The King's Man نقد فیلم

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

رالف فاینس، بازیگر مشهور بریتانیایی که اغلب او را با فیلم «بیمار انگلیسی» به یاد می آورند، بازیگر نقش اصلی فیلم است. جما آرترتون، که در ایران اغلب با نقش تهمینه در «شاهزده فارسی» شناخته می شود، دیگر بازیگر فیلم است.

داستان فیلم درباره چیست؟

داستان فیلم در اوایل قرن بیستم روایت می شود و مجموعه «کینگزمن» را به تصویر می کشد که قصد خنثی سازی یک عملیات پیچیده را در سر دارد. عملیاتی که می تواند باعث نابودی بریتانیا شود و...

کارگردان کیست؟  

متیو وان که دو قسمت قبلی سری فیلم های «کینگزمن» را هم کارگردانی کرده بود.

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

در فیلم یک راسپوتینی وجود دارد که به هر جاندار متحرکی گرایش دارد! پس باید گفت که این اثر برای افراد کم سن و سال مناسب نیست.

The King's Man نقد فیلم

نکات مثبت فیلم؟

رالف فاینس حتی در بدترین فیلمنامه ها هم می تواند بدرخشد!

صحنه های اکشن «کینگزمن» بهرحال تماشایی هستند.

نکات منفی فیلم؟

به نظر می رسد فیلمنامه توسط یک نوجوان در پایان اولین دوره کارگاه فیلمنامه نویسی نوشته شده است! فیلمنامه ای عجیب و غریب که همه چیز در آن خام و دم دستی است.

این ایده شاهکار فقط از سازندگان «کینگزمن» بر می آید: آمریکا وارد جنگ نمی شود چون رئیس جمهور آمریکا در دفترش در کاخ سفید با یک زن رابطه جنسی داشته و فیلمش در دست دشمن است!

به فیلمنامه نویس گفته اند درباره روسیه بنویس و یک دشمن روسی خلق کن. او هم کتاب تاریخ روسیه را باز کرده و به سراغ مضحک ترین ایده رفته و آن خلق دوباره راسپوتین با همان مشخصات است!

بخش زیادی از دقایق فیلم اضافه است.

در فیلم سازمانی وجود دارد که کل دنیا را کنترل می کند و ظاهراً بر تمامی رئیس جمهورهای جهان تسلط دارد، اما در عین حال توان شنیدن صدا و دیدن اینکه یک هواپیما درست از بالای سرشان رد شده و آدم پیاده کرده را ندارند!

The King's Man نقد فیلم

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

موفقیت دو قسمت قبلی «کینگزمن»

حرف آخر:           

«The King's Man» برخلاف دو قسمت قبلی، ضعیف و فراموش شدنی است. قسمت سوم مخصوصاً در بخش فیلمنامه یک ویرانه تمام عیار است که می تواند مخاطبش را وارد یک کمدی ناخواسته کند. «کینگزمن» در بخش اکشن از دو اثر قبلی به مراتب عقب تر است اما کماکان می تواند مخاطبش را راضی نگه دارد. اگر فیلمنامه عجیب و غریب فیلم و مناسبات سیاسی آن که چیزی شبیه به مهد کودک است را فراموش کنید، می توان گفت که «The King's Man» برای یک بار تماشا می تواند اثر قابل قبولی باشد!

 

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید