سفر ارزان برای زائران مشهد در ایام غیر پیک را پیگیری می کنیم

منبع: همگردی

29

1401/7/18

23:30


ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، سفر ارزان برای زائران مشهد در ایام غیر پیک را پیگیری می کنیم.

محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی در خصوص میزان اشغال هتلهای مشهد در دهه پایانی صفر اظهار کرد: هیچ هتلی در دهه پایانی صفر به صورت 100 درصد تکمیل نشد و حداکثر ظرفیت اشغال هتل های مشهد در آن بازه زمانی 70 درصد بود. فقط ظرفیت اشغال هتل هایی که در نزدیک حرم رضوی قرار داشتند شاید به 80 درصد رسیده باشد.

سفر ارزان برای زائران مشهد در ایام غیر پیک را پیگیری می کنیم

وی افزود: در حالیکه پیش بینی شده بود، حدود هشت میلیون زائر در دهه پایانی صفر به مشهد سفر کنند اما فقط حدود پنج میلیون و 300 هزار زائر به مشهد مشرف شدند. زائران به دلیل کمبود وسیله نقلیه، اتفاقات اخیر در کشور، تعدادی از زائران سفر خود به مشهد را لغو کردند. البته این اتفاق در تمام کشور رخ داد و منحصر به مشهد نبود ولی گردشگران سایر شهرها نیز به همین دلیل سفر خود را لغو کردند.

مادرشاهیان گفت: پس از پایان دهه پایانی صفر، درصد اشغال هتل هایی که در نزدیکی حرم رضوی قرار دارند 30 تا 40 درصد و هتل هایی که مسافت بیشتری تا حرم دارند حدود 20 درصد است.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی در خصوص میزان نظارت ها از تخلف هتل ها در دهه پایانی صفر خاطرنشان کرد: هتلداران تمام مسائل نرخ گذاری را رعایت کردند و هیچ مورد از شکایت مردمی از گران فروشی هتل ها نداشتیم. 25 تیم بازرسی از تمام هتل های مشهد در آن بازه زمانی نظارت داشتند تا اگر تخلفی صورت بگیرد سریعا خودمان وارد عمل شویم.

مادرشاهیان تصریح کرد: از پایان دهه پایانی صفر تا 25 اسفند وارد ایام غیر پیک شده ایم. می خواهیم جذابیتی برای زائران در سفر به مشهد ایجاد کنیم. این اتفاق یکی از دستاوردهای جامعه هتلداران خراسان رضوی بوده و سعی داریم با ساماندهی و یکسان سازی قیمت ها برنامه خوب و یکپارچه ای برای هتل ها بوجود آوریم.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر توانسته ایم 150 شیعه و مسلمان پاکستانی و هندی های مقیم آمریکا را برای زیارت حرم رضوی در مشهد اسکان دهیم. دشمن صحبت هایی داشته که ایران کشوری ناامن است؛ با این اقدام می خواهیم به زائران خارجی ثابت کنیم که ایران کشوری امن بوده و می تواند میزبان شیعیان و مسلمانان جهان باشد. تمام تلاش ما این است تا مسلمانان کشورهای همجوار بخصوص عراق، کویت، امارات، عمان و... را در مشهد جذب کنیم.

سفر ارزان برای زائران مشهد در ایام غیر پیک را پیگیری می کنیم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو