اصول قرنطینه در خانه

منبع: نمکستان

48

1401/7/19

16:25


از هزاران نفری که ممکن است در معرض ویروس قرار داشته باشند خواسته شده است که خود را در قرنطینه قرار دهند. این کار سخت تر از آن است که به نظر می رسد.

نمکستان : از هزاران نفری که ممکن است در معرض ویروس قرار داشته باشند خواسته شده است که خود را در قرنطینه قرار دهند. این کار سخت تر از آن است که به نظر می رسد. در خانه بمانید مگر اینکه حتماً کار ضروری داشته باشید یا بخواهید به پزشک مراجعه کنید. بدون کار، مدرسه یا خرید. اگر مجبورید که از خانه یا اتاق خود بیرون بیایید، ماسک بپوشید. اگر شما هم جز هزاران انسان هایی هستید که اکنون به دلیل عفونت احتمالی با کورونا ویروس خود را در قرنطینه می کنید. قرنطینه به دلایل متفاوتی ممکن است انجام شود. اولین دلیل برای تعداد زیادی از افراد سالم است که به دلیل قرار گرفتن در معرض احتمال ممکن است بیمار شوند. مورد دوم برای افرادی که از بیماری کروناویروس مریض هستند برای خانواده و بازدیدکنندگانشان خطرناک است و در صورت ملاقات با آن ها باید با دقت مراقب باشید.

اصول قرنطینه در خانه

برخی افراد تصمیم می گیرند خود را حتی اگر بیمار نباشند خود را قرنطینه کنند، زیرا آن ها نگران هستند که ممکن است در معرض خطر قرار بگیرند و نمی خواهند دیگران را در معرض خطر قرار دهند. این کار ممکن است در ابتدا مانند یک تعطیلات به نظر برسد، زمان ایده آل برای سرحال کردن و خوابیدن است. در حقیقت، دور نگه داشتن خود از خانواده و دوستان آسان نیست. چالش های عملی و تدارکاتی و شکاف خمیازه در توصیه رسمی وجود دارد که آن را حتی سخت تر می کند. قرنطینه خانگی می تواند ناخوشایند باشد و احتمالاً دو هفته به طول خواهد انجامید، که این دوره احتمالاً دوره نهفتگی برای ویروس است. مخصوصاً چالش برانگیز است اگر شما فرزندان خردسال یا اقوام سالخورده ای برای مراقبت از آن ها داشته باشید.

اصول اولیه قرنطینه

اگر به طور بالقوه عفونی هستید، مهم است که خودتان را از شریک زندگی، فرزندان، بزرگتر خود جدا کنید. برای قرار گرفتن در امنیت، شما حتی نباید به سگ یا حیوان خانگی خودنزدیک شوید، براساس C.D.C، اگرچه حیوانات اهلی برای انتقال coronavirus مشخص نیست. یک اتاق باید برای استفاده اختصاصی شما تعیین شود. حمام در صورت امکان نیز باید باشد. هر سطحی که سرفه می کنید یا لمس می کنید ممکن است با ویروس آلوده شود.

شما نباید ملاقات کننده داشته باشید و با فاصله با دیگران قرار بگیرید. اتوبوس یا مترو یا حتی تاکسی استفاده نکنید. اگر حتماً در اطراف افراد دیگری هستید در خانه و یا ماشین از ماسک استفاده کنید.

اصول قرنطینه در خانه

اما اول، شما یا یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود مجبور هستید ماسک هایی را پیدا کنید، که تقریباً در همه جا فروخته می شوند. اگر نمی توانید ، می توانید از روسری یا پوشاک دیگر ساختمانی بدست آورید. اگر سرفه یا عطسه می کنید، باید دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید و از بافت استفاده شده در یک سطل زباله اندود شده دور ریخت. سپس باید بلافاصله دستان خود را حداقل با ۲۰ ثانیه با صابون و آب بشویید. در صورت در دسترس بودن می توانید از ژل ضد عفونی کننده استفاده کنید، اما صابون و آب ترجیح داده می شوند.

حتی اگر شما سرفه یا عطسه نکرده اید، باید مرتباً دستان خود را بشویید، و اگر فقط آن ها را شسته اید، از لمس کردن چشم، بینی و دهان خودداری کنید. ظرف ها، لیوان، وسایل غذاخوری، حوله یا ملافه را با هر کسی (از جمله حیوانات خانگی خود) به اشتراک نگذارید و حتماً آن ها را  ضد عفونی کنید. این موارد را بعد از استفاده از آن ها بشویید. میزها، رومیزی، وسایل حمام، توالت، تلفن، صفحه کلید، تبلت و میزهای کنار تختخواب به عنوان “سطحی با لمس بالا در نظر گرفته می شوند  آن ها را اغلب با پاک کننده خانگی پاک کنید.

مرتباً سطحی را که ممکن است توسط مایعات بدن از جمله خون و مدفوع آلوده شود، پاک کنید. نبر سلامتی خود توجه داشته باشید و در صورت بروز علائم یا بدتر شدن آن ها با پزشک تماس بگیرید. حتما به کادر پزشکی بگویید که در معرض خطر عفونت با کورونا ویروس هستید.

سایر اعضای خانواده باید علائم بیمار را تحت نظر داشته باشند و در صورت مشاهده قبل از بدتر شدن وضعیت، با ارائه دهنده خدمات پزشکی تماس بگیرند. در هنگام مراجعه به بیمار علامت دار، اعضای خانواده باید در صورت تماس با مایعات بدن وی از ماسک صورت و همچنین دستکش استفاده کنند. اینها باید بلافاصله دور ریخته شوند، هرگز مورد استفاده مجدد قرار نگیرند.

اصول قرنطینه در خانه

اعضای سالمند خانواده و افرادی که شرایط پزشکی مزمن دارند، در صورت آلوده شدن، در معرض عوارض شدید، حتی مرگ قرار می گیرند. زنان باردار نیز ممکن است در معرض خطر خاصی باشند، اگرچه داده ها مشخص نیست. تماس با فرد قرنطینه باید به حداقل برسد. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، در چین ۷۰ تا ۸۰ درصد انتقال در داخل خانواده ها رخ داده است. دولت های محلی در آنجا مجبور شدند بخش های ایزوله با هزاران تخت در سالن های بدنسازی و ورزشگاه ها را برای مراقبت از افرادی که به تنهایی زندگی می کردند یا در معرض خطر آلوده کردن خانواده های خود بودند، مستقر کنند.

اعضای خانواده باید بر سلامتی خود نظارت داشته باشند و در صورت بروز سرفه، تب یا تنگی نفس، علائم Covid-19 ، نام فنی بیماری ناشی از تاج را به پزشک مراجعه کنند. هیچ کس شما را برای قرنطینه شخصی حمایت نمی کند. هیچ بازپرداختی برای محصولاتی که ممکن است لازم داشته باشید وجود ندارد ، هیچ یک از خانه داران دولتی برای متوقف کردن و کمک کردن از آن ها، کمک مالی نمی کنند. قرنطینه برای کسانی که خانواده دارند و کسانی که تنها زندگی می کنند، سختی های  عاطفی و مالی به همراه دارد. همه نمی توانند از راه دور کار کنند. غیبت دو هفته ای از کار می تواند به کارگران روزمزد و ساعتی که مجبور هستند خقوق خود را ساعتی دریافت کنند، بسیار سخت و طاقت فرسا باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو