کبودی در این قسمت های بدن خطرناک است بلافاصله به پزشک مراجعه کنید

19

1401/7/24

12:04


برای درمان کبودی های ناشی از اصابت جسم سخت یا نوک تیز در منزل حواستان به نکات زیر باشد. اگر موارد زیر اتفاق افتد حتما با پزشک مطمئن تماس بگیرید تا وضعیت شما را بررسی کند و در صورت نیاز اقدامات درمانی را برای شما انجام دهد. 

کبودی در این قسمت های بدن خطرناک است بلافاصله به پزشک مراجعه کنید

به گزارش بهداشت نیوز، برای درمان کبودی های ناشی از اصابت جسم سخت یا نوک تیز در منزل حواستان به نکات زیر باشد. اگر موارد زیر اتفاق افتد حتما با پزشک مطمئن تماس بگیرید تا وضعیت شما را بررسی کند و در صورت نیاز اقدامات درمانی را برای شما انجام دهد. 

- اگر کبودی با ورم و درد زیاد همراه باشد به ویژه اگر به دلیل شرایط خاص پزشکی، از داورهای رقیق کننده خون استفاده می کنید. 

-چنانچه کبودی به سادگی یا بدون هیچ دلیل مشخصی بروز کند.

-اگر کبودی دردناک و زیر ناخن دست یا پا ایجاد شده است.

-اگر پس از گذشت دو هفته، کبودی بهتر نشده یا پس از گذشت سه یا چهار هفته، به طور کامل از بین نرفته است.

-اگر احتمال می دهید کبودی به دلیل شکستگی استخوان باشد، حتما به بیمارستان مراجعه کنید.

-ایجاد کبودی در سر یا چشم ها، نگران کنده است.

-اگر قسمتی از سر دچار کبودی شود اما شخص بتواند آنچه اتفاق افتاده را به یاد بیاورد، احتمالا آسیب جدی به سر او وارد نیامده است. به عبارت دیگر، اگر شخص حادثه ای را که برایش افتاده به خاطر نمی آورد، احتمال ضربه مغزی وجود دارد و باید به سرعت او را به نزدیک ترین بیمارستان منتقل کنید.

-چنانچه کبودی درست بالای چشم رخ دهد، می توان انتظار داشت که به دلیل جاذبه زمین، این کبودی ها به زیر چشم منتقل و اطراف آن سیاه شود. تا زمانی که قادر هستید چشم خود را در ناحیه کبود شده، در تمام جهات حرکت دهید و تغییری در دید شما به وجود نیامده است، احتمالا آسیب جدی ندیده اید و نیازی نیست به بیمارستان مراجعه کنید اما اگر در هر صورتی بینایی شما دچار تغییر شده است، حتما به بیمارستان یا کلینیک چشم پزشکی مراجعه کنید.

منبع:

سیناپرس

*دکتر عباس دقاق زاده، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو