چرا باقری کنی مذاکرات را قفل کرد؟

منبع: برترین ها

88

1400/9/24

12:27


در این مطلب، رشته توییتی که سید رضوی در توییتر خود در باب برجام نوشته است را خواهید خواند.

برترین‌ها: رضوی کاربر اصولگرای توییتر در رشته توییتی نوشت: 

#علی_باقری کیست؟ #رشتو
١.علی باقری کنی انسانی است شریف، پاک و صادق و البته همین صفات گاهی می تواند مشکل ساز باشد. چطور؟ جلوتر توضیح می دهم
علی باقری فرزند آیت الله باقری است. آیت الله که میان امام صادقی ها بخاطر استخاره های عجیب و غریب و دقیقش که گویی از غیب خبر می دهد مشهور است.

حاج آقا باقری را همه به پاکی و خلوص و ساده زیستی می شناسند. شخصی که تا حدود ٨٠ سالگی خودش پشت پیکان می نشست و تا چند وقت پیش پرایدی کهنه داشت. همین شخصیت حاج آقا در فرزندانش هم متجلی شده. مصباح الهدی فرزند آرش حاج آقا که داماد رهبری است و علی باقری که مسئول مذاکرات است.

چرا باقری کنی مذاکرات را قفل کرد؟

علی باقری در دورانی که در شورای امنیت ملی بود با مترو و اتوبوس رفت و آمد می کرد. همان سادگی و خلوص را حفظ کرده. اما عیب این سادگی و خلوص بی سیاستی است. همان بی سیاستی که ممکن بود ابوذر را قاتل سلمان کند. باقری کنی به همین خاطر بغض تیم ظریف را در دل دارد.

هر چند علت اصلی بن بست مذاکرات قبلی را لجاجت جلیلی می داند (عجیبه ولی واقعی است) خودش هم دست کمی از جلیلی ندارد. با همان سادگی فکر می کنند که چرا باید از حق مسلم خودمان کوتاه بیاییم و به استکبار جهانی باج بدهیم.

علی باقری انسان باهوشی است. این را در دوران معاونت قوه قضائیه به خوبی نشان داد. شاید کمتر کسی بداند که عوض شدن قاضی مقیسه با تلاش های باقری صورت گرفت.

باقری باهوش است اما سیاست نمی فهمد. تجربه ای هم ندارد. چرا الان مذاکره کننده ارشد است؟

یکی بخاطر جایگاه ویژه ای است که در بیت رهبری دارد و دیگری بخاطر نزدیکی به رئیسی. خدا رحم کرد که وزیر امور خارجه نشد. الان هم با همان لجاجت شبه جلیلی مذاکرات را قفل کرده است.  به حدی خام دست است که صفری معاون دیپلماسی اقتصادی حاضر به ادامه همکاری در وین نشد.

اینها را نوشتم تا اخطار دهم کشور دوباره در معرض آسیب قرار گرفته و باید تا دیر نشده جلوی خسارت را گرفت. بهترین راه برون رفت از این وضعیت جایگزین شدن صفری با علی باقری است. صفری دیپلماتی است کارکشته که اعتماد تمام سطوح نظام را داراست. تا دیر نشده باید کاری کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو