بهترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما – بخش دوم

بهترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما – بخش دوم


منبع: فوت و فن

710

1400/9/25

15:32


بهترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما – بخش دوم

فیلم‌های ورزشی می‌توانند بسیار گیرا، سرگرم‌کننده و الهام‌بخش باشند. در این مطلب قرار است به معرفی بهترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما به انتخاب انجمن فیلم آمریکا بپردازیم.

برخی بر این باور هستند که فیلم‌های ورزشی تنها برای کسانی هستند که از این ورزش‌ها لذت می‌برند. از همین رو، بسیاری از افراد علاقه چندانی نسبت به این ژانر ندارند. با این وجود، برخی از فیلم‌های ورزشی می‌توانند واقعا جذاب باشند و داستان زندگی ورزشکاران فوق‌العاده‌ای را بازگو کنند که بر مشکلات غلبه کرده‌اند.

انجمن فیلم آمریکا لیستی از بهترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما ارائه کرده است. یکی از اشتراکات میان تمام آثار این لیست، این است که تماشای آن‌ها واقعا لذت‌بخش است و اوقات خوشی را برای بیننده رقم می‌زند. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم بول دورهام (Bull Durham)

Bull Durham (1988)

Bull Durham (1988)

فیلم بول دورهام، اثری کمدی-عاشقانه و درام محصول سال ۱۹۸۸ میلادی است. این فیلم بر محوریت کاراکترهایی به نام دیویس، انی ساوی و ابی لالوش است. دیویس یک بازیکن بیسبال است که وظیفه یافته تا به یک پرتاب‌کننده توپ جوان به نام لالوش، چیزهای بیشتری در مورد این بازی آموزش دهد. ساوی یکی از طرفداران این بازی است و علاقه‌ای به هر دو نفر آن‌ها دارد و سعی دارد تا به لالوش کمک کند.

این فیلم سرشار از لحظات سرگرم‌کننده و پویایی بسیار عالی میان سه بازیگر اصلی خود است. فیلم بول دورهام، اثری است که مطمئنا طرفداران ژانر کمدی-عاشقانه از آن لذت خواهند برد. بازی کوین کاستنر (Kevin Costner)، سوزان ساراندون (Susan Sarandon) و تیم رابینز (Tim Robbins) به ارتقاء این فیلم بسیار کمک کرده است.

فیلم هوزیرها (Hoosiers)

Hoosiers (1986)

Hoosiers (1986)

فیلم هوزیرها محصول سال ۱۹۸۶ میلادی است. اتفاقات این فیلم در سال ۱۹۵۱ میلادی رخ می‌دهد و داستان مردی را بازگو می‌کند که مربی تیم بسکتبال مدرسه‌ای در ایندیانا می‌شود. این مربی دارای سابقه پیچیده‌ای است و به دنبال آن است تا تیم خودش را به قهرمانی برساند.

این فیلم دارای نقش‌آفرینی بسیار خوبی از بازیگران خود است. فیلم‌نامه فیلم بسیار فوق‌العاده است. فیلم هوزیرها در ارائه داستان خود، احساسی و گیرا است. این فیلم، پیام‌هایی در مورد رها نکردن و سخت‌کوشی برای بدست آوردن رویاهای فرد است. این فیلم باعث الهام‌بخشی مخاطبان شده است.

فیلم غرور یانکی‌ها (The Pride Of The Yankees)

The Pride Of The Yankees (1943)

The Pride Of The Yankees (1943)

فیلم غرور یانکی‌ها، ادای احترامی احساسی و گیرا به لو گهریج است. او یک بازیکن بیسبال دوست‌داشتنی بوده است که برای یانکی‌های نیویورک بازی می‌کرده است. او به طور ناگهانی درگذشت و طرفداران این تیم را عزادار کرد. این فیلم داستان گهریج با بازی گری کوپر (Gary Cooper) را در نقاط مختلفی از زندگی‌اش دنبال می‌کند که شامل تصمیم ابتدایی او برای تبدیل شدن به بازیکنی حرفه‌ای است.

نقش‌آفرینی بازیگران در این فیلم واقعا قانع‌کننده است و برخی از بازیکنان واقعی بیسبال در این فیلم حضور داشته‌اند که به واقع‌گرایانه بودن این فیلم افزوده است. فیلم غرور یانکی‌ها، اثری ملموس است که ادای احترامی به یکی از افسانه‌های بازی بیسبال دارد.

فیلم راکی (Rocky)

Rocky (1976)

Rocky (1976)

فیلم راکی محصول سال ۱۹۷۶ میلادی است. این فیلم با بازی سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) در نقش یک بوکسور است. این نقش و فیلم باعث به شهرت رسیدن استالونه شده بود. او در این فیلم، نقش یک بوکس مشتاق را بازی می‌کند که در ابتدا به وصول بدهی از بدهکاران در فیلادلفیا مشغول بوده است. او دعوتی برای مبارزه با قهرمان سنگین وزن جهان یعنی آپولو کرید بدست می‌آورد و همین او را وا می‌دارد تا تمرین کند و بهترین تلاش‌های خودش را انجام دهد.

داستان و مسیر راکی، یک داستان الهام‌بخش است که از زمان اکران خود روی پرده سینماها، با بسیاری از بیننده‌ها ارتباط برقرار کرده است. فیلم راکی، یکی از بهترین فیلم‌های ورزشی به شمار می‌رود و حتی کسانی که علاقه زیادی به این ژانر ندارند، می‌توانند از آن لذت ببرند. این فیلم دارای پیام‌های مهمی است. این فیلم به بیننده این موضوع را نشان می‌دهد که باید به خودشان باور داشته باشند و همیشه برای بدست آوردن آرزوهای خود، تلاش کنند.

فیلم گاو خشمگین (Raging Bull)

Raging Bull (1980)

Raging Bull (1980)

فیلم گاو خشمگین محصول سال ۱۹۸۰ میلادی است. این فیلم، یکی از بهترین فیلم‌هایی است که توسط مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) کارگردانی شده‌اند. این فیلم، یکی از خارق‌العاده‌ترین فیلم‌های ورزشی تاریخ محسوب می‌شود. این فیلم بیوگرافی، داستان جیک لاموتا با بازی رابرت د نیرو (Robert De Niro) را دنبال می‌کند.

لاموتا، بوکسوری است که رفتارهایش باعث شده تا دنیای پیرامونش از هم بپاشد. نقش‌آفرینی تمام بازیگران این فیلم واقعا عالی بوده است. از جمله دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به جو پشی (Joe Pesci) و کتی موریارتی (Cathy Moriarty) اشاره کرد. فیلم گاو خشمگین، اثری تنش‌زا، دراماتیک و لذت‌بخش است. این فیلم به خوبی به نمایش زندگی این شخص پیچیده پرداخته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو