چگونه با آلرژی فصلی در دوران شیردهی مقابله کنیم؟

چگونه با آلرژی فصلی در دوران شیردهی مقابله کنیم؟


منبع: بیتوته

99

1400/11/26

19:04


چگونه با آلرژی فصلی در دوران شیردهی مقابله کنیم؟



آلرژی فصلی در دوران شیردهی,مصرف دارو برای آلرژی فصلی در دوران شیردهی,آلرژی فصلی

یکی از روش های مقابله با آلرژی فصلی در دوران شیردهی، مصرف دارو است

 

درمان آلرژی های فصلی در دوران شیردهی 

اگر نوزادی دارید و به او شیر می دهید و نگران آلرژی های فصلی هستید ما راهکارهایی را در اختیار شما قرار می دهیم ، در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگوییم چه داروهایی مصرف کنید که برای شما و نوزادتان بی خطر باشد.

آکادمی آمریکایی آلرژی آسم و ایمونولوژی (AAAAI) گزارش می دهد که 30% از جمعیت سرتاسر جهان تحت تاثیر "رینیت آلرژیک" (که روشی جذاب برای توصیف آلرژی های فصلی سیستم تنفسی است) هستند. این تعداد بسیار زیاد است که در طول فصل آلرژی با گلو خارش دار، آبریزش بینی، چشم های آبریزش دار و خارش دار همراه است.

 

اگر شما یک مادر شیرده هستید که از آلرژی فصلی رنج می‌برید، احتمالاً در حین شیر دادن به کودکتان به مقدار کافی انرژی نخواهید داشت و اگر آلرژی شما شدید باشد، مطمئناً به این فکر خواهید کرد که چه چیزی می توانید برای تسکین موثر واقع شود.

 

دغدغه های مادران شیرده,درمان آلرژی فصلی در دوران شیردهی,علت آلرژی فصلی در دوران شیردهی

یکی از دغدغه های مادران شیرده، مقابله با آلرژی های فصلی به شمار می رود

 

خبر خوب این است که گزینه های زیادی برای مادران شیرده برای تسکین در طول فصل آلرژی وجود دارد، و بسیاری از آنها محصولاتی هستند که به راحتی می توان آنها را پیدا کرد  و برای اکثر مبتلایان به آلرژی موثر واقع می شود. مشکل این است که بسیاری از مادران شیرده به اشتباه معتقدند که نمی توانند اکثر داروها را در دوران شیردهی استفاده کنند، اما در واقع اینطور نیست ، حداقل نه در بیشتر مواقع.

 

همانطور که آکادمی اطفال آمریکا (AAp) اشاره میکند به بسیار از مادران توصیه می شود که شیردهی خود را قطع کنند یا از مصرف داروهای ضروری خودداری کنند، زیرا می ترسند اثر نامطلوبی بر روی نوزاد خود داشته باشند.

 

موسسه AAP در ادامه توضیح می دهد که تنها بخش کوچکی از داروها برای مادران شیرده توصیه نمی شود زیرا اثرات نا مطلوبی بر روی نوزادان خواهند داشت، اما اکثریت آنها نباید مشکلی ایجاد کنند.

 

اگر شما یک مادر شیرده هستید که از آلرژی فصلی رنج می برید ، چگونه می توانید که بفهمید که کدام داروها خوب هستند و کدام داروها غیر مجاز هستند؟

ابتدا همیشه توصیه می شود که با پزشک یا متخصص اطفال کودک خود تماس بگیرید.

مادران شیرده باید در مورد داروهای آلرژی به سه نکته توجه کنند، این دارو چه تاثیری روی شما خواهد داشت؟ چه تاثیری روی کودک شما خواهد داشت؟، چگونه ممکن است بر تولید شیر شما تاثیر بگذارد؟

 

آنتی هیستامین ها

 

آنتی هیستامین برای آلرژی فصلی,مراقبت از نوزادان در برابر آلرژی فصلی مادر

آنتی هیستامین برای مقابله با آلرژی در دوران شیردهی موثر واقع است 

 

در مورد آنتی هیستامین ها، دکتر روم می گوید که آنتی هیستامین های نسل اول مانند دیفن هیدرامین (بنادریل) و کلرفنیرامین (کلر-تریمتون) کمترین ارجحیت را دارند، زیرا می توانند باعث خستگی بش از حد مادران شوند که به گفته او ممکن است این کار را مشکل کند.

 یا حتی مراقبت از نوزادتان خطرناک است. 

 

همچنین دکتر رام اشاره کرد : مصرف داروهای نسل دوم یا سوم مانند لوراتادین (کلاریتین) و فکسوفنادین (آلگرا) خوب است.

آنها نسبت به Benadryl و Chlor-Trimeton انتخاب بهتری هستند زیرا کمتر مادر را خسته و آرام می کنند.

 

در مورد اینکه چگونه انتی هیستامین ها ممکن است بر جنین شما تاثیر بگذارند، دکتر روم می گوید: قرار گرفتن در معرض گاه و بیگاه آنتی هیستامین ها ، ممکن است باعث ایجاد ناراحتی شود، اما نشان داده نشده است که خطرناک است. 

 

علاوه بر این دکتر رام هشدار می دهد: هر گونه داروی آلرژی یا سرماخوردگی که حاوی پسودوافدرین (سودافد) باشد، برای مادر شیرده یک ممنوعیت بزرگ است. مطالعات نشان داده‌اند که حتی یک دوز می‌تواند میزان شیر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. او اکسی متازولین (زیکام) را به عنوان یک جایگزین احتمالی ضد احتقان توصیه می کند.

 

سایر روش های درمان الرژی فصلی در دوران شیردهی

 

داروهای بی خطر برای آلرژی فصلی در دوران شیردهی, مقابله با آلرژی فصلی

یکی از دارو های بی خطر برای مقابله با آلرژی در شیردهی، استفاده از اسپری بینی است

 

به خاطر داشت باشید که آنتی هیستامین ها و سایر داروهای OTC تنها راه برای رفع آلرژی فصلی نیستند، سایت محبوب شیردهی KellyMom.com به مادران شیرده یادآوری می کند که اسپری بینی سالین و قطره های چشمی که برای تسکین علائم سرماخوردگی و حساسیت طراحی شده است، برای مادران شیرده بی خطر هستند و ممکن است به تکسین برخی موارد کمک کنند.

 

علاوه بر این واکسن های آلرژی ( شکل ایمونوتراپی ) برای مادران شیرده و نوزادان آنها بی خطر است و تأثیرات منفی بر شیردهی ندارد. نکته اصلی این است که مادران شیردهی که آلرژی فصلی را تجربه می کنند نباید رنج ببرند.

 

مدیریت مراقبت از نوزاد و هر آنچه به آن مربوط است به اندازه کافی سخت است با این وجود اگر یک مادر شیرده هستید مجبور نیستید آلرژی فصلی خود را نادید بگیرید. اگر علائمی دارید می توانید به پزشک مراجعه کنید و از کادر درمانی کمک بگیرید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو