ضرورت توسعه تعاملات وزارت بهداشت و انستیتوپاستور ایران

35

1401/7/16

16:32


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از انستیتو پاستور ایران با اعلام حمایت از تحقیقات پاسخگو و برنامه محور بر توسعه تعاملات این معاونت با انستیتو پاستور ایران تاکید کرد.

ضرورت توسعه تعاملات وزارت بهداشت و انستیتوپاستور ایران

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر یونس پناهی در این بازدید گفت: تولید علم و فناوری یکی از سیاست های اصلی حوزه تحقیقات کشور است و در سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» مصمم هستیم که حمایت های خود را از انستیتو پاستور ایران بیشتر کنیم.

وی افزود: سیاست ما در قبال دانشگاه های علوم پزشکی کشور و فناوران، حمایت از فناوری منجر به تولید است و این موضوع با کمک به انستیتو پاستور ایران جهت حمایت از هسته های فناور و فناوران اجرایی، می تواند عملیاتی شود.

وی بر عدم موازی کاری در تولید توسط شرکت ها، موسسات و دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: انستیتو پاستور ایران باید بازوی تولیدی و تحقیقاتی وزارت بهداشت باشد و ما از تحقیقات پاسخگو، برنامه محور و بر پایه عدالت و اخلاق حمایت می کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در انستیتوپاستور، انتظار داریم آموزش و تحقیقات در این موسسه با رویکرد مهارت آموزی به قوت دنبال شود.

انستیتوپاستور تلفیقی از دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز تولیدی

در این بازدید رییس انستیتو پاستور ایران گفت: انستیتو پاستور ایران تلفیقی از دانشگاه، پژوهشگاه، مرکز تولیدی و خدماتی است که در عرصه های مختلف نظیر تولید و تشخیص و کنترل بیماری های واگیر بازوی مهم نظام سلامت می باشد.

دکتر رحیم سروری بر لزوم توسعه همکاری انستیتوپاستور با معاونت تحقیقات وزارت بهداشت برای انجام مطالعات ماموریت محور تاکید کرد و توسعه تعاملات بین المللی را مخصوصا در حوزه تحقیقات و آموزش به عنوان یک راهبرد انستیتو اعلام کرد.

انتقال دانش تولید واکسن در کمتر از یک سال

دکتر دلارام درود، معاون تولید انستیتو پاستور ایران، نیز گزارشی از فعالیت های تولیدی و فناوری های منجر به تولید انستیتو پاستور ارائه کرد و در خصوص واکسن پاستوکووک اظهار داشت: انتقال دانش تولید این واکسن در کمتر از یک سال، یک رکورد در حوزه تولید واکسن محسوب می شود.

وی همچنین در مورد موضوع تولید و انتقال دانش واکسن های پنوموکوک و روتاویروس هم توضیحاتی ارائه کرد.

در این بازدید همچنین تعدادی دیگر از مدیران انستیتوپاستور و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و مدیران گروه های تحقیقاتی نظرات خود را در مورد موضوعات تحقیقاتی و فناوری مطرح کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو