صندلی ساحلی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

منبع: اوما

32

1401/7/11

07:35


صندلی ساحلی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ساحل کنار دریا یکی از مناظر بسیار دیدنی و جذابی است که افراد دوست دارند ساعات طولانی در سواحل و مناظر زیبای دریاچه و غیره نشسته و از زیبایی های طبیعت لذت ببرند.
استفاده از صندلی ساحلی یکی از بهترین راهکارهایی است که در کنار دریا و در سفر  و طبیعت، به راحتی و آسودگی بدون احساس خستگی از مناظر پیرامون لذت ببرید.

این صندلی ها یک صندلی تاشو، قابل حمل با پشتی است که می توانید از آن در سفر های بیرون از خانه خود استفاده کنید.
البته کاربرد آنها بسیار گسترده است به عنوان مثال می توان از آنها در فضای باز، در باغ ها، پارک ها، حومه شهرها، جنگل و کوه استفاده کرد.

برای دسترسی سریع تر به محتوای متن از لینک های زیر استفاده کنید:

منظور از صندلی ساحلی چیست؟

صندلی تاشو سفری وسیله ای است که به منظور نشستن و استراحت کردن در طبیعت و سفر مورد استفاده قرار می گیرد. این صندلی ها قابلیت جمع شدن دارند، یعنی می توان آن ها را جمع کرد و درون صندوق عقب خودرو قرار داد.
از مهم ترین ویژگی این وسیله می توان به قابلیت کاهش سایز و وزن کم آن ها اشاره کرد. در واقع نوعی صندلی سبک و قابل حمل هستند که به علت تاشو بودن می توان آن ها را در جاهای مختلف استفاده کرد.

کاربردهای صندلی ساحلی

صندلی ساحلی که به آن ها صندلی پیک نیک یا صندلی سفری نیز می گویند، بسیار کاربردی هست و حتی در داخل خانه و به غیر از سفر نیز می تواند کاربردی باشد.
به طوری که داشتن صندلی تاشو در هر خانه ای الزامی است مخصوصا اگر شما زیاد اهل پارک و پیک نیک رفتن هستید.
صندلی سفری فقط مختص به سفر نمی شود بلکه در خود خانه نیز نیاز است.
مخصوصا اگر شما دارای بالکن یا حیاطی هستید که کوچک هستند، می توانید به راحتی از صندلی های تاشو برای بالکن خود و دیگر جاها استفاده کنید و هر وقت نیاز به استراحت و ریلکس کردن داشتید آن ها را باز کنید و لذت ببرید بدون اینکه فضایی را اشغال کنند.

صندلی مسافرتی تاشو خوب

صندلی های تاشو در انواع و اقسام طرح ها و ابعاد مختلف ارائه می شوند.
افراد می توانند بسته به سلیقه و کاربردی که برای آنها دارد، صندلی مورد نظر خود را انتخاب کنند و خرید کنند.
تکیه گاه صندلی ها دارای ابعاد مختلف می باشد و همچنین پشتی آن ها ممکن است پهن یا باریک باشد یا ارتفاع پشتی کم یا بلند باشد.
باید دقت کنیم که پشتی و تکیه گاه صندلی مسافرتی تاشو باید به اندازه‌ای باشد که کل کمر را پوشش دهد و از فشار به کمر جلوگیری کند. در واقع باید یک اندازه، متناسب با آناتومی بدن انسان داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد صندلی تاشو مسافرتی، مقاله راهنمای خرید صندلی مسافرتی را در سایت دکترمهندس مطالعه کنید.

ویژگی های صندلی مسافرتی خوب

  • دسته دار یا بی دسته بودن

بعضی از صندلی های مسافرتی تاشو دارای دسته های کناری هستند و بعضی دیگر دسته ی کناری ندارند.
وجود دسته ی کناری در هنگام خرید یک صندلی مسافرتی تاشو خوب، پیشنهاد می شود. زیرا در هنگامی که نشسته ایم، از آویزان ماندن دست ها جلوگیری می کند و دست ها روی آن خسته نمی شوند.
صندلی های تاشویی که دسته ندارند به گونه ای طراحی شده اند که قابل تغییر به تخت خواب تاشو نیز هستند.
در صورتی که این قابلیت در صندلی تاشو مسافرتی وجود داشته باشد، می ‌توان آن را یکی صندلی های تاشو مسافرتی خوب در نظر گرفت.

صندلی ساحلی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

  • صندلی های تاشو مسافرتی سایه بان دار

 برخی از این صندلی های  تاشو مسافرتی دارای سایه بان زیبا و کاربردی هستند که می توان طبق سلیقه ی این صندلی ها را انتخاب کرد.
همچنین برخی از این سایه بان ها قابلیت جدا شدن دارند که می توان در صورت نیاز نداشتن، آن ها را جدا کرد.

  • جنس بدنه صندلی تاشو مسافتی خوب

یکی از مهم ترین نکاتی که همواره می بایست در هنگام خرید صندلی تاشو مسافرتی جنس بدنه آن هاست.
هرچه جنس بدنه و دیگر قسمت های صندلی ها مرغوب تر و مقاوم تر باشد، می توان از آن محصول انتظارات بیشتری چون نرمی و راحتی و نیز عمر طولانی تری را انتظار داشت.
اغلب صندلی ها دارای رویه های اغلب برزنتی با الیاف بسیار نرم یا پلی استری می باشند، این رویه ها هر دو از اجناس بسیار مرغوب و انعطاف پذیر می باشند که می توانند به خوبی منعطف شوند و خاصیت فنری داشته باشند.

مزایای استفاده از صندلی تاشو سفری

• قیمت آن ها در مقایسه با سایر وسایل مسافرتی ارزان تر است، بنابراین از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.

• به دلیل تاشو بودن حجم آن ها تقریبا به نصف کاهش پیدا می کند که این خود باعث می شود فضای کمتری از صندوق عقب شما را اشغال کنند.

• معمولا از جنس چوب و فلز آلومینیوم ساخته می شوند که باعث سبک بودن آن ها می شود. در مورد وسایل مسافرتی، وزن کم یک مزیت مهم محسوب می شود.

• مقاومت بالا و ضد آب بودن یکی از مزیت های مهم صندلی سفری است. زیرا بیشتر در مکان هایی مانند کنار دریا و رودخانه استفاده می شوند.

• نشستن روی صندلی، جلوی خیلی از مشکلات ناحیه ستون فقرات و گردن را می گیرد، بنابراین شما کمتر دچار آسیب دیدگی می شوید.

صندلی ساحلی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فروشگاه دکترمهندس با در نظر گرفتن همه اقشار جامعه و متناسب با هر سلیقه و بودجه ای، نوع خاصی از صندلی مسافرتی را به افراد پیشنهاد می کند.

نکات مهم هنگام خرید صندلی ساحلی

  1. قیمت صندلی: یکی از نکات مهمی که هنگام خرید صندلی تاشو باید به آن توجه داشته باشید، قیمت آن است.
    قیمت نقش مهمی در انتخاب دارد به طوری که با مشخص کردن مقدار بودجه مدل هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند، از انتخاب شما خارج شده و خرید برای شما آسان تر می شود.
  2. جنس صندلی: با توجه به نیاز و سلیقه مشتری ها شرکت های سازنده اقدام به تولید صندلی با جنس های مختلف می کنند.
    چوب، آهن، آلومینیوم و پلاستیک چند نمونه از مدل های صندلی تاشو هستند که تمام مدل ها با آب و رطوبت مشکلی ندارند به جز جنس آهن و چوب که به آب حساس هستند و نباید آن ها را در جاهای خیس و مرطوب استفاده کرد.
  3. وزن محصول: به طور کلی برای خرید لوازم مربوط به سفر وزن از اهمیت بالایی برخوردار است.
    در واقع هر چه وزن وسیله شما کمتر باشد، حمل و جا به جایی راحت تری دارند و شما برای جا به جا کردن آن ها نیاز به انرژی زیادی ندارید.
    پس تا حد امکان از خرید صندلی های سنگین وزن خودداری کنید، زیرا شما را خیلی سریع خسته می کنند.
  4. ظرفیت صندلی: همان طور که می دانید صندلی های سفری در مدل های تک نفره، دو نفره و چند نفره تولید و روانه بازار می شوند.
    شما باید با توجه به جمعیت افراد، مدل متناسب با آن را خریداری کنید. پیشنهاد می کنم اگر جمعیت شما بیش از سه نفر است، از خرید صندلی های تک نفره خودداری نمائید، زیرا حمل تعداد زیادی صندلی کار منطقی نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو