آلاچیق و لذت بی پایان آن در روزهای سرد پاییزی

منبع: آرگا

12

1401/7/18

18:17


هنگامی که اسم آلاچیق را می­شنویم، تقریبا همگی با آن آشنایی داریم و یک تصویر مشخصی از آن در ذهن خود تجسم می­کنیم. آلاچیق­ها اغلب در ذهن ما به صورت اقامتگاه­های نسبتا کوچیک با سقف­های مخروطی یا مستطیلی شکل هستند که در روف گاردن، حیاط، باغ و فضاهای سبز به عنوان سرپناه و برای لذت بردن از محیط مورد استفاده قرار می­گیرند. خب حالا که با معنی آلاچیق آشنا شدیم، میخواهیم در این مطلب از آلاچیق­های جذاب و مدرن شیشه ای صحبت کنیم. تا آخر مقاله همراهمون باشید.

آلاچیق شیشه ای(آتریوم)

آلاچیق شیشه­ای (آتریوم) یکی از مدرن ترین و شیک ترین انواع آلاچیق بوده که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این سازه­­های کوچیک زیبا، گزینه بسیار مناسبی هستند که در هر فصل و هر شرایط آب وهوایی، به راحتی می تونیم  دورهمی­های دوستانه و خانوادگیمون رو در آن برگزار کنیم و از فضای سبز لذت ببریم.

آلاچیق و لذت بی پایان آن در روزهای سرد پاییزی

مصالح مورد استفاده در ساخت آلاچیق شیشه ای ترکیبی است، به این صورت که دور تا دور آلاچیق از شیشه پوشانده شده و برای سقف و کف آن می توان از مصالح متفاوتی استفاده نمود.

جنس شیشه های آلاچیق

شیشه یکی از فاکتورهای مهم در ساخت آلاچیق می­باشد. امروزه به دلیل فناوری پیشرفته در ساخت آن و مقاومت بالا تحولی شگفت در صنعت دکوراسیون شیشه بوجود آمده و آن را جزء عناصر مهم در صنعت ساختمان سازی کرده است. در ساخت آلاچیق­ها از شیشه هایی با مقاومت بالا استفاده می­شود. جنس شیشه آلاچیق میتواند از شیشه لمینیت، شیشه دوجداره یا شیشه سکوریت رنگی یا شفاف باشد.

شیشه خام (نشکن یا میرال) تا دمای ۷۰۰ درجه سانتی گراد در کوره پخته شده و به صورت ناگهانی خنک می­شود. شیشه­ها در اثر فرایند گفته شده مقاوم تر می شوند. مقاومت شیشه سکوریت از شیشه خام ۴ برابر بیشتر است و ضخامت آن معمولا بین ۸ تا ۱۰ میل می­باشد. همچنین در صورت شکستگی، این شیشه به قطعات کوچک تبدیل شده و به دلیل تیز و برنده نبودن آن، خطری ایجاد نمی­کند. پس استفاده از شیشه سکوریت در ساخت آلاچیق­ها پیشنهاد می شود. میتوان شیشه آلاچیق را در رنگ­های برنز، دودی، مات و شفاف بنا به سلیقه مشتری سفارش داد.

آلاچیق و لذت بی پایان آن در روزهای سرد پاییزی

سقف آلاچیق و اجزای آن

سقف آلاچیق شامل دو بخش داخلی و خارجی می­باشد که برای هرکدام از مصالح مختلفی استفاده می­شود. برای سقف داخلی می­توان از مصالحی مانند PVC، چوب پلاست، کناف وترمووود استفاده نمود. سقف بیرونی را می­توان چوب پلاست، سفالی، شیروانی، ساندویچ پنل یا طرح سفالی اجرا کرد. در صورتی که بخواهیم سقف آلاچیقمون شیشه ای باشه میتونیم آن را در اشکال مختلف اجرا کنیم.

کف آلاچیق شیشه ای

بهتر است برای کف آلاچیق از متریال چوب پلاست استفاده کرد و همچنین تمییز کردن آن آسانتر است. در این مرحله در ابتدا شاسی کشی لازم انجام می شود و در نهایت با کتریال چوب پلاست کاور می شود.

درب آلاچیق شیشه ای و انواع آن

درب آلاچیق بسته به سلیقه و نظر کارفرما دارد. اگر استفاده از شیشه ثابت انتخاب شود، باید برای عبور و مرور از درب لولایی استفاده گردد. اما در صورتی که سلیقه شما شیشه متحرک باشد، درب دیگر لولایی نیست و باید به صورت ریلی بازو بسته شود.

آلاچیق با شیشه تاشو(آکاردئونی)

این مدل آلاچیق با شیشه تاشو را میتونیم در تمام فصول سال استفاده کنیم چون براحتی جمع میشه و جریان هوا در آن رد و بدل می­شود. همچنین  در فصل زمستان هم براحتی بسته می­شود و مانع از ورود هوای سرد به داخل آلاچیق می­­شود.

اجرای شیشه تاشو به این صورت است که شیشه به پنل های استاندارد تقسیم بندی شده و پس ازاینکه داخل فریم قرار می­گیرند، قابلیت جمع شدن در یک سمت (چپ یا راست) آن را دارد.

آلاچیق­های شیشه­ای طبق سلیقه ی مشتری و در اشکال گوناگون طراحی می­شوند و انواع مختلفی دارند. مثلا اگر بخواهید لذت دیدن آسمان آبی و شبهای مهتابی و پر ستاره را از دست ندهید، آلاچیقی با سقف شیشه ای سفارش دهید و از دیدن مناظر آسمان در روز و شب لذت ببرید.

آلاچیق شیشه ای (آتریوم) در روف گاردن

امروزه در اکثر مناطق جهان، افراد به خصوص معماران به دنبال هر چه زیباتر کردن پشت بام خود و تبدیل آن به مکانی دنج و سر سبز برای استراحت و گذران اوقات فراغت هستند. استفاده از آلاچیق­های شیشه ای به عنوان ایده­ای مدرن و جذاب طرفداران بسیار زیادی کسب کرده است. با داشتن همچین آلاچیقی میتوان از هوای زیبای برفی و بارانی نهایت لذت را برد و همچنین گل­هایی را میتوان در آن پرورش داد که در فضای باز رشد نمی­کنند. در ضمن لذت یک تفریح و گفتگو دوستانه در همچین مکانی تمامی ندارد و بسیار دلنشین است.

شرکت چکاد بام با سابقه­ای درخشان در انجام انواع آلاچیق­های شیشه ای در زمره ی یکی از بهترین و برترین شرکت­ها در این زمینه است پس در انتخاب خود دقیق باشد و با آرامش خاطر سفارش خود را نهایی کنید.

.

آلاچیق و لذت بی پایان آن در روزهای سرد پاییزی

هزینه نصب و اجرای آلاچیق شیشه ای

هزینه ساخت آلاچیق شیشه­ای (آتریوم) به موارد متغیری از جمله نوسانات بازار، متراژ شیشه استفاده شده و ضخامت آن، آهن کشی، فریم استفاده شده، یراق آلات مصرفی، جنس و کیفیت مصالح، نوع مبلمان انتخابی و محل ساخت آلاچیق( روی پشت بام، حیاط و…) بستگی دارد.

برای آگاهی از قیمت­ها و راهنمایی بیشتر شما میتونید با کارشناسان شرکت چکاد بام تماس بگیرید و با دادن اندازه، ابعاد و نوع شیشه مورد نیاز از قیمت­ها اطلاع فرمائید.

ارتباط با چکاد بام

امروز در این مطلب از چکادبام به طورکامل با آلاچیق شیشه­ای آشنا شدیم. در دنیای شلوغ امروزی می توان با داشتن یک فضای کاملا خصوصی و دلباز مانند آلاچیق از منظره لذت برد و به استراحت پرداخت.

شما می­توانید از طریق وب سایت­های:

chekadbam.com.www

www.chekadeno.com

و شماره­های ۰۹۱۲۱۳۰۶۵۲۲ –   ۴۴۴۸۴۸۰۱ ۰۲۱

با شرکت چکادبام ارتباط برقرارنمائید. کارشناسان ما با ارائه مشاورات لازم و اطلاعات دقیق از صفر تا صد کار همراه شما خواهند بود.

منتظر تماس و حضور پر مهرتون هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو