تکمیل ظرفیت هتلهای اطراف حرم رضوی در 3 روز پایانی صفر

منبع: همگردی

2

1402/6/20

13:35


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، تکمیل ظرفیت هتلهای اطراف حرم رضوی در 3 روز پایانی صفر صورت پذیرفت.

محمود مادرشاهیان در خصوص وضعیت اشغال هتلها در مشهد اظهار کرد: هتلها وضعیت اشغال خوبی دارند و این روند رو به افزایش است. در حال حاضر اشغال هتلها به بالای 70 درصد رسیده و در روزهای آتی به بیش از 90 درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: ظرفیت هتلهای منطقه ثامن یا اطراف رینگ حرم رضوی در 3 روز پایانی ماه صفر تکمیل شده است اما هتلهایی که از حرم رضوی فاصله دارند، در روزهای پایانی مشکلی برای پذیرش نخواهند نداشت و ظرفیت اشغال آنها بین 60 تا 70 درصد است.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی در خصوص نحوه دریافت هزینه از زائران خارجی خاطرنشان کرد: حدود 2 سال است که دریافت نرخ ارزی از هتلهای مشهد را جمع آوری کردیم. کلیه هتلهای مشهد تک نرخی شده و هیچ هتلی حق دریافت دلار از مسافران خارجی ندارد. مهمان خارجی با همان نرخی که مهمان ایرانی پذیرش می شود، پذیرش خواهد شد.

مادرشاهیان یادآور شد: در سال جاری هیچ نرخ هتلی را افزایش ندادیم و هتلها با نرخ نامه سال 1401 به زائران خدمات خواهند داد. حداقل 30 درصد به دستمزد کارگران اضافه شده و سایر اقلام بیش از 50 درصد افزایش قیمت داشته اند.

وی اضافه کرد: سعی کردیم این صنف و تشکل را متقاعد کنیم تا تمامی اعضای آن با نرخ سال گذشته به زائران خدمت گزاری کنند. در سال جاری با توجه به اینکه می توانستیم 30 تا 40 درصد افزایش قیمت داشته باشیم، اما این افزایش قیمت را اعمال نکردیم تا بتوانیم زائران را جذب کرده و ماندگاری آنان در مشهد را افزایش دهیم.

تکمیل ظرفیت هتلهای اطراف حرم رضوی در 3 روز پایانی صفر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو