کشور ماداگاسکار و فرهنگ مردمان این سرزمین آفریقایی

کشور ماداگاسکار و فرهنگ مردمان این سرزمین آفریقایی


منبع: آرگا

51

1401/7/26

00:10


در واقع کشور ماداگاسکار از لحاظ تاریخی و جاذبه های گردشگری بسیار غنی بوده و شما می توانید با مطالعه این مقاله با خصوصیات این سرزمین به صورت کامل آشنا شوید.

به طور کلی کشور ماداگاسکار جزیره های بزرگ در اقیانوس هند به شمار می آید که امروزه به عنوان چهارمین جزیره بزرگ جهان شناخته می شود و تنوع زیست محیطی فراوانی خواهد داشت. در واقع ماداگاسکار را می توان یک سرزمین منحصر به فرد دانست که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

آشنایی با کشور ماداگاسکار

ماداگاسکار که با نام علمی Madagascar نیز شناخته می شود یک جزیره در بخش جنوب شرقی آفریقا می باشد که در میان آب های اقیانوس هند قرار گرفته و به عنوان چهارمین جزیره بزرگ جهان شناخته می شود. جنگل های گرمسیری بی شماری در این سرزمین دیده می شوند و فلات ها نیز هر کدام دارای فضای سنتی خوبی خواهند بود.

خصوصیات کشور ماداگاسکار

دره های شالیزار و همچنین تپه های پر علف و جنگل های زیادی نیز در این بخش دیده می شوند. جالب است بدانید که محصولات وارداتی از کشور فرانسه تقریبا ۱۱.۹ درصد و از کشور چین نیز ۱۹.۴ درصد ارزیابی شده است. به صراحت می توان گفت که رشد صادراتی در این کشور جنبه های تجاری خوبی را به خود اختصاص داده و وضعیت نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سالانه در کشور ماداگاسکار به میزان ۵ درصد ارزیابی شده است.

به صراحت می توان گفت که وضعیت تولید ناخالص داخلی در این کشور تقریبا ۱۲.۱۰ میلیارد دلار آمریکا بوده و آنطور که مشخص است تولید ناخالص داخلی سرانه در این کشور ۴۳۲.۷۰ دلار آمریکا رقم خورده است. همچنین نرخ مالیات شرکتی نیز در ماداگاسکار تقریبا ۲۰ درصد و وضعیت نرخ مالیات درآمد شخصی در این کشور نیز ۲۰ درصد می باشد. وضعیت نرخ مالیات پرفروش در این روش ۲۰ درصد ارزیابی شده و وضعیت نرخ تامین اجتماعی در آن نیز حدودا ۱۹ درصد خواهد بود.

تاریخچه و موقعیت جغرافیایی ماداگاسکار:

در واقع ماداگاسکار یک سرزمین واقع در سواحل جنوب شرقی آفریقا می باشد که تاریخچه بسیار جالبی دارد. لازم به ذکر است که در دوره های گذشته تاریخی زمانی که گندوا تقسیم شد شبه جزیره هند و ماداگاسکار از یکدیگر جدا شدند و این روند موجب شد تا اولین نشستگاه انسانی ماداگاسکار به سده چهارم پیش از میلاد بازگردد.

موقعیت جغرافیایی ماداگاسکار

این کشور از سال ۱۸۹۶ تحت اشغال فرانسه بوده است تا سال ۱۹۶۰ که از فرانسه جدا شد. این کشور ترکیبی از تیره های بانتو زبان آفریقایی بوده و عذب و مالایایی ها خواهد بود.

جالب است بدانید که کشور ماداگاسکار تقریبا در فاصله ۴۰۰ کیلومتر از ساحل شرقی آفریقا در سراسر کانال موزامبیک واقع شده و با ۵۹۲۸۰۰ کیلومتر مربع دومین کشور جزیره ای جهان پس از کشور اندونزی خواهد بود. این سرزمین از جزیره ماداگاسکار و چندین جزیره کوچک تر تشکیل شده است.

به گونه ای که پس از فروپاشی ابرقاره گوندانا در ماقبل از تاریخ، ماداگاسکار حدود ۸۸ میلیون سال پیش از شبه قاره هند جدا شد و به گیاهان و حیوانات بومی اجازه داد تا در انزوای نسبی تکامل یابند. در نتیجه ماداگاسکار کانون تنوع زیستی شناخته خواهد شد.

به صراحت می توان گفت که بیش از ۹۰ درصد از حیات آن در هیچ کجای زمین یافت نمی شود. صادرات این کشور را می توان اقلامی مانند قهوه، وانیل، شکر و ادویه جات دانست و همچنین که ماداگاسکار از اعضای کشورهای اتجادیه آفریقا شناخته می شود.

خلاصه ای از تاریخچه ماداگاسکار

نوع حکومت و ساختار سیاسی:

اولین رئیس جمهور در کشور ماداگاسکار، فیلیبرت سیرانانا نام داشت که در سال ۱۹۵۹ توانست پست ریاست جمهوری را پس از استقلال کامل ماداگاسکار از آن خود نماید و تا سال ۱۹۷۲ در این پست باقی بماند. به طور کلی در این سرزمین دو مجلس سیاسی یعنی مجلس ملی و مجلس سنا دیده می شود که هر یک از آن ها دارای شرایط مدیریتی به خصوصی خواهند بود.

معمولا رئیس جمهور در این کشور با رای مستقیم مردم برای دوره های ۵ ساله انتخاب می شود و دوره رئیس جمهوری تا دو بار می تواند به صورت پیوسته تمدید گردد. مجلس ملی در کشور دارای ۱۶۰ عضو فعال بوده که برای دوره ۵ ساله انتخاب می شوند و مردم برای انتخاب آن ها اجازه رای خواهند داشت.

همچنین برنامه ریزی های بلند مدت در این کشور بر عهده رئیس جمهور بوده و ساختار سیاسی کشور نیز تاکید زیادی بر روی پرچم این سرزمین خواهد داشت.

پایتخت و شهر های مهم:

به طور کلی تا سال ۲۰۰۲ میلادی این کشور از ۶ ایالت تشکیل شده که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم:

ساختار حکومت در کشور ماداگاسکار

  • شهر آنتاناناریوو:

آنتاناناریوو اولین و مهمترین ایالت ماداگاسکار به شمار می آید که در آن شرایط برای کسب و کارهای اقتصادی به بهترین شکل ممکن ارزیابی شده و ورود سرمایه به این بخش می تواند بسیار سودآور باشد.

  • شهر آنسیرانانا:

آنسیرانانا به عنوان ایالت مهم در این کشور شناخته می شود که دارای بافت روستایی بوده و بیشتر بومیان کشور در آن زندگی می کنند. این ایالت دارای مردمانی بسیار مهربان می باشد.

  • شهر ماهاجانگا:

شهر ماهاجانگا یکی دیگر از ایالت های ماداگاسکار به شمار می آید که در لیست مناطق گران قیمت قرار دارد. این منطقه به صورت کلی دارای فضای گردشگری خوبی است.

  • شهر فیانارانسو:

فیانارانسو نیز دارای فضای صنعتی خوبی است و کارخانجات و شرکت های فنی زیادی در آن دیده می شود که هر یک دارای مشخصه های کاری دقیقی هستند. این ایالت به صورت کلی رتبه خوبی در رونده اقتصادی داشته است.

شهر های مهم در ماداگاسکار

  • شهر تواماسینا:

در این شهر فرهنگ ها و نژادهای مختلفی به چشم می خورد و همچنین شرایط خوبی برای زندگی افراد فراهم می کند.

  • شهر تولیارا:

فضای تاریخی این شهر مورد توجه بسیاری از تیم های تاریخ نگار قرار گرفته است. این ایالت دارای فضای دیدنی بسیار خوبی بوده و یک انتخاب ایده آل برای گردشگران به شمار می آید.

فرهنگ مردم ماداگاسکار:

مردم این سرزمین عمدتا زندگی خصوصی شان را با دیگران به اشتراک نمی گذارند و اغلب آن ها تودار هستند. در فرهنگ مردم صحبت کردن با صدای بلند به هیچ وجه پسندیده نیست. به طور کلی فرهنگ مردم نشان می دهد که علاقه زادی به سرمایه گذاری دارند و اغلب آن ها حساب بانکی پر را به زمین و ملک ترجیح می دهند.

امید به زندگی در میان مردم این کشور بسیار زیاد بوده و فرهنگ شهرنشینی و روستانشینی در ماداگاسکار به خوبی جا افتاده است. احترام گذاشتن در این کشور یک موضوع بسیار مهم بوده و در سنین بسیار کم نیز به کودکان آموزش داده می شود.

فرهنگ مردم ماداگاسکار

معمولا در فرهنگ روستانشینی مردم علاقه زیادی به محیط های زراعی داشته اند و البته که محیط زندگی مردم در این کشور به بافت های قدیمی و مدرن نیز تقسیم شده است. همچنین ازدواج زود هنگام نیز در میان مردم این کشور به وضوح دیده می شود و این رویه برای دختران بیشتر رویت شده است.

دین و زبان رسمی:

توجه داشته باشید که زبان رسمی مردم ماداگاسکار در واقع زبان مالاگاسی بوده اما با این حال زبان فرانسه نیز در این کشور رایج است. از آنجایی که مردم این کشور به زبان انگلیسی هیچ تسلطی ندارند بایستی برای سفر این موضوع را مورد توجه قرار دهید. همچنین دین اغلب مردم این کشور مسیحی بوده اما برخی از مردم بومی نیز دین مخصوص به خود را دارند.

غذاهای محلی:

به طور کلی غذاهای سنتی این کشور معمولا گوشت و ماهی درون خود دارند و اغلب اوقات نیز این غذاها در کنار سبزیجات و برنج سرو می شوند. در غذاهای ماداگاسکار ادویه زیادی وجود ندارد اما با این حال غذاها بسیار خوش طعم و لذیذ هستند.

یکی از غذاهای خیابانی محبوب این کشور با نام کوبا شناخته می شود که در محتویات آن می توان به موز، بادام زمینی و برنج اشاره کرد که در درون برگ موزه پیچیده شده اند. همچنین رومازاوا نیز یک خوراکی سنتی بوده که از گوشت گاو تهیه شده و در مناطق ساحلی نیز عمده غذاها از محصولات دریایی گرفته می شوند.

غذاهای محبوب در ماداگاسکار

قوانین عمومی در ماداگاسکار:

قوانین رد این کشور بدین صورت است که مردم خودشان تصمیم می گیرند چطور لباس بپوشند و چه کارهایی انجام دهند به عبارتی هیچکس تعیین کننده حد حجاب مردم این کشور نیست و حتی هیچکس هم اجازه ندارد در مورد زبان مردم آن تصمیمی بگیرد.

در قوانین زندگی این کشور هر فردی خود می داند که بهترین روند زندگی بر چه اساسی است. از مهم ترین مشخصه های زندگی در ماداگاسکار داشتن قوانین رانندگی مخصوص به خود است که بخشی از قالب زندگی این کشور شناخته خواهد شد.

جاذبه های گردشگری ماداگاسکار:

بهتر است بدانید که ماداگاسکار از لحاظ گردشگری بسیار غنی بوده و در ادامه سعی کرده ایم تا برخی از بهترین جاذبه های گردشگری در این سرزمین را بیان نماییم:

جاذبه های گردشگری در کشور

  • پارک ملی رانومافانا:

پارک ملی رانومافانا در واقع یکی از مناطق عجیب در بخش جنوب شرقی ماداگاسکار شناخته می شود که به طور کلی در نزدیکی یک دهکده زیبا به نام رانوفامانا قرار گرفته و در لیست میراث ملی ماداگاسکار قرار گرفته است. بخشی از این پارک دارای تپه ها و جنگل های انبوه است و به طور کلی گیاهان بامبوی زیادی در آن دیده می شود. همچنین میوه های پوزه دار زیادی نیز در این پارک زندگی می کنند.

  • پارک ملی ماسولا:

پارک ملی ماسولا نیز در بخش شمال شرقی ماداگاسکار واقع شده و از جنگل هایی سرسبز و بارانی پوشیده است. این پارک دارای گونه های حیوانی نادری است و قورباغه های چشم قرمز زیادی در آن وجود دارند. گردشگران می توانند در این پارک قایقرانی کرده و از محیط لذت ببرند.

  • پارک ملی آنداسیبه:

پارک ملی آنداسیبه نیز یکی دیگر از مکان های دیدنی ماداگاسکار می باشد که انبوهی از فضای سبز و دیدنی در آن دیده می شود. این پارک دارای دو بخش ملی و منطقه حفاظت شده می باشد که برای بازدید از آن حداقل ۴ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

بازدید از پارک های ملی در ماداگاسکار

  • تپه سلطنتی آمبوهیمانگا:

تپه سلطنتی آمبوهیمانگا نیز در لیست مکان های مقدس این کشور قرار گرفته و خود به تنهایی یک دهکده تاریخی محسوب می شود. این تپه سلطنتی که ساخته شده از ترکیب آهک و سفیده تخم مرغ است یکی از بهترین مناطقی است که در ماداگاسکار جهت بازدید پیش روی شما قرار دارد.

  • دهکده ماهیگری ایفاتی:

دهکده ماهیگیری ایفاتی نیز یک دهکده ماهیگیری ساحلی بسیار زیبا می باشد که در بخش جنوب غربی ماداگاسکار واقع شده است. این منطقه را می توان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی و رایگان در ماداگاسکار دانست که در این منطقه پوشش گیاهی و شن های ساحلی زیبا و مسیر ماهیگیری بسیار خوبی دیده می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو