بهترین فیلم‌های عاشقانه برای روز ولنتاین – بخش اول

بهترین فیلم‌های عاشقانه برای روز ولنتاین – بخش اول


منبع: فوت و فن

154

1400/11/26

18:54


بهترین فیلم‌های عاشقانه برای روز ولنتاین – بخش اول

روز ولنتاین نزدیک است و مطمئنا تماشای فیلم با عزیزان می‌توان این روز خاص را خاص‌تر نیز بکند. دنیای سینما، سرشار از آثار در ژانر عاشقانه و درام هستند و در این مطلب، قرار است به شما، بهترین فیلم‌های عاشقانه مناسب برای روز ولنتاین را معرفی کنیم.

فیلم عکس 

(The Photograph)

(The Photograph)

فیلم عکس به زیبایی فیلمبرداری شده و یک اثر درام و عاشقانه ظریف و احساسی است که از نویسنده و کارگردان استلا مگی (Stella Meghie) است. این فیلم با بازی عالی لاکیث استانفیلد (LaKeith Stanfield) و ایزا رای (Issa Rae) است. نقش‌آفرینی این دو در کنار یکدیگر و جذبه میان آن‌ها واقعا عالی است. داستان فیلم در دو خط زمانی بازگو می‌شود. در گذشته، عکاس مشتاق کریستینا با بازی چنت آدامز (Chanté Adams) رابطه کوتاه و جالبی با مردی به نام آیزاک با بازی یلان نوئل (Y’lan Noel) داشته است. در زمان حال، دختر کریستینا به نام مای با بازی ایزا رای، رابطه نسبتا مشاهبی با روزنامه‌نگاری به نام مایکل با بازی لاکیث استاینفیلد داشته است. باید دید که آیا اشتباهات مادرش را تکرار خواهد کرد یا خیر؟

فیلم تایتانیک 

(Titanic)

(Titanic)

فیلم تایتانیک یکی از پرفروش‌‌ترین، پر سروصداترین و دوست‌داشتنی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود. این فیلم یک نماد از فیلم‌سازی بلاک‌باستری هالیوود به شمار می‌رود. این فیلم داستان عاشقانه میان پسر جوانی به نام جک با بازی لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) و رز با بازی کیت وینسلت (Kate Winslet) را روایت می‌کند. داستان عاشقانه آن‌ها با مشکلات و مانع‌های بزرگی گره خورده است که یکی از آن‌ها، غرق شدن کشتی‌ای است که آن‌ها سوار آن هستند. این فیلم را جیمز کامرون (James Cameron) در دست دارد که یک اثر حماسی از هالیوود قدیم برای دوران مدرن محسوب می‌شود. توجه به جزئیات در این فیلم واقعا عالی است و فیلم‌های زیادی همانند فیلم تایتانیک وجود ندارند که بتوانند اینگونه احساسات و تخیلات را به بیننده منتقل کنند.

فیلم دیو و دلبر 

(Beauty and the Beast)

(Beauty and the Beast)

فیلم دیو و دلبر با بازی اما واتسون (Emma Watson) و دن استیونز (Dan Stevens) در نقش‌های اصلی است. این فیلم بر اساس انیمیشنی کلاسیک از کمپانی دیزنی است. فیلم دیو و دلبر، داستان شاهزاده‌ای را روایت می‌کند که توسط یک طلسم به یک هیولا تبدیل شده و باید در مورد عشق یاد بگیرد و تا قبل از اینکه این طلسم دائمی شود، شخصی، عاشق او شود تا بدین ترتیب، این طلسم او برداشته شود. بل با بازی اما واتسون، دختر جوانی از یک روستا است که رویای یک زندگی ساده با عشق را دارد. این فیلم لایو اکشن و بازسازی، به انیمیشن اصلی بسیار وفادار بوده و واقعا تماشایی است. این فیلم به خوبی توانسته تا این اثر نوستالژی را به بینندگان مدرن منتقل کند.

مرا با نام خودت صدا کن 

(Call Me By Your Name)

(Call Me By Your Name)

این فیلم را لوکا گوادانینو (Luca Guadagnino) کارگردانی کرده است که یک فیلم عاشقانه و در مورد به بلوغ رسیدن است. این فیلم، داستانی عالی و احساسی از اولین عشق و اولین شکست عشقی است. نقش اصلی این فیلم را تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) بازی می‌کند و موفق شد تا برای نقش‌آفرینی خود، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار شود. او در این فیلم، نقش یک نوجوان ایتالیایی به نام الیو را بازی می‌کند که عاشق یک فارغ‌التحصیل آمریکایی به نام الیور با بازی آرمی همر (Armie Hammer) می‌شود. الیور در تابستان سال ۱۹۸۳ میلادی در کنار خانواده الیو زندگی می‌کند و عشق بین آن‌ها از همینجا شعله‌ور شده است. این فیلم واقعا زیبا و تماشایی است و حس خوبی را به بیننده منتقل می‌کند. فیلمبرداری فیلم نیز به زیبایی انجام شده و مناظر زیبایی از ایتالیا را به نمایش می‌گذارد. فیلم‌نامه این فیلم را جیمز ایووری (James Ivory) قلم زده است.

فیلم اگر خیابان بیل می‌توانست صحبت کند

(If Beale Street Could Talk)

(If Beale Street Could Talk)

این فیلم را بری جنکینز (Barry Jenkins) کارگردانی کرده است که برای فیلم قبلی خود یعنی فیلم مونلایت (Moonlight) برنده جایزه اسکار شده بود. این فیلم، اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته جیمز بالدوین (James Baldwin) است و اتفاقات آن در دهه هفتاد میلادی رخ می‌دهند. تیش با بازی کیکی لاین (KiKi Layne) و فونی با بازی استیون جیمز (Stephan James)، عاشق یکدیگر هستند و زندگی طولانی در پیش‌روی خود دارند. اما فونی برای جرمی که مرتکب نشده، توسط یک پلیس نژادپرست متهم می‌شود و به زندان می‌رود. در همین حین، تیش و خانواده‌اش به دنبال آن هستند تا اتهام فونی را برطرف کنند. فیلمبرداری این فیلم به خوبی انجام شده و یک درام عاشقانه بسیار عالی است. در این فیلم، رجینا کینگ (Regina King) نقش مادر تیش را بازی می‌کند که برای این نقش‌آفرینی خود، برنده جایزه اسکار شده بود.

فیلم دفترچه خاطرات

(The Notebook)

(The Notebook)

فیلم دفترچه خاطرات، اثری دوست‌داشتنی و محبوب از نیکولاس اسپارکس (Nicholas Sparks) است. در این فیلم، ریچل مک‌آدامز (Rachel McAdams) و رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. این فیلم محصول سال ۲۰۰۴ میلادی است و یک زن ثروتمند به نام الی را نشان می‌دهد که عاشق یک کارگر فقیر در دهه چهل میلادی در کارولینای جنوبی می‌شود. آن‌ها عاشق یکدیگر شده‌اند و به صورت جداگانه، درگیری‌ها و شرایط خود را دارند. نقش‌آفرینی ریچل مک‌آدامز و رایان گاسلینگ در کنار یکدیگر و جذبه بین آن‌ها واقعا تماشایی و خارق‌العاده است.

فیلم غرور و تعصب 

(Pride and Prejudice)

(Pride and Prejudice)

فیلم غرور و تعصب محصول سال ۲۰۰۵ میلادی، اقتباسی زنده از رمانی کلاسیک به همین نام نوشته جین آستن (Jane Austen) است. این فیلم با بازی متیو مک‌فادین (Matthew Macfadyen) و کیرا نایتلی (Keira Knightley) در نقش‌های اصلی است. کیرا نایتلی نقش یک زن جوان و نسبتا مستقل به نام لیزی را بازی می‌کند که فشار زیادی روی او قرار دارد تا با یک مرد ثروتمند ازدواج کند تا بتواند خانواده خود را برجسته‌تر کند. در ابتدا، او از این مرد ثروتمند خوشش نمی‌آید اما پس از مدتی، متوجه می‌شود که آن‌ها برای یکدیگر بسیار مناسب هستند. با اینکه در طی سال‌ها، اقتباس‌های زیادی از این داستان شده اما این فیلم، سرگرم‌کننده‌ترین اقتباس محسوب می‌شود. کارگردانی این فیلم را جو رایت (Joe Wright) در دست داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو