ورود یازدهمین تور گردشگران خارجی به خواف در سال جاری

منبع: همگردی

18

1401/7/24

17:30


میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، ورود یازدهمین تور گردشگران خارجی به خواف در سال جاری صورت گرفت.

محمود باعقیده افزود: تعداد 8 گردشگر از کشورهای لهستان و فرانسه در تور یک روزه از مهمترین آثار تاریخی شهرستان بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف ادامه داد: از ابتدای امسال 38 گردشگر خارجی از کشورهای مختلف از جمله آلمان، فرانسه، هلند، سوئیس، ژاپن، لهستان، سوئد، نیوزیلند و استرالیا در قالب یازده تور وارد شهرستان خواف شده و طی اقامت در بومگردی های شهرستان علاوه بر بازدید از جاذبه های تاریخی و کارگاه های صنایع دستی با نوع پوشش، آداب و رسوم و خوراک مردم منطقه نیز آشنا شدند.

باعقیده تصریح کرد: طی نظرسنجی از این گردشگران نوع جاذبه های تاریخی و رفتار گرم و مهمان نواز مردم خواف باعث جلب توجه آنها شده بود.

او با بیان اینکه از شهرستان خواف 105 اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، اظهار کرد: بیشتر گردشگران این منطقه به امید دیدن آثاری چون کوشک سلامه، مدرسه غیاثیه، آسبادهای نشتیفان، مسجد ملک زوزن، مجموعه تاریخی سنگان و دیگر بناهای تاریخی خواف به این شهرستان سفر می کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف تصریح کرد: در این شهرستان 10 اقامتگاه بومگردی فعال است و به نحوی شایسته با غذاهای محلی از گردشگران پذیرایی می کنند و برنامه های ویژه از جمله اجرای آیین رقص محلی و دوتار نوازی دارند.

ورود یازدهمین تور گردشگران خارجی به خواف در سال جاری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو