طرز تهیه بستنی سنتی با طعمی فوق العاده

طرز تهیه بستنی سنتی با طعمی فوق العاده


منبع: آرگا

370

1399/4/10

14:19


در فصل تابستان نمی توان از خوردن بستنی گذشت شما می توانید بستنی را با بهترین و آسان ترین روش در منزل تهیه کنید و از خوردن بستنی خانگی که خودتان تهیه کرده اید نهایت لذت ببرید. طرز تهیه بستنی سنتی را در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد.

بستنی یکی از خوردنی های خوشمزه ای است که در بین همه رده های سنی طرفداران زیادی دارد. ساخت بستنی در منزل به راحتی امکان پذیر است کافی است که شما کمی صبر و زمان به خرج دهید.

بستنی یکی از انواع دسر های خوشمزه است که شما می توانید آن را برای فصل گرما در منزل تهیه کنید. با بستنی سنتی می توانید دسر های خوشمزه و پر طرفداری مانند کیک بستنی و ژله بستنی را برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید.

طرز تهیه بستنی به صورت تصویری و مرحله به مرحله

مواد لازم

شکر : ۴ قاشق سوپ خوری
شیر : ۲ لیوان
زرده تخم مرغ : ۴ عدد
ثعلب : ۱۵ گرم
وانیل : ۱/۲ قاشق چای خوری

مواد لازم بستنی

طرز تهیه بستنی خانگی

توجه داشته باشید که در طرز تهیه بستنی می توانید به جای تخم مرغ از ثعلب استفاده کنید که در این مطلب روش تهیه بستنی را با هر دوی این مواد به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.
برای تهیه بستنی با تخم مرغ ابتدا شکر و زرده تخم مرغ را به همراه وانیل در ظرفی مناسب با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید و مخلوط این مواد را آنقدر هم بزیند تا تخم مرغ ها کف کنند.

مخلوش تخم مرغ و شکر و وانیل

سپس شیر را در قابلمه ای مناسب بجوشانید و به مخلوط زرده تخم مرغ و شکر اضافه کنید.

جوشاندن شیر

مخلوط شیر و زرده تخم مرغ


اگر می خواهید در روش تهیه بستنی به جای تخم مرغ از ثعلب استفاده کنید ابتدا شیر را بجوشانید.

جوشاندن شیر

سپس شیر و وانیل و ثعلب و شکر را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید و مواد مخلوط شده را تا وقتی هم بزنید که شکر در شیر حل شود.

مخلوط مواد بستنی


می توانید با سه روش متفاوت مخلوط شیر و مواد بستنی را به شکل و فرم بستنی در آورید.
در روش اول می توانید از بستنی ساز استفاده کنید که این وسیله ساخت بستنی در منزل را به راحتی برای شما امکان پذیر خواهد کرد.

روش تهیه بستنی در بستنی ساز

بستنی خانگی


اگر بستنی ساز در دسترس ندارید می توانید ظرف بزرگی را پر از یخ کنید و مخلوط شیر و شکر را در ظرفی فلزی بریزید و ظرف فلزی را در درون ظرف حاوی یخ قرار دهید و آنقدر مخلوط شیر و شکر را هم بزیند تا مایع بستنی به حالت کش دار تبدیل شود و به فرم بستنی تبدیل شود.

قرار دادن بستنی در ظرف حاوی یخ

بستنی بیرون اورده شده از فریزر


در سومین روش تهیه بستنی سنتی خانگی شما می توانید مخلوط شیر و مواد بستنی را در درون ظرف فلزی بریزید و سپس ظرف را در درون فریزر قرار دهید بعد از این که اطراف شیر یخ زد ظرف را از فریزر خارج کنید و با کمک همزن مایع بستنی را هم بزنید و این کار را آنقدر تکرار کنید تا مایع بستنی کش دار شود و به فرم بستنی تبدیل شود.

بیرون آوردن بستنی از فریزر

روش تهیه بستنی در منزل

آموزش تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب

طعم این بستنی خانگی نیز همچون بستنی زعفرانی، بستنی گردویی و … خوشمزه می باشد و تنها تفاوت این بستنی با بستنی های دیگر در استفاده نکردن پودر ثعلب می باشد که می توان به سادگی و هر زمان با مواد موجود در منزل بستنی وانیلی خوشمزه ای را تهیه و نوش جان کرد.

مواد لازم:

  • شیر: ۱ لیوان
  • زرده تخم مرغ: ۵ عدد
  • شکر: سه چهارم لیوان
  • خامه: ۴۰۰ گرم
  • نمک: ۱ پنس
  • وانیل: ۱ قاشق چایخوری

روش تهیه بستنی بدون ثعلب

دستور پخت:

در ابتدا شیر را به همراه شکر و نمک درون قابلمه ای بریزید و بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. زمانی که شیر جوشید حرارت را کم کنید.

درون ظرف بزرگی یخ بریزید و ظرف کوچک تری را داخل یخ بگذارید و بعد خامه را درون ظرف کوچک بریزید و مقداری با قاشق به هم بزنید تا یکنواخت گردد.

در این مرحله طرز تهیه بستنی ذره های تخم مرغ که از قبل از سفیده جدا کرده اید را مقداری هم بزنید و مقداری از شیر به جوش آمده را به آن اضافه نمایید و شروع به هم زدن کنید، در این حالت به زرده ها در اصلاح شوک وارد می شود، در واقع این کار مانع از لخته شدن زرده ها می گردد زمانی که می خواهید درون شیر داغ بریزید.

اکنون زرده های مخلوط شده با کمی شیر را داخل قابلمه شیر روی اجاق بریزید و دائم به هم بزنید برای هم زدن از قاشق چوبی و یا سیلیکونی استفاده کنید و در طول هم زدن چندین بار از روی حرارت بردارید و مجددا روی حرارت بگذارید تا زرده ها لخته نگردند.

مخلوط شیر و تخم مرغ را به اندازه ای هم بزنید که غلظت لازم همچون غلظت فرنی روان را به دست آورد به این صورت که پشت قاشق را بپوشاند و زمانی که با انگشت روی پشت قاشق خط می کشید، جای خط پر نشود.

صافی را بر روی ظرف خامه بگذارید و حال ترکیب شیر و زرده را داخل صافی بریزید سپس صافی را بردارید و به صورت مرتب مواد ترکیب شده را با خامه خوب به هم بزنید. به حدی مواد را هم بزنید که خنک شود و بعد وانیل پودری یا مایع را به مواد بیفزایید و مخلوط نمایید.

مواد را درون ظرف درب داری بریزید و در حدود یک ساعت و سی دقیقه درون فریزر نگهداری کنید و بعد از این مدت آن را از فریزر بیرون بیاورد و به وسیله چنگال کاملا به هم بزنید و مجددا داخل فریزر قرار دهید.

این کار را هر ۲۰ دقیقه تکرار کنید لازم است بدانید که مدت قرار دادن بستنی در فریزر برای آماده سرو شدن حدودا سه ساعت می باشد که این زمان ممکن است کمتر یا بیشتر نیز شود و بستگی به شرایط فریزر دارد.

نحوه تهیه بستنی وانیلی خانگی

بعد از اینکه بستنی آماده شد بستنی را در ظرف های دلخواه خود بکشید و با کمک روش های تزیین بستنی آن را به زیبایی تزیین کنید و در کنار اعضای خانواده خود بستنی را میل کنید. امیدواریم با مشاهده مرحله به مرحله دستور ساخت بستنی در منزل بتوانید بستنی خانگی و سنتی خوشمزه ای را تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو