طرز تهیه بستنی سنتی فوری

بستنی سنتی فوری , طرز تهیه بستنی سنتی فوری

بستنی سنتی از دسرهای قدیمی و پرطرفدار ایرانی است که با این دستور می توانید آنرا به صورت فوری و در کمتر از یک ساعت درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی سنتی فوری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بستنی سنتی فوری
آرد سفید۲ قاشق غذا خوری سرخالی
شیردو سوم لیوان
گلابیک سوم لیوان
زعفران دم کرده۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
هل آسیاب شدهنصف قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک قاشق چای خوری
شکرنصف لیوان
خامه صبحانه۲۰۰ گرم

طرز تهیه بستنی سنتی فوری

مرحله اول

برای تهیه بستنی سنتی خوشمزه و ساده در ابتدای کار، زرده تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس با چنگال یا همزن دستی مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به همراه گلاب، زعفران دم کزده و هل داخل کاسه ای دیگر می ریزیم و با هم مخلوط کرده تا یکدست شوند. سپس از این مخلوط در سه مرحله کم کم به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

حالا آرد را کم کم به مواد اضافه کرده و با همزن دستی خوب می زنیم تا یکدست شود. در آخر تمام مواد را درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به صورت مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود.

مرحله چهارم

غلیظ که شد، حرارت را خاموش کرده و درب آن را سریع می گذاریم و اجازه می دهیم تا سرد شود. در این فاصله یک قاشق از خامه را روی یک کیسه فریزر می کشیم و صاف می کنیم و در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند.

مرحله پنجم

وقتی مواد به طور کامل سرد شد، بقیه خامه را به آن اضافه کرده و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در این مرحله، مواد را داخل یک ظرف می ریزیم و حدود نیم ساعت در فریزر قرار می دهیم یخ بزند.

مرحله ششم

وسط یخ زدن بستنی، خامه ای که روی پلاستیک کشیده ایم و یخ زده است را خارج کرده و خرد می کنیم و روی بستنی می ریزیم. سپس دوباره در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند. بعد از حدود نیم ساعت آماده است و قابل سرو است.