ثروتمندترین بوکسورهای ۳۰ سال اخیر بر اساس آمار فوربس؛ از مایک تایسون تا لنوکس لوییس

ثروتمندترین بوکسورهای ۳۰ سال اخیر بر اساس آمار فوربس؛ از مایک تایسون تا لنوکس لوییس


منبع: روزیاتو

213

1400/11/26

19:15


ثروتمندترین بوکسورهای ۳۰ سال اخیر بر اساس آمار فوربس؛ از مایک تایسون تا لنوکس لوییس

ثروتمندترین بوکسورهای ۳۰ سال اخیر بر اساس آمار فوربس؛ از مایک تایسون تا لنوکس لوییس

فلوید می ودر (Floyd Mayweather) تنها بوکسوری است که در میان ثروتمندترین ورزشکاران جهان در سی سال اخیر قرار داشته و رتبه ششم را پشت سر تایگر وودز و لیونل مسی قرار دارد که رتبه های بالاتر ثروتمندترین ورزشکاران جهان را در اختیار دارند. می ودر در طول دوران فعالیت حرفه ایش توانسته ۸۴۰ میلیون دلار ثروت بیندوزد و در نهایت نیز با رکورد ۵۰ مسابقه و ۵۰ برد و بدون باخت بازنشسته شد. تایگر وودز ستاره کهنه کار و شناخته شده دنیای گلف نیز در سی سال اخیر ثروت قابل توجه ۱.۳ میلیارد دلاری اندوخته و ثروتمندترین ورزشکار کنونی جهان است، در حالی که بعد از او لبران جیمز ستاره بسکتبال ان بی ای و لیونل مسی ستاره تیم فوتبال پاری سن ژرمن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. راجر فدرر تنیس باز کهنه کار سوییسی و کریستیانو رونالدو مهاجم تیم منچستر یونایتد نیز رتبه های چهارم و پنجم ثروتمندترین ورزشکاران جهان را به ترتیب با ثروت های ۸۷۱ و ۸۶۵.۱ میلیون دلار در اختیار دارند و بعد از آن نیز نوبت به فلوید می ودر می رسد.

ثروتمندترین بوکسورهای تاریخ ورزش بوکس کدامند؟

مایکل جوردن ستاره افسانه ای ان بی ای و مایکل شوماخر راننده بازنشسته فرمول یک نیز به ترتیب با ۷۳۸.۸ و ۶۳۹ میلیون دلار ثروت در رتبه های هفتم و هشتم ثروتمندترین ورزشکاران جهان در ۳۰ سال گذشته قرار دارند. کوبی برایانت ستاره فقید بسکتبال ان بی ای نیز با ۵۲۶.۱ میلیون دلار در رتبه نهم قرار داشته و بعد از او نوبت به فیلم میکلسون ستاره گلف می رسد که با ۵۱۹.۹ میلیون دلار ثروت جایگاه دهم را بدست آورد و بدین ترتیب جمع ۱۰ ورزشکار ثروتمند جهان در سی سال اخیر تکمیل می شود. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با بوکسورهایی آشنا کنیم که در میان ثروتمندترین ورزشکاران جهان در سی سال اخیر قرار گرفته اند و اینکه افسانه های دنیای بوکس چقدر ثروت دارند.

ثروتمندترین بوکسورهای تاریخ ورزش بوکس کدامند؟

۶- فلوید می ودر: ۸۴۰ میلیون دلار

می ودر توانسته ثروت قابل توجهی از راه بوکس بدست آورده و به همین خاطر نشان داده که شایستگی دریافت لقب بامسمای «پول» (Money) را دارد. این بوکسور آمریکایی در مبارزات پردرآمدی حضور یافته که از آن میان می توان به مبارزه با منی پاکیائو اشاره کرد که پرفروش ترین مسابقه بوکس به ازای هر بار بازدید در تاریخ این ورزش به شمار می آید و با بیش از ۴.۶ میلیون بار تماشا توانست بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد ایجاد نماید. او همچین در رینگ با چهره های مشهوری مانند کانلو آلوارز و اسکار د لا هویا روبرو شده که هر دو در میان ده ورزشکار ثروتمند سال های گذشته قرار داشته اند. نبرد مشهور می ودر با کانر مک گرگور در سال ۲۰۱۷ نیز باعث شد وی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد که این مسابقه را به بزرگ ترین مسابقه ورزش های مبارزه ای تاریخ تبدیل کرد. او پس از آن با لوگان پل ستاره یوتیوب نیز مبارزه کرد که آن هم درآمد بالایی داشت و اکنونخبر می رسد که مبارزه ای دیگر با حضور فلوید می ودر در فوریه امسال برگزار می شود که هنوز رقیب او اعلام نشده است. می ودر می خواهد که همچنان به کسب درآمد از بوکس ادامه دهد و از طریق تمرین های مداوم با مربی اش می خواهد سالی دو سه بار در مبارزه های غیرحرفه ای شرکت کند.

ثروتمندترین بوکسورهای تاریخ ورزش بوکس کدامند؟

۱۵- مایکل تایسون: ۳۰۶.۱ میلیون دلار

تایسون در دسته سنگین وزن بوکس دوران حرفه ای موفق و پرباری داشت و اغلب در دهه ۹۰ در صدر فهرست پردرآمدترین بوکسورها قرار می گرفت، دورانی که تایسون را در برابر رقبایی مانند داناوان روداک، فرانک برونو و اوندر هالیفیلد قرار داد. او به مدت نزدیک به بیست سال در دنیای حرفه ای بوکس مبارزه کرد و اگر در دنیای مدرن مبارزه می کرد می توانست درآمد بسیار بیشتری نیز داشته باشد. این بوکسور آمریکایی یکی از بهترین بوکسورهای سنگین وزن تمام دوران بوده و از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ که در اوج قرار داشت قهرمان بلامنازع و بدون شکست سنگین وزن بود. او اخیراً در مبارزه ای نمایشی با روی جونز جونیور مبارزه کرد که حدود ۷.۵ میلیون دلار برایش درآمد داشت. اگر تایسون به مبارزه در مسابقات مشت زنی نمایشی ادامه دهد می تواند به ثروت خود بیفزاید اما اخیراً تایسون اعلام کرده که بر سر مبارزه با جیک پال ستاره یوتیوبی به توافق نرسیده است.

ثروتمندترین بوکسورهای تاریخ ورزش بوکس کدامند؟

۱۶- منی پاکیائو: ۳۰۴ میلیون دلار

پاکیائو اخیراً دستکش هایش را آویخت اما یکی از پردرآمدترین بوکسورهای سی سال اخیر است که در دوران فعالیتش در این ورزش کمی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ثروت اندوخته است. منی پاکیائو سال گذشته و بعد از شکست در برابر یوردنیس اوگا که پایانی بر رکورد بی بدیل پاکیائو در دنیای بوکس بود، از این ورزش خداحافظی کرد. او در پربیننده ترین و پردرآمدترین مبارزه بوکس عصر مدرن در برابر فلوید می ودر حاضر شد و بالاترین مبلغ دریافتی دنیای بوکس برای یک مبارزه که حدود ۱۰۰ میلیون دلار بود را دریافت کرد. پاکیائو همچنین با ستارگانی مانند اسکار د لا هویا و ریکی هیتون که از نام های بزرگ دنیای بوکس سبک وزن هستند مبارزه کرده است. اگر چه پاکیائو از دنیای بوکس خداحافظی کرده است اما انتظار می رفت که نبردی با کانر مک گرگور داشته باشد اما این پیشنهاد هیچگاه جدی نشد و اکنون بیشتر بر فعالیت های سیاسی اش در کشورش فیلیپین متمرکز است.

ثروتمندترین بوکسورهای تاریخ ورزش بوکس کدامند؟

۱۷- کانر مک گرگور- ۲۷۹ میلیون دلار

مک گرگور یکی از پردرآمدترین مبارزه عصر مدرن در دنیای هنرهای رزمی بوده و در سال های اخیر معمولاٌ در میان پردرآمدترین و ثروتمندترین ورزشکاران جهان قرار داشته است. سال گذشته او دو بار با جاستین پویریه مبارزه کرد و هر دو بار بازنده بود اما به خاطر کتک هایی که خورد حدود ۴۰ میلیون دلار دستمزد گرفت. مک گرگور سال گذشته با ۱۸۰ میلیون دلار دستمزد در صدر پردرآمدترین ورزشکاران مجله فوربس قرار گرفت اما بخش زیاید از ثروت او از فروش سهامش در یک برند تولید مشروبات الکلی بدست آمده است. بخش دیگری از ثروت مک گرگور از مبارزه ای با فلوید می ودر در سال ۲۰۱۷ بدست آمد که بر اساس برآوردها درآمدی حدود ۱۳۰ میلیون دلاری را پس از فروش ۴ میلیون بازدید برای وی در پی داشت. به نظر می رسد که مک گرگور چندین مبارزه بزرگ دیگر در دنیای هنرهای رزمی ترکیبی داشته باشد که از آن میان می توان به سه گانه ای با نیت دیاز و مبارزاتی با حریفان دیگر، از جمله یکی از برادران پل اشاره کرد.

ثروتمندترین بوکسورهای تاریخ ورزش بوکس کدامند؟

۱۸- اسکار د لا هویا: ۲۳۴ میلیون دلار

د لا هویا در طول دوران حرفه ایش مبالغ زیادی از مبارزاتش دریافت کرد که شامل ۵۰ میلیون دلار به خاطر مبارزه اش در برابر فلوید می ودر بود. این بوکسور آمریکایی زمانی که در این مسابقه در سال ۲۰۰۷ حضور یافت، پردرآمدترین ورزشکار بوکسور جهان بر اساس دریافتی اش از یک مسابقه بود. او با چهره هایی مانند شین موزلی و آرتورو گاتی نیز مبارزه کرده و در شش دسته وزنی به قهرمانی جهاان رسیده است. د لا هویا در آخرین مبارزه اش با منی پاکیائو روبرو شد که البته درآمد قابل توجهی برایش داشت اما به شدت شکست خورد و دوران حرفه ایش را با شکست به پایان رسید. سال گذشته بود که د لا هویا بار دیگر به رینگ برگشت و قرار بود مقابل ویتور بلفورت قرار بگیرد که ابتلایش به کرونا و بستری شدن مانع از انجام این مسابقه شد. او قرار است بزودی مبارزه دومش با فلوید می ودر را تجربه کند.

ثروتمندترین بوکسورهای تاریخ ورزش بوکس کدامند؟

۲۰- اوندر هالیفیلد: ۲۱۳.۹ میلیون دلار

اوندر هالیفیلد در دهه ۱۹۸۰ قهرمان دسته سنگین وزن سبک یا کروزویت بود اما در دهه ۱۹۹۰ به دسته سنگین وزن آمد و با چهره های مشهوری مانند ریدیک بو و مایکل مورر مبارزه کرد که درآمد قابل توجهی برایش داشت. هالیفیلد به اولین بوکسور تاریخ تبدیل شد که در دو دسته وزنی طی سه دوره متفاوت به قهرمانی می رسد و دوران حرفه ایش با چهارمین قهرمانی سنگین وزن به پایان رساند. بزرگ ترین مبارزه هالیفیلد از لحاظ درآمدی در سال ۱۹۹۷ و در مبارزه دومش با تایسون رخ داد که در آن تایسون بخشی از گوش هالیفیلد را کنده و دیسکوالیفه شد. این بوکسور نامدار آمریکایی در سال ۱۹۹۹ برای قهرمانی سنگین وزن با لنوکس لوییس روبرو شد که نتیجه آن به شکل بحث برانگیزی مساوی اعلام شد تا اینکه در مسابقه تکراری برابر لوییس شکست خورد و عنوان قهرمانی را از دست داد. در سن ۵۸ سالگی، هالیفیلد در مبارزه نمایشی برابر ویتور بلفورت حاضر شد که انتقادهای زیادی را در پی داشت و در همان ثانیه های ابتدایی راند اول بود که داور مسابقه را متوقف کرده و پیروزی بلفورت را اعلام کرد. به نظر نمی رسد که هالیفیلد حضور دیگری پس از این تحقیر در رینگ داشته باشد هر چند برای همین مبارزه کوتاه نیز دستمزدی هفت رقمی دریافت کرد.

ثروتمندترین بوکسورهای تاریخ ورزش بوکس کدامند؟

۳۰- محمد علی کلی: ۱۰۱.۵ میلیون دلار

محمد علی کلی در سی سال اخیر مبارزه ای نداشته است اما همچنان توانسته در میان ثروتمندترین ورزشکاران سه دهه اخیر مجله فوربس قرار گیرد در شرایطی که نام او حتی در دورانی که دیگر مبارزه نمی کرد نیز آنقدر بزرگ بود که برایش درآمد در پی داشت. از نگاه بسیاری کلی بزرگ ترین بوکسور تمام دوران است که سابقه رویارویی با چهره های افسانه ای مانند جو فریزر و جورج فورمن را در کارنامه دارد.

ثروتمندترین بوکسورهای تاریخ ورزش بوکس کدامند؟

۳۱- لنوکس لوییس: ۹۵ میلیون دلار

لوییس به عنوان یکی از بهترین بوکسورهای بریتانیایی تمام دوران شناخته می شود و در مبارزه اش با تایسون بود که بالاترین دستمزدش- ۱۵ میلیون دلار- را دریافت کرد. او همچنان آخرین قهرمان سنگین وزن است که توانست قهرمانی بلامنازع و بدون شکست این دسته را حفظ کرده و در طول دوران فعالیتش نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشت.

ثروتمندترین بوکسورهای تاریخ ورزش بوکس کدامند؟

۳۳- کانلو آلوارز: ۹۴ میلیون دلار

این بوکسور نامدار مکزیکی اکنون مشهورترین و موفق ترین مشت زن بوکس مدرن است و اخیراً به عنوان قهرمانی بلامنازع چندین کمربند بوکس سبک وزن دست یافته است. مبارزه های بزرگ او با گولووکین و قرارداد بزرگش با DAZN تاکنون وی را به ثروت ۹۴ میلیون دلاری رسانده است. به نظر می رسد مبارزه های بیشتر و ثروت بیشتری در سال های آینده در انتظار این بوکسور مکزیکی باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین های بوکس در سال ۲۰۲۱ ؛ بهترین بوکسور، بهترین مسابقه، بهترین ناک اوت و….

فیوری، تایسون، علی و جاشوا: بهترین بوکسورهای تاریخ سنگین وزن به روایت آمار کدامند؟

با ۱۰ غول شکست ناپذیر دنیای بوکس در تمام دوران آشنا شوید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو