باید ها و نباید های عمل زیبایی پلک چشم (بلفاروپلاستی)

منبع: نمکستان

51

1401/7/19

09:59


بلفاروپلاستی عملی برای اصلاح کانتور و پیکربندی پلک ها به منظور ترمیم ظاهری جوان تر است. این عمل جراحی شامل از بین بردن پوست، چربی و ماهیچه های زائد است.

نمکستان : بلفاروپلاستی عملی برای اصلاح کانتور و پیکربندی پلک ها به منظور ترمیم ظاهری جوان تر است. این عمل جراحی شامل از بین بردن پوست، چربی و ماهیچه های زائد است. علاوه بر این، ساختارهای پشتیبان مانند ماهیچه های شل و افتاده سفت تر می شوند. با توجه به پیچیدگی و ماهیت پیچیده آناتومی پلک، عوارضی در این عمل وجود دارد. علاوه بر ارزیابی دقیق قبل از عمل و برنامه ریزی دقیق جراحی، عوارض مهم این عمل قابل پیشگیری است.

ارزیابی قبل از عمل

در ارزیابی اولیه، از بیماران خواسته می شود خواسته ها و نگرانی های خود را در مورد ظاهر زیبایی شناختی و ویژگی های عملکردی پلک هایشان ابراز کنند. اطمینان به بیمار در حفظ حریم خصوصی به تسهیل توانایی بیمار در بیان نتیجه مطلوب خود کمک می کند. استفاده از آینه با اندازه مناسب نیز به بیمار کمک می کند تا بتواند چیزی که از ظاهرش می خواهد عنوان کند.

باید ها و نباید های عمل زیبایی پلک و چشم

اگر بیمار همچنان در توصیف یا نشان دادن آنچه مورد نظرش است مشکل داشته باشد، در چنین مواردی، جراح موظف می شود تا، درمورد این عمل و انتظاراتی که بیمار باید داشته باشد بیشتر توضیح دهد. یا گزینه های دیگری را ارائه دهد. در غیر این صورت، عمل جراحی نباید انجام شود. مهم است که نگرانی های خاص هر بیمار را برانگیخته و همچنین برای جراح باید بتواند انتظارات غیرواقعی را تشخیص دهد. نگرانی بیماران می تواند بسیار زیاد متفاوت باشد، اعم از عدم تمایل غیر طبیعی شدن و عجیب شدن ظاهر،  تا ترس از کوری و  طول دوره بهبودی و درد حین و بعد از عمل.

پس از شناسایی نگرانی های بیمار، جراح باید از سابقه ی بیماری های قلبی و تیروئید، فشار خون بالا، دیابت از بیمار سؤال کند. آلرژی و لیستی از داروها باید ذکر شود. بیمارانی که آسپرین، ضد انعقاد دهنده ها، ضد التهاب غیر استروئیدی، ویتامین E، سایر داروهای گیاهی مصرف می کنند، در صورت امکان تا ۳ هفته قبل از عمل باید آن ها را متوقف کنند. در معاینه بیمار، جراح باید از نظر تاریخ و معاینه کامل چشم به دنبال بیماری چشم و پریوکولار باشد. معاینه کامل چشم شامل تحریک، استرابیسموس، عدم تقارن مداری پلک ، اگزوفتالموس، پتوز ابرو، انقباض پلک، ارزیابی خشکی چشم است.

عوارض عمل

جراح وظیفه دارد قبل از انجام عمل، بیماران را از خطرات احتمالی جراحی آگاه کند. آگاهی از عوارض بالقوه عمل جراحی بسیار مهم است. عوارض بلفاروپلاستی می تواند جزئی یا جدی باشد. میزان درک از یک عارضه خاص ممکن است بین بیمار و جراح تفاوت داشته باشد. برقراری اعتماد و برقراری ارتباط بین پزشک و بیمار ضروری است، چه بسا در روشی کاملاً انتخابی، زیبایی شناختی با انتظارات و استانداردهای بالا، می تواند از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

باید ها و نباید های عمل زیبایی پلک و چشم

کبودی توسط هر بیمار بلفاروپلاستی تجربه خواهد شد، بنابراین به اندازه یک عارضه جانبی مورد انتظار است و واقعاً عارضه نیست. برای به حداقل رساندن کبودی، بیمار باید از مصرف داروهای ضد انعقادی جلوگیری کند، فشار خون خود را در صورت وجود کنترل کند و از تروما، خم شدن و کرنش بعد از عمل خودداری کند.

استفاده از لیزر CO2 و حفظ یک زمینه جراحی خشک با کوتیتر دو قطبی یا با خنثی کردن لیزر CO2، بروز اکیموز بعد از عمل را به حداقل می رساند. کبودی بیش از حد می تواند منجر به طولانی شدن مدت بهبودی، عفونت، سیکتاتریشن و تغییر رنگ رنگدانه های پوستی شود.

بعد از عمل، بیمار می تواند با چند روش ساده مانند کمپرس آب یخ، به بهبودی کمک کند. کمپرس آب یخ باید به مدت ۳ روز به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرد (به جز هنگام غذا خوردن یا خوابیدن). اگر زخم بعد از عمل برطرف نشود باعث ایجاد عفونت ، خواب بی قرار و حتی صدمات جزئی بعد از عمل می شود. دیپلوپیا یا بینایی دوتایی یک تغییر نادر است که می تواند در مواردی که شامل عضلات مسئول حرکت چشم و یا زخم های اطراف چشم می باشد، اتفاق بیفتد. وقتی عمل جراحی با دقت انجام شود، عوارض کمی را در پی دارد، بنابراین موفقیت آن را تضمین می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو