۱۰ فوتبالیست برتر دهه اخیر به انتخاب ۹۰Min را بشناسید

۱۰ فوتبالیست برتر دهه اخیر به انتخاب ۹۰Min را بشناسید


منبع: روزیاتو

146

1400/9/25

14:01


۱۰ فوتبالیست برتر دهه اخیر به انتخاب ۹۰Min را بشناسید

۱۰ فوتبالیست برتر دهه اخیر به انتخاب ۹۰Min را بشناسید

برخی از ستاره ها در فهرست جدیدی از ۱۰ فوتبالیست برتر دهه که توسط ۹۰Min منتشر شده، جایی پیدا نکرده اند و بازیکنانی نظیر تونی کروس، نیمار، ژاوی، محمد صلاح، فرانک ریبری و آرین روبن از آن بیرون مانده اند. در Sport Bible بازیکنان این فهرست ده تایی را با هم مرور خواهیم کرد.

۱۰- گرت بیل

گرت بیل

این بازیکن ولزی شاید در ۱۰ سال اخیر به طور مداوم در یک سطح بازی نکرده باشد، اما در دوران اوجش قطعا یکی از ۱۰ فوتبالیست برتر دنیا در یک دهه اخیر بوده است. نباید بازی های خوب او برای رئال مادرید و گلزنی هایش در ۲ بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا و یک فینال کوپا دل ری را فراموش کرد.

۹- کریم بنزما

شاید بشود گفت که این بازیکن فرانسوی در فصل اخیر بهترین فوتبالش را در سن ۳۳ سالگی بازی کرده. از زمانی که کریستیانو رونالدو رئال را به مقصد یوونتوس ترک کرد، بنزما توانسته خودش را از زیر سایه ی او بیرون بیاورد. بنزما در به دست آوردن ۴ عنوان لیگ قهرمانان در ۵ فصل به رئال کمک شایانی کرده است.

۸- آندرس اینیستا

آندرس اینیستا

این فوتبالیست اسپانیایی هر آن چه را که می شد در سطح باشگاه و ملی به دست آورد را از آن خود کرده. این ستاره ی بارسلونای پپ گواردیولا به کشورش برای قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ و همچنین کسب دو عنوان لیگ ملت های اروپا نیز کمک فراوانی کرد.

۷- انگولو کانته

انگولو کانته

شاید برخی ها این بازیکن ریزجثه را برای اضافه کردن به چنین فهرستی نادیده بگیرند اما همانند اینیستا، کانته نیز هر عنوان و مقامی که می شود برنده شد را از آن خود کرده است و هنگامی که دنبال هافبک دفاعی باشید کمتر کسی را بهتر از او پیدا خواهید کرد.

۶- لوییس سوارز

پس از به ثمر رساندن ۳۴ گل در یک فصل لیگ برتر برای لیورپول، این بازیکن اروگوئه ای در لالیگا نیز همین روند را تکرار کرد. در کنار مسی و نیمار در لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۱۵ گل زد تا به بارسلونا برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی کمک کرده باشد. پس از آن، او در اتلتیکو توپ زد و فصل قبل این تیم شگفتی ساز قهرمان لالیگا شد.

۵- سرخیو راموس

وقتی صحبت از مدافعان برتر یک دهه اخیر باشد، نمی شود از راموس که گلزن هم بود چشم‌پوشی کرد. او بازیکنی است برای رویدادهای مهم که به رئال مادرید کمک کرد تا ۴ بار عنوان نخست لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کند.

۴- لوکا مودریچ

فوتبالیست برتر

تنها برنده ی توپ طلا به جز مسی و رونالدو در دهه ی اخیر این بازیکن کروات است که به طرز منحصر به فردی بازی های یکدستی را از خود به نمایش گذاشته است. او در قلب زمین برای رئال بازی های خیره کننده ای انجام داد و البته از درخشش وی در تیم ملی کرواسی در رساندن این تیم به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ نباید غافل شد.

۳- روبرت لواندوفسکی

وقتی بحث تعداد گل زده باشد، کسی نمی تواند به این فوق ستاره لهستانی برسد. او رکورد گرد مولر در بوندسلیگا ـ یعنی ۴۰ گل در یک فصل ـ که کمتر کسی فکر می کرد قابل شکستن باشد را شکست.

۲- کریستیانو رونالدو

قطعا این انتخاب بحث برانگیزی است اما رونالدو جایگاه اول را به مسی واگذار کرده است. البته جایگاه دوم هم آن قدرها بد نیست. ۴ عنوان لیگ قهرمانان اروپا، ۴ توپ طلا، و آقای گلی جهان در بازی های ملی خود گویای دستاوردهای این بازیکن ۳۶ ساله پرتغالی در طول ۱۰ سال گذشته است.

۱- لیونل مسی

فوتبالیست برتر

توضیح لازم است؟ خیلی ها این بازیکن ۳۴ ساله را بهترین بازیکن تمام اعصار می دانند چه برسد به دهه ی گذشته. او زمانی که در بارسلونا بازی می کرد کمک کرد تا این باشگاه از ۲۰۱۱ به بعد دو عنوان لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند و خودش هم در این برهه ۴ بار توپ طلا را از آن خود کرد. اوایل امسال هم بعد از ۱۶ سال تلاش برای کسب یک جام برای کشورش، با بردن کوپا آمریکا شاهکار حرفه ای اش را تکمیل کرد.

بیشتر بخوانید:

لیونل مسی به طور رسمی به پاری سن ژرمن پیوست + ویدیو معرفی

مراسم گلوب ساکر ۲۰۲۰ و انتخاب کریستیانو رونالدو و پپ گواردیولا به عنوان بهترین‌های قرن

داستان سرخیو راموس ؛ از رویای گاوباز شدن تا گلزن ترین و خشن ترین مدافع فوتبال جهان

راز موفقیت کریستیانو رونالدو چیست؟ ۶ وعده غذایی و ۵ دوره خواب ۹۰ دقیقه‌ای در روز

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو