آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه

105

1400/11/27

17:17


سویه اومیکرون این روزها چتر شیوع خود را گسترده‌تر کرده و گریبان کودکان و افرادی که به هر دلیل از تزریق واکسن سر باز زده‌اند را گرفته است.

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه

به گزارش بهداشت نیوز، رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفته است: فوتی های روزانه کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۶ نفر رسید که بیشترین رقم طی زمستان امسال است.

علی افشانی افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۱۳ نفر در استان به کرونا مبتلا و ۱۵۸ نفر شامل حدود ۱۵ درصد مبتلایان در مراکز درمانی بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان هم درباره وضعیت کرونایی استان سیستان و بلوچستان گفت: با ابتلای یک‌هزار و ۲۹۳ نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان در این استان به ۱۵۶ هزار و ۴۹۳ نفر و با فوت چهار نفر دیگر شمار درگذشتگان به ۲ هزار و ۶۹۳ نفر رسیده است.

دکترسید محمد هاشمی‌شهری با بیان این‌که هم‌اینک ۲۰۵ بیمار حاد تنفسی و ۱۰۴ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، از مردم درخواست کرد هنگام خروج از منزل با استفاده از ماسک ورعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتلا و گسترش این بیماری جلوگیری کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار هم با بیان اینکه روزانه بیش از چهار هزار نفر در این شهرستان واکسن دریافت می‌کنند، گفت: خطر امیکرون برای بیماران زمینه‌ای، مادران باردار و کودکان جدی و پیشگیری، همواره مقدم بر درمان این گروه و سایر افراد است.

همایون دادگر اظهار داشت: اگرچه آمار مرگ و میر به دلیل پوشش گسترده واکسیناسیون کاهش یافته است، اما این مساله به معنای ابتلا نشدن افراد به اومیکرون نیست زیرا ۲۰ درصد از مبتلایان به سویه اُمیکرون گروه سنی کمتر از ۱۲ سال هستند.

روند صعودی شیوع موج ششم کرونا در استان اردبیل که از حدود ۲ هفته پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه روز گذشته مجموع بستری مبتلایان کووید.۱۹ در مراکز درمانی استان به ۲۵۸ نفر رسید و چهار نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در این رابطه اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته ۵۷ فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان پذیرش و بستری شدند و هم‌اکنون شهرستان مشکین‌شهر در وضعیت قرمز، پنج شهرستان اردبیل، نیر، سرعین، پارس‌آباد و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان گرمی، بیله‌سوار، نمین، خلخال و کوثر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

دکتر علی محمدیان اردی از تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۸۳ درصد جمعیت هدف ساکن در استان اردبیل خبر داد و افزود: تاکنون ۹۳۲ هزار ۱۱ دُز واکسن نوبت اول با ۹۲ درصد پوشش و ۸۱۷ هزار و ۷۹۸ دُز واکسن نوبت دوم با پوشش ۸۲ درصد و برای ۳۱۰ هزار و ۴۳۱ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده و پوشش دُز سوم در این استان به ۲۸ درصد رسیده است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: در زمان حاضر ۲۶۰ بیمار بدحال کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های استان خراسان رضوی بستری هستند و تعداد بستری شدگان روزانه ناشی از کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی تا ۴۰۰ نفر در روز افزایش یافته که این تعداد بیشترین میزان در ۱۰ روز گذشته است.

دکتر محمد پهلوان افزود: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا طی روزهای گذشته روند کاهشی داشت بطوریکه این تعداد در حالی که تا سه هزار نفر در روز نیز رسیده بود دیروز به هزار و ۲۷۰ نفر کاهش یافت.

اما در استان گلستان بنا بر اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی روند بستری شمار مبتلایان به کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته در این استان رو به کاهش بوده و اکنون ۵۴۷ تخت  مراکز درمانی مربوط استان در اختیار این افراد است که این آمار نسبت به روز دوشنبه هفته جاری ۴۹ نفر کمتر شده است.

سعید گل‌فیروزی اظهارداشت: هم اکنون گرگان، علی‌آبادکتول، بندرگز، کلاله، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و آق قلا در وضعیت قرمز، آزادشهر، رامیان، گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش در وضعیت نارنجی و مراوه‌تپه در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند و همه بیمارستان‌های گلستان آماده خدمت‌رسانی هستند.

در زنجان نیز بر اساس اظهارات سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هم اکنون ۲۵۹ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۱۵ مورد مثبت روز گذشته را شامل می‌شود.

دکتر مشهود تقیلو افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۵۱ هزارو ۷۵۲ نفر رسیده است و روز گذشته ۲ مورد فوتی کرونایی در استان ثبت شد و در مجموع شمار فوتی‌ها به رقم یک‌هزارو ۸۴۷ نفر رسید.  

۶۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند و هفت نفر نیز جان خود را از دست دادند، این مطلب را امروز دکتر شهرام صیادی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد و گفت: ۵۱۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ اکنون در مراکز درمانی استان البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

اکنون شهرستان های نظرآباد و کرج اکنون در وضعیت قرمز، ساوجبلاغ، چهارباغ و اشتهارد در وضعیت نارنجی و  شهرستان‌های فردیس و طالقان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه هم با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته پنج نفر دیگر براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ فوت کردند، گفت: آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان هم‌اکنون ۳۹۴ نفر است.

مهدی محمدی اعلام کرد: از این تعداد ۷۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۹ نفر آنها وخیم است و اکنون هشت شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

قربانیان کرونا در استان لرستان نیز بنابر اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به سه نفر در شبانه روز گذشته رسید و ابتلای ۳۷۶ نفر هم قطعی شد.

دکتر مریم کوشکی افزود: هم اکنون ۴۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری و تحت درمان هستند و اکنون ۹ شهرستان خرم‌آباد، ازنا، الیگودرز، بروجرد، پلدختر، دورود، دلفان، سلسله و چگنی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و وضعیت کرونا در شهرستان های کوهدشت و رومشکان هم نارنجی است.

بر اساس اظهارات معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک، از نظر میزان بستری کرونایی استان مرکزی رتبه دهم و در زمینه میزان مرگ و میر طی هفته گذشته در رتبه دوم کشور قرار دارد.

دکتر بهمن صادقی افزود: از دلایل اصلی بالا بودن مرگ و میر در استان مرکزی و تفاوت عمده آن با سایر استان‌ها، ساده انگاری بیماری و دیر مراجعه کردن مبتلایان به بیمارستان‌ها است و تعداد موارد مراجعه و بستری اطفال در حال افزایش است به طوری که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد بستری در مراکز درمانی به کودکان اختصاص دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: با احتساب ۳۲۵ نفر جدید مبتلا به کرونا در استان، تعداد مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۷۴ هزار و ۵۹۹ نفر رسید.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی کرونا ثبت نشده اما ۲۵ ابتلای جدید کرونا در شبانه روز گذشته نیز در مراکز درمانی بستری شدند و هم اکنون تعداد بستری های استان ۱۳۲ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شهرستان های ایلام، چوار، دره شهر، ایوان ، مهران ، چرداول و بدره در وضعیت قرمز ، هلیلان، سیروان  در وضعیت نارنجی و آبدانان و ملکشاهی نیز وضعیت زرد دارند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو