یک نماینده اصول‌گرای سابق مجلس با تمجید از متانت علی لاریجانی گفت: برخی جریانات سیاسی به فردی حمله می‌کنند که نظر شورای نگهبان را با متانت پذیرفت و هیچ حاشیه‌ای برای کشور ایجاد نکرد.

موضوع انتشار نامه شورای نگهبان به علی لاریجانی درباره دلایل ردّصلاحیتش و پاسخ‌های رئیس مجلس به این نامه همچنان با واکنش در فضای سیاسی کشور روبه‌رو است. 

نوع واکنش شورای نگهبان و ایضاً سخنگوی قوه قضائیه نیز ابهاماتی را ایجاد کرده است. 

تندروها علیه علی لاریجانی

درهمین‌رابطه، غلامرضا شرفی، نماینده اصول‌گرای مجلس دهم که همواره با صراحت کلام درباره دولت حسن روحانی و ریاست علی لاریجانی بر مجلس سخن به میان می‌آورد، می‌گوید: علی لاریجانی یکی از نمادهای انقلاب اسلامی است که متأسفانه از گزند برخی از تندروهای داخلی بی‌نصیب نمانده است.

او تأکید می‌کند؛ حذف افرادی همانند علی لاریجانی بسیار خطرآفرین است؛ زیرا افرادی به دنبال منزوی کردن نیروهای اصیل انقلاب هستند که خود با وجود بسیاری از اشکالات، مدعی بزرگی کردن برای اصل انقلاب اسلامی هستند.

جای خودی‌ها با غیرخودی‌ها را عوض نکنیم

غلامرضا شرفی، نماینده سابق مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با قرن نو در خصوص دور جدید حملات به علی لاریجانی پس از انتشار نامه علل عدم احراز صلاحیت وی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، اظهار داشت: متأسفانه یکی از چالش‌هایی که کشورهای در حال توسعه را تهدید می‎‌کند این است که نیروهای خودی از نیروهای غیرخودی تمییز داده نمی‌شود.

وی گفت: در چنین جوامعی حق برخی از کسانی که برای ایجاد رنسانس و پیشرفت کشور خود تلاش کرده‌اند ادا نمی‌شود و حتی شخصیت آنها نیز به انزوا کشیده می‌شود.

لاریجانی از ذخایر اصلی انقلاب اسلامی است

نماینده سابق مردم آبادان در مجلس دهم با اشاره به حملات ناجوانمردانه گروه‌ها و برخی نهادها به علی لاریجانی بیان کرد: آقای لاریجانی یکی از شخصیت‌های برجسته جمهوری اسلامی است که سابقه فعالیت و مبارزات سیاسی او به دوران پیش از انقلاب برمی‌گردد که متأسفانه ایشان نیز از حملات یک جریان خاص مصون نمانده‌ است.

جریانات خاص به دنبال سهم‌خواهی از نظام هستند

شرفی تصریح کرد: چند جریان خاص در کشور به دنبال سهم‌خواهی است و با محدود کردن و منزوی کردن افراد شاخص نظام، تلاش می‌کند با یک تاریخ‌سازی جعلی و سابقه‌سازی دروغین، خود را در عرصه سیاسی کشور حفظ کند.

این چهره سیاسی اصول‌گرا با هشدار درباره خطرات حذف بزرگانی همچون علی لاریجانی به مخاطبان قرن نو گفت: نباید اجازه داد یک جریان به‌راحتی دست به حذف افراد مهم نظام بزند. باید توجه داشت آنچه که در موضوع بررسی صلاحیت آقای لاریجانی شکل گرفته براساس یک روند قانونی بوده و شخص آقای لاریجانی نیز با وجود اعتراضی که به تصمیم شورای نگهبان داشت، با متانت تمام نظر اعضای این شورا را پذیرفت و هیچ حاشیه‌ای ایجاد نکرد.

جواب متانت لاریجانی را با جسارت کردن به او دادند

این نماینده سابق مجلس تأکید کرد: شورای نگهبان براساس یک منطق تصمیم گرفته آقای لاریجانی را تأیید نکند، و ایشان نیز با واکنشی صبورانه با این موضوع برخورد کردند، اما مشخص نیست که چرا یک دسته از جریانات سیاسی تصمیم گرفته‌اند دوباره به چنین فردی که حتی حاضر نشد یک جنجال کوچک نیز بر سر عدم احراز صلاحیت خود راه بیندازد، حمله کنند.

شرفی اظهار داشت: رفتار متین آقای لاریجانی را اگر با منش جریانات سیاسی تندرو مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که آن جریانات هرگز در چنین مواقعی از مواضع خود کوتاه نمی‌آید و حتی خود را مدعی و بزرگ‌تر انقلاب معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه به فردی حمله می‌شود که رهبر معظم انقلاب به صورت مشخص از وی و خانواده او دلجویی کرده است. کلام رهبری مؤید این موضوع است که رهبر انقلاب علاوه‌بر محترم دانستن شخص علی لاریجانی، به وی اعتماد کامل را نیز دارند.

رهبر انقلاب به اندازه یک دولت به لاریجانی اعتماد دارد

نماینده سابق مردم آبادان در پارلمان یادآور شد: نباید فراموش کنیم که مسئولیت یکی از مهم‌ترین اقدامات دیپلماتیک کشورمان که ایجاد ارتباط با چین بود، برعهده شخص علی لاریجانی بود؛ مسئولیتی که از سوی رهبر انقلاب به ایشان سپرده شده بود معنایی جز اعتمادی به اندازه یک دولت به شخص علی لاریجانی نداشت.

لاریجانی مخالف ایجاد اختلال در برنامه دیپلماسی دولت سیزدهم است

شرفی گفت: حتی رفتار علی لاریجانی در واگذاری مسئولیت قرارداد با چین نیز قابل‌ستایش است؛ زیرا او اینگونه تشخیص داد که دولت فعلی یک نگاه جامع به سیاست خارجی دارد و باید مسئولیت قرارداد و ارتباط با جمهوری خلق چین نیز از دریچه دولت فعلی دنبال شود تا تداخلی در کار دیپلماتیک دولت فعلی ایجاد نشود.

این چهره سیاسی اصول‌گرا گفت: جریانات سیاسی همواره باید مراقب باشند در رفتار و گفتار خود نگذارند کسانی که آبروی خود را برای انقلاب گذاشته و انقلاب نیز برای رشد و تربیت آنها زحمت کشیده است، مورد تعرض قرار بگیرند.

برای شکل‌گیری علی لاریجانی‌ها باید چند دهه صبر کرد

شرفی تأکید کرد: برای شکل‌گیری شخصیتی همانند علی لاریجانی‌ها دهه‌ها تلاش شده و انقلابیون بسیاری ازجمله خود او تلاش کرده‌اند و نباید اجازه داد چند جریان خاص این افراد را در صف دشمن قرار دهند و به جایگاه انقلابی ایشان جسارت کنند.

وی در پایان گفت: جای تأسف است به افرادی در چند سال اخیر جسارت می‌شود که زندگی خود را وقف جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند و همواره از سوی دشمنان مورد تهدیدات جدی ازجمله ترور بوده‌اند.