مورد انتظارترین فیلم‌های ۲۰۲۲ – بخش دوم

مورد انتظارترین فیلم‌های ۲۰۲۲ – بخش دوم


منبع: فوت و فن

146

1400/11/28

07:28


مورد انتظارترین فیلم‌های ۲۰۲۲ – بخش دوم

سال ۲۰۲۲ میلادی، سال بسیار متنوع و رنگانگی برای دنیای سینما به نظر می‌رسد و آثار جالب‌توجهی قرار است روی پرده سینماها اکران شوند.

در ادامه همراه با ما باشید تا مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنیم.

۱۰- فیلم ثور: عشق و تندر 

(Thor: Love & Thunder)

(Thor: Love & Thunder)

این فیلم، چهارمین فیلم مستقل خدای رعد محسوب می‌شود اما باید گفت که کریس همسورث (Chris Hemsworth) همچنان در این نقش واقعا جذاب و تماشایی است. همانند فیلم قبلی این مجموعه، تایکا وایتیتی (Taika Waititi) قرار است کارگردانی این فیلم را در دست داشته باشد. از بازیگران دیگری که در این فیلم حضور دارند می‌توان ناتالی پورتمن (Natalie Portman)، کریستین بیل (Christian Bale) و همچنین بازیگران گروه نگهبانان کهکشان را نام برد. این فیلم در تاریخ ۸ ژوئیه سال ۲۰۲۲ اکران خواهد شد.

۹- فیلم جواب منفی 

(Nope)

(Nope)

جردن پیل (Jordan Peele) با کارگردانی و نویسندگی فیلم‌های برو بیرون (Get Out) و ما (Us)، به استاد ژانر وحشت مدرن تبدیل شده است. او به خوبی توانسته تا بار دیگر ژانر وحشت را برای طرفداران حال حاضر هیجان‌انگیز جلوه بدهد. فیلم جواب منفی با بازی دنیل کالویا (Daniel Kaluuya)، کیکی پالمر (Keke Palmer) و استیون یوئن (Steven Yeun) است. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی از این فیلم در دسترس نیست. فیلم ترسناک جواب منفی قرار است در تاریخ ۲۲ ژوئیه سال ۲۰۲۲ اکران شود.

۸- انیمیشن قرمز شدن 

(Turning Red)

(Turning Red)

انیمیشن قرمز شدن، اثری جدید از استودیو پیکسار است که در تاریخ ۲۲ مارس سال جاری میلادی روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس عرضه خواهد شد. به دنبال موفقیت انیمیشن لوکا (Luca)، انیمیشن قرمز شدن، جدیدترین اثر اوریجینال پیکسار به شمار می‌رود که کارگردانی آن در دستان دومی شی (Domee Shi) است. ساندرا اوه (Sandra Oh) یکی از صداپیشگان این انیمیشن به شمار می‌رود. این انیمیشن شامل آهنگ‌هایی از بیلی آیلیش (Billie Eilish) نیز خواهد بود. حال باید دید که آیا این انیمیشن همانند انیمیشن لوکا موفق خواهد بود یا خیر.

۷- فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو 

(Jurassic World: Dominion)

(Jurassic World: Dominion)

این فیلم، سومین فیلم از این سه‌گانه محسوب می‌شود و کارگردانی آن را کالین ترورو (Colin Trevorrow) در دست دارد. این سه‌گانه‌، دنباله‌ای برای سه‌گانه اصلی به شمار می‌رود. فیلم اول این سه‌گانه در سال ۲۰۱۵، با موفقیت خوبی روبه‌رو شده بود اما فیلم دوم، چندان مورد تحسین واقع نشده بود. با این وجود، انتظار می‌رود که سومین فیلم این سه‌گانه، بتواند پایانی بزرگ برای آن رقم بزند. این فیلم بار دیگر با بازی کریس پرت (Chris Pratt)، برایس دالاس هاوارد (Bryce Dallas Howard)، سم نیل (Sam Neill)، لورا درن (Laura Dern) و جف گلدبلوم (Jeff Goldblum) است. این فیلم در تاریخ ۱۰ ژوئن اکران خواهد شد.

۶- فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون 

(Doctor Strange In The Multiverse Of Madness)

(Doctor Strange In The Multiverse Of Madness)

این فیلم، یکی از سه فیلم استودیو مارول در سال جاری میلادی خواهد بود که در تاریخ ۶ می سال ۲۰۲۲ روی پرده سینماها دیده خواهد شد. این فیلم با بازی بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) در نقش دکتر استرنج، الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) در نقش اسکارلت ویچ و خوچیتل گومز (Xochitl Gomez) در نقش آمریکا چاوز است. در کنار آن‌ها نیز بندیکت وانگ (Benedict Wong)، ریچل مک‌آدامز (Rachel McAdams) و چیویتل اجیوفر (Chiwetel Ejiofor) نقش‌آفرینی خواهد کرد. روی صندلی کارگردانی این فیلم، سم ریمی (Sam Raimi) نشسته است.

۵- فیلم فلش 

(The Flash)

(The Flash)

سال ۲۰۲۲ میلادی، سال شلوغی برای دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‎رود و فیلم فلش از جمله آثاری است که قرار است روی پرده سینماها اکران شود. این فیلم که برای مدتی طولانی در حال توسعه بوده، با بازی ازرا میلر (Ezra Miller) در نقش فلش است. کارگردانی این فیلم را اندی موسکیتی (Andy Muschietti) در دست دارد. در این فیلم، بن افلک (Ben Affleck) بار دیگر نقش بتمن را بازی خواهد کرد و در کنار او، مایکل کیتون (Michael Keaton) نیز لباس شوالیه تاریکی را به تن خواهد کرد. این فیلم همچنین برای اولین بار در دنیای سینمایی دی‌سی، شخصیت سوپرگرل را معرفی خواهد کرد. این فیلم در تاریخ ۴ نوامبر اکران خواهد شد.

۴- انیمیشن لایت‌یر 

(Lightyear)

(Lightyear)

این انیمیشن، از شخصیت باز لایت‌یر در مجموعه انیمیشن‌های داستان اسباب بازی (Toy Story) الهام گرفته شده است. در این انیمیشن، کریس ایوانز (Chris Evans) صداپیشه شخصیت اصلی خواهد بود. این انیمیشن، داستان شخصیتی را بازگو خواهد کرد که اسباب بازی باز لایت‌یر بر اساس آن ساخته شده است. این انیمیشن توسط پیت داکتر (Pete Docter) نوشته شده است. این انیمیشن دارای جلوه‌های بسیار زیبایی است واقعا بیننده را در درون خود غرق می‌کند. این انیمیشن در تاریخ ۱۷ ژوئن اکران خواهد شد.

۳- انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی بخش اول

(Spider-Man: Across The Spider-Verse)

(Spider-Man: Across The Spider-Verse)

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into The Spider-Verse)، یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است و این انیمیشن جدید، دنباله‌ای برای آن به شمار می‌رود. این انیمیشن در دو بخش اکران خواهد شد. بخش اول آن در تاریخ ۷ اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی اکران خواهد شد و بخش دوم، در تاریخی در سال ۲۰۲۳ روی پرده سینماها خواهد آمد. این انیمیشن همانند اثر قبلی، با صداپیشگی شامیک مور (Shameik Moore) در نقش مایلز مورالز، هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) در نقش اسپایدر گوئن و جیک جانسون (Jake Johnson) در نقش پیتر بی پارکر خواهد بود. اسکار آیزاک (Oscar Isaac) نیز صداپیشه شخصیت مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ خواهد بود.

۲- فیلم آواتار ۲ 

(Avatar 2)

(Avatar 2)

فیلم آواتار در سال ۲۰۰۹ میلادی روی پرده سینماها اکران شد و با موفقیت مالی بسیار زیادی روبه‌رو شد. تولید فیلم آواتار ۲ بیش از یک دهه به طول انجامیده و حالا، جیمز کامرون (James Cameron) در حال فیلمبرداری آن است. سه دنباله دیگر برای این فیلم نیز هر دو سال روی پرده سینماها خواهند آمد. بازیگران این فیلم شامل سم ورثینگتون (Sam Worthington)، زوئی سالدانا (Zoe Saldana)، سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) و کیت وینسلت (Kate Winslet) است. فیلم آواتار ۲ در تاریخ ۱۶ دسامبر روی پرده سینماها اکران خواهد شد.

۱- فیلم بتمن 

(The Batman)

(The Batman)

فیلم بتمن به کارگردانی مت ریوز (Matt Reeves) و با بازی رابرت پتینسون (Robert Pattinson) در نقش اصلی است. این فیلم، مورد انتظارترین فیلم سال ۲۰۲۲ میلادی به شمار می‌رود. این فیلم، رویکردی تاریک‌تر نسبت به سه‌گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) خواهد داشت. بازیگران این فیلم شامل پل دینو (Paul Dano)، زوئی کراویتز (Zoë Kravitz)، جفری رایت (Jeffrey Wright)، اندی سرکیس (Andy Serkis) و کالین فارل (Colin Farrell) است. فیلم بتمن قرار است در تاریخ ۴ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی (جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰) روی پرده سینماها اکران شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو