طرز تهیه کیم بستنی حرفه ای و خوش طعم در خانه

طرز تهیه کیم بستنی حرفه ای و خوش طعم در خانه


منبع: آرگا

379

1399/4/19

20:31


در این مطلب آموزش طرز تهیه کیم بستنی خوشمزه با ساده ترین روش را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم از تهیه این نوع بستنی در منزل نهایت لذت را ببرید.

کیم بستنی از انواع بستنی های خوشمزه و محبوب است که با طعم های متنوعی تهیه می شود و شما می توانید این نوع بستنی را به صورت شکلاتی و میوه ای و … در منزل برای روزهای گرم تابستان آماده کنید.

برای تهیه بستنی روش های زیادی نظیر بستنی وانیلی و بستنی سنتی و بستنی زعفرانی و کیم بستنی وجود دارد و اگر شما تمایل دارید در منزل بستنی تهیه کنید بهتر است از روش های ذکر شده برای ایجاد تنوع در دستور تهیه بستنی خانگی استفاده نمایید.

روش تهیه کیم بستنی

مواد لازم

  • شیر : ۲۵۰ گرم
  • شکر : نصف پیمانه
  • خامه صبحانه : ۹۰ گرم
  • نشاسته ذرت : یک قاشق سوپخوری
  • نشاسته گل : یک قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته ای : ۱۵۰ گرم
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • روغن مایع : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیم بستنی در منزل

برای تهیه این نوع بستنی ابتدا شیر را به همراه شکر و نشاسته درون قابلمه ای مناسب بریزید تا با یکدیگر مخلوط شوند سپس قابلمه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و به صورت مدام مخلوط مواد را هم بزنید تا به غلظت فرنی برسند.

بعد از رسیدن مواد به غلظت مناسب خامه و وانیل را به مخلوط مواد بیفزایید و به صورت مدام را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا مواد مقداری خنک شوند و از حرارت بیفتند.

دستور تهیه کیم بستنی در منزل

در مرحله بعدی طرز تهیه کیم بستنی در حین خنک شدن مواد هر چند دقیقه یک بار آن را هم بزنید تا رویه ای روی سطح آن ایجاد نشود و بعد از اینکه مواد از حرارت افتاد آن را درون قالب کیم بستنی بریزید و به مدت ۶ ساعت قالب را درون فریزر قرار دهید تا مواد به صورت کامل یخ بزنند.

بعد از اینکه بستنی به خوبی یخ زد شکلات تخته ای را به روش بن ماری روی بخار ذوب نمایید و مقداری روغن مایع به آن بیفزایید تا شکلات شل شود سپس شکلات را درون لیوانی بزرگ بریزید.

روش تهیه کیم بستنی

بستنی های یخ زده را درون لیوان حاوی شکلات قرار دهید و آن ها را در مکانی مناسب قرار دهید تا شکلات سفت شود. توجه داشته باشید که شکلات با سرعت زیادی سفت می شود از این رو بهتر است بستنی ها را تا زمان سرو درون فریزر نگهداری نمایید.

کیم بستنی


در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه کیم بستنی در خدمت شما عزیزان خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع بستنی را در منزل به راحتی بپزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو