میدان داری ایران در موضوع غذای حلال به جهانیان معرفی شود

24

1401/7/19

17:48


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر این که باید کار خود را همیشه عالمانه و دقیق و در مرز دانش های پیشرفته ترسیم نماییم، گفت: نیاز است تا میدان‌داری ایران در موضوع غذای حلال به جهانیان تبیین و معرفی شود

میدان داری ایران در موضوع غذای حلال به جهانیان معرفی شود

ـ آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه های علمیه در دیدار رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بازار دنیا باید فهم دقیقی از منطق و تئوری ما در حوزه غذای حلال داشته باشد و منظومه فقهی و اخلاقی ریشه دار ما در حوزه کشاورزی و دامداری را ناظر به فرآوری‌های قابل عرضه را بشناسد.

وی بر اهمیت خدمت رسانی خالصانه به مردم، تحمل سختی ها، برخورداری از برنامه ریزی جامع و راهبردی آینده نگر در تمام امورات تأکید کرد و گفت: غذای طیب و سالم، سازنده انسان و جامعه ای سالم است و توجه به بخش کشاورزی و دام در کنار سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی جامعه را تأمین می کند.

میدان داری ایران در موضوع غذای حلال به جهانیان معرفی شود

وی با بیان این که نیاز است تا در حوزه های فقهی و اخلاقی مربوط به دام، کارهای جدی تری را دنبال نماییم، اذعان داشت: تشکیل دبیرخانه حمایت از پروژه ها و مطالعات مورد نیاز نظام از جمله رویکردهای نوین حوزه های علمیه است که پشتیبانی چندصد طرح مطالعاتی عینی مورد نیاز سازمان ها و نهادهای نظام اسلامی را در دستور کار قرار داده است.

امام جمعه قم در ادامه به برخی از تفاهم نامه های همکاری حوزه و نهادهای مختلف نظام اسلامی از جمله آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: حوزه های علمیه آمادگی داد تا ضمن تعریف محورهای همکاری مشترک، مطالعات راهبردی فقهی را ناظر به واقعیت های پیرامونی سازمان ها و نهادهای نظام اسلامی پیگیری نماید.

اعرافی با بیان این که نیاز است تا نسبت به قم توجه ویژه ای صورت گیرد، اظهار داشت: آنچه در شهر قم رقم می خورد نه تنها بر کشور، بلکه بر دنیا تأثیرگذار است؛ دامنه تأثیرگذار جهان شهر قم در عرصه بین الملل نیازمند توجه به الگوسازی های دقیق فعالیتی است.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه باید کار خود را همیشه عالمانه و دقیق و در مرز دانش‌های پیشرفته ترسیم نمائیم، اظهار داشت: نیاز است تا میدان داری ایران در غذای حلال به جهانیان تبیین و معرفی گردد؛ بازار دنیا باید فهم دقیقی از منطق و تئوری ما در حوزه غذای حلال داشته، منظومه فقهی و اخلاقی ریشه دار ما در حوزه کشاورزی و دامداری را ناظر به فراوری‌های قابل عرضه، بشناسد.

وی در ادامه با بیان این که اقدام درست و عمل خوب با نیت خدمت رسانی به نظام اسلامی، به کارهای انسان رنگ الهی می‌دهد، تصریح کرد: از آنجایی که در نظام اسلامی ضعف و قوت افعال و رفتار ما بر پرتو دین سایه می‌افکند، اگر درست انجام شود، به نظام ارزش های دینی آبرو می‌بخشد.

اعرافی، مسائل راهبردی را از دیگر مولفه های موثر بر ارزشمندی افعال توصیف کرد و یادآور شد: هرچقدر انسان با سختی های بیشتر مواجه گردد، ارزش کار اعمال و افعال او افزایش پیدا خواهد کرد.

نقل از ابنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو