ثبت کرد.

در قسمت پایین در پشت تبلت سوراخ‌هایی وجود دارد که در حکم روزنه‌های بلندگو هستند. این بلندگو به فناوری صدای هارمان/کاردون مجهز شده که پیشگام در ارائه صدای بی‌نظیر در محصولات الکترونیک است. تبلت مدیاپد ام ۵ پرو با نمایشگر ۱۰٫۸ اینچ ۴ بلندگو دارد که به صدای عالی با کیفیت خیلی بالا مجهز شده است.

تبلت‌های سری هوآوی مدیاپد ام ۵ دوربین‌های مشابهی دارند. در مدل ۱۰٫۸ اینچ پرو مانند مدل‌های دیگر دوربین ۸ مگاپیکسل در جلو و دوربین ۱۳ مگاپیکسل در پشت تعبیه شده است.

هوآوی برای تبلت مدیاپد ام ۵ پرو با نمایشگر ۱۰٫۸ اینچ پین‌هایی برای اتصال صفحه کلید در صورت نیاز دارد که بین روزنه‌های بلندگو قرار دارد. با این قابلیت به راحتی می‌توان هر صفحه کلید یا تجهیزاتی از شرکت‌های دیگر را به راحتی به تبلت متصل کرد.

این تبلت مانند مدل‌های دیگر دوربین ۸ مگاپیکسل در جلو و دوربین ۱۳ مگاپیکسل در پشت دارد.

پردازنده و حافظه

تراشه‌ای که این تبلت هوآوی با آن اجرا می‌شود تراشه پیشرفته و پرقدرت هوآوی یعنی کایرن ۹۶۰ (Kirin 960) است که با ۴ گیگابایت رم همراه می‌شود. این پردازنده و مقدار رم برای تبلت ۱۰٫۸ اینچ پرو بسیار خوب به نظر می‌رسد و می‌تواند برنامه‌ها را با سرعت بالایی اجرا کند و کمتر رقیبی در بازار بتواند به پایش برسد. در هنگامی که فوت‌وفن در حال بررسی این تبلت بود عملکرد روان و پاسخگویی سریعی داشت.

اندروید ۸٫۰ اوریو نیز سیستم عامل تبلت ۱۰٫۸ اینچ مدیاپد ام ۵ پرو است که با به روزترین رابط کاربری EMUI 8.0 اجرا می‌شود. البته، ممکن است برخی از کاربران خیلی با این رابط کاربری احساس راحتی نکنند و از نظرشان خالی از جلوه‌های زیبا باشد.

تبلت ۱۰٫۸ اینچ مدیاپد ام ۵ پرو قابلیتی دارد که آن را بیشتر شبیه یک کامپیوتر شخصی می‌کند. حالت نمای دسکتاپ یا Desktop View یک نوار وظیفه اضافه می‌کند و دسترسی آسان به فایل‌ها را میسر می‌سازد. متأسفانه، مدل ۸٫۴ اینچ تبلت هوآوی از این قابلیت بی‌بهره مانده است.

تبلت ۱۰٫۸ اینچ مدیاپد ام ۵ پرو فقط با حافظه‌های داخلی ۶۴ گیگابایت در امریکا و ۱۲۸ گیگابایت در چین عرضه خواهد شد. این مدل از تبلت مجهز به کارت حافظه میکرو اس.دی برای ارتقای گنجایش حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود که بزرگترین مصرف‌کنندگان رسانه را راضی نگه خواهد داشت.

قلم M-Pen

هوآوی یک قلم دیجیتال را به همراه این تبلت‌ها عرضه کرده است.. این قلم که Mate Pen نامیده می‌شود ۴۰۹۶ نقطه حساس به فشار دارد که امکان سایه زدن، طراحی کردن و نوشتن واقعی را میسر می‌کند. قلم Mate Pen برای این تبلت‌ در جعبه این محصول به عنوان یکی از لوازم جانبی گنجانده شده است.

امکانات ارتباطی

این مدل از تبلت هوآوی مدیاپد ام ۵ هم در انواع اتصال به وای-فای عرضه می‌شوند و هم اتصال به شبکه LTE و بلوتوث نسخه ۴٫۲٫

باتری

تبلت مدیاپد ام ۵ پرو هوآوی با نمایشگر ۱۰٫۸ اینچ باتری ۷۵۰۰ میلی‌آمپر با حداکثر زمان ۱۰ ساعت استفاده را دارد. نحوه اتصال باتری پورت USB-C است که با فناوری Quick Charge باتری تبلت را به سرعت شارژ می‌کند.

انتظار ما از یک تبلت اندروید

تولید تبلت قدرتمندی که مجهز به قلم بوده و بلندگوهای قوی، نمایشگری با رنگ‌های زنده و روشن و قابلیت اتصال به شبکه LTE داشته باشد هر کاربری را خوشحال می‌کند. اما آیا هنوز هم چنین تبلت‌هایی می‌توانند با امکانات خود ما را هیجان‌زده و غافلگیر کنند؟

نظر خود را در مورد این محصول از خانواده تبلت‌های هوآوی با ما در میان گذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو