طرز تهیه شیرینی ونیزی

طرز تهیه شیرینی ونیزی با پیمانه بدون فر نسکافه ای خانگی 

این شیرینی جزو شیرینی های پذیرایی محسوب می شود و به همین دلیل می توانیم از آن به عنوان شیرینی پذیرایی برای عید نوروز استفاده کنیم. این شیرینی علاوه بر خوشمزگی، بسیار لطیف است و به راحتی در خانه تهیه می شود. می توان این شیرینی را با کره نیوزیلندی یا روغن قنادی تهیه کرد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ونیزی
کره۱۶۰ گرم
پودر قند۸۰ گرم
آرد۲۶۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
نمک۱ پینچ
شکلات تلخبه مقدار لازم
پودر پستهبه مقدار لازم

دستور پخت شیرینی ونیزی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ونیزی خوشمزه و مخصوص ابتدا کره و پودر قند را درون یک کاسه ریخته و با همزن آن را می زنیم. تا کرم رنگ شود. حدود ۳ دقیقه طول می کشد. مرتب کره و پودر قند را در وسط ظرف جمع می کنیم.

مرحله دوم

سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و حدود یک دقیقه هم می زنیم تا به خوبی مخلوط شود. آرد و نمک و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک می کنیم. سپس کم کم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یک خمیر یکدست بوجود آید.

مرحله سوم

سپس خمیر را داخل قیف می ریزیم. کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش داده و مواد خمیری را درون سینی مانند بامیه می ریزیم. فر را از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، حدود ۱۵ دقیقه سینی را درون فر با همان دما قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از اینکه اطراف شیرینی ها طلایی شدف انها را از فر خارج می کنیم. در ادامه شکلات تخته ای را روی بخار کتری یا سماور به روش بنماری ذوب می کنیم. سپس شیرینی را داخل شکلات می زنیم و بعد داخل پودر پسته می گذاریم و اجازه می دهیم تا ببندد.

مطالب پیشنهادی