ماجرای بمب‌هایی که به مرور ایرانی‌ها را می‌کشد

منبع: برترین ها

80

1400/9/25

07:02


این روزها در شبکه های اجتماعی با ویدئو های تبلیغاتی از فست فودهای حجیم مواجه می‌شویم که نه تنها اشتها آور نیست بلکه به شدت اشتها شما را هم کور می‌کند.

برترین‌ها: این روزها در شبکه های اجتماعی با ویدئو های تبلیغاتی از فست فودهای حجیم مواجه می‌شویم که نه تنها اشتها آور نیست بلکه به شدت اشتها شما را هم کور می‌کند. سوال، اما اینجاست که ساندویچی با این حجم از مواد اولیه، ارزش غذایی‌اش چقدر است؟

فست فود

از نظر حمیده هنرور، کارشناس مواد غذایی، کوه باشکوه وسوسه‏انگیز پر از اسید چرب است و ارزش غذایی پایینی هم دارد. او به ما می‎گوید: «در ساندویچ‎های بمب، گوشت خالص کمی استفاده می‎شود و همین باعث می‌‎شود تادرصد میزان پروتئین این ساندویچ‎ها پایین بیاید.» و این برای ساندویچی که درواقع جز مواد غذایی پروتئینی به حساب می‎آید، خیلی بد است. او معتقد است که سوسیس و کالباسی که در بمب‎ها استفاده می‎شود، کیفیت بالایی ندارد و همین باعث شده تا ارزش غذایی بمب‎ها، پایین بیاید.

به نظر هنرور از گوشت در این بمب‎ها استفاده نمی‎شود و برای ساختن برگر‌ها از سویا استفاده می‎شود: «اگر سویا در این بمب‌ها استفاده شود که خوب است. مشکل اینجاست که از تفاله سویا برای برگر‌ها استفاده می‎شود.» از نظر هنرور، مشکل، اما در جای دیگری است؛ در مواد اولیه‌ای که نقش اول را هم در بمب‎ها ایفا می‎کند، یعنی از پنیرها. او می‎گوید: «پنیری که در بازار خیلی گران است، در این بمب‎ها با حجم بالا استفاده می‎شود، حال این که هزینه بمب‎ها خیلی پایین است.» به گفته او از پنیر‌هایی که کیفیت کمی دارد، در بمب‎ها استفاده می‎شود. این کارشناس تغذیه معتقد است از پنیر‌هایی با درجه کیفیت سه و حتی چهار، در بمب‎ها استفاده می‎شود.

فست فود

کاربری در این باره نوشت: تو هیچ کشوری این حجم از فست فود رو به خورد ملت‌شون نمی‌دن،حالا به غیر از حجم،خدا می‌دونه چه پنیر و سوسیسی می‌زنن که انقدر ارزونه.اینجا که کلا وزارت بهداشت عملا وجود نداره.کاش یادم بگیرم با نخوردن‌شون به سلامتی خودمون کمک کنیم!

دیگری نوشت: واقعا قضیه رقابت فست فودا تو ایران داره به جاهای عجیبی میرسه! این چیه واقعا؟

کاربردیگر نوشت: این چیزی که به اسم پنیر به پتتزا و فستفود‌ها اضافه میکنند در واقع پنیر نیست بلکه ترکیبی از چربی و فسفات و چند ماده افزودنی هستش. قیمت پنیر واقعی بسیار گرون هستش

دیگری نوشت:کی شده که ۴ نفر، یک ساندویچ سفارش دهند که اینها ساندویچ ۴ نفره درست می‌کنند.مگر میز است؟نه مواد اولیه‌ی با کیفیت، نه تزیینی، نه تنوعی، واقعاً تهوع‌آور شده

فست فود

کاربر دیگر نوشت: جدا از کیفیت پایین مواد اولیه فست فودهای ایران ، این در هم آمیختگی مواد فست فود به عنوان خوراک های جدید حال بهم زن شده اند.

کاربر دیگر نوشت: بیچاره معده که این همه زباله رو باید هضم کنه

دیگری نوشت: سونامی سرطان های گوارشی در راهه. همه غذاهای پروسس شده، دیپ فرای با روغنهای مونده.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو