برترین جاذبه‌های گردشگری اندونزی – بخش اول

برترین جاذبه‌های گردشگری اندونزی – بخش اول


منبع: فوت و فن

97

1400/8/18

12:27


برترین جاذبه‌های گردشگری اندونزی – بخش اول

کشور اندونزی، مجموعه‌ای از جزایری است که دارای فرهنگ‌ها، مناظر و شهرهای متفاوتی است و گنجینه‌های پنهانی در درون خود دارند. کشور اندونزی دارای بیش از سیزده هزار و پانصد جزیره است و از همین رو، می‌تواند ماجراجویی خوبی برای گردشگران و مسافران باشد. گردشگران و مسافران می‌توانند از معابد باستانی دیدن کنند و به کوه‌های آتشفشانی فعال صعود کنند و در درون آب‌های بکر این مکان شنا کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور اندونزی را به شما معرفی کنیم.

۱- سواحل بالی

Beaches of Bali

Beaches of Bali

بالی، محبوب‌ترین نقطه کشور اندونزی در میان گردشگران و مسافران به شمار می‌رود و دارای چندین مکان فرهنگی و آئین‌های سنتی است که مطمئننا، بازدید از آن برای گردشگران و مسافران جالب توجه خواهد بود. اما در کل، بالی بیشتر برای سواحل زیبایش شناخته می‌شود. در سواحل بالی، استراحتگاه‌های مجلل بسیاری وجود دارد که می‌توانید در آنها اقامت کنید. کوتا، شناخته‌شده‌ترین ساحل است و برای کسانی که ترکیبی از نور خورشید، موج‌سواری و اجتماع را می‌خواهند، مکان بسیار خوبی به شمار می‌رود. در اینجا، رستوران و دیگر موارد ضروری، کم نیست و به وفور پیدا می‌شود. ساحل نوسا دوآ، ساحلی زیبا و در عین حال، خلوت‌تر است.

۲- بوروبودور

Borobudur

Borobudur

معبد باستانی بوروبودور، یکی از مشهورترین و فرهنگی‌ترین مکان‌های کشور اندونزی به شمار می‌رود. این معبد در قرن هشتم میلادی ساخته شده است. این معبد، از جمله یکی از برترین مکان‌های میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود و به عنوان یکی از بزرگترین مکان‌های بوداییان در سرتاسر جهان شناخته می‌شود. این معبد عظیم، برای قرن‌ها فراموش شده بود و باور بر این است که بسیاری از جمعیت آن به دلیل فوران‌های آتشفشانی به سمت جاوای شرقی رفته‌اند. این معبد در دهه ۱۸۰۰ میلادی بار دیگر کشف شده و امروزه، یکی از مکان‌های گردشگری در جاوا به شمار می‌رود.

۳- اورانگوتان‌های بورنئو

Orangutans of Borneo

Orangutans of Borneo

سفر به کشور اندونزی بدون دیدن اورانگوتان‌ها تکمیل نخواهد شد. بورنئو، مکان بسیار خوبی برای دیدن برخی از این موجودات زیبا و در حال انقراض محسوب می‌شود. گرچه اورانگوتان‌ها همچنان در طبیعت وحش زنده هستند اما چندین پناهگاه وجود دارد که سعی در حفاظت از این موجودات در حال انقراض دارد. پارک ملی تانجونگ پوتینگ در کالیمانتان در ثورنئو، محل نگهداری بزرگترین جمعیت اورانگوتان‌ها در جهان است. این پارک همچنین محل نگهداری گونه‌های دیگری همچون پرندگان و خزندگان است. برای دیدن اورانگوتان‌ها می‌توانید به روستای گردشگری بوکیت لوانگ سفر کنید.

۴- جزایر جیلی

Gili Islands

Gili Islands

جزایر جیلی، مکان بسیار مهمی در لومبوک به شمار می‌روند. این جزایر، در طی سال‌ها، به مکان بسیار محبوبی در میان گردشگران و مسافران تبدیل شده است. این جزایر دیدنی و خارق‌العاده، سواحلی دارند که از لحاظ زیبایی قابل رقابت با سواحل بالی هستند. در این سواحل، همچنین فرصتی برای دیدن لاکپشت‌ها وجود دارد. در یک محل تخم‌گذاری لاکپشت‌ها، هر ساله، هزاران لاکپشت جدید به دنیا می‌آیند. کایاک سواری در آب‌های جزایر جیلی نیز یکی از فعالیت‌های محبوب به شمار می‌رود. بر خلاف سواحل شلوغ و محبوب بالی، سواحل جزایر جیلی، اقامتی آرامش‌بخش را برای شما فراهم می‌آورند.

۵- پارک ملی کومودو

Komodo National Park

Komodo National Park

اژدهای کومودو، حیواناتی خشن و مرگبار به شمار می‌روند. پارک ملی کومودو، به ثبت جهانی یونسکو رسیده است و شامل پنج جزیره اصلی و چندین جزیره کوچک است. آب‌های پیرامون این جزایر، یکی از غنی‌ترین و متنوع‌ترین آب‌ها و حیات دریایی در جهان را دارد. یکی از جاذبه‌های اصلی این پارک، تماشای اژدهای کومودو است. البته، فعالیت‌های دیگری همچون صخره‌نوردی، غواصی و بازدید از روستاهای کوچک در این جزایر وجود دارند که می‌توانند گردشگران و مسافران را برای مدتی مشغول کنند. ساحل صورتی در جزیره کومودو، دارای شن‌های صورتی رنگی است که یکی از برترین سواحل در کشور اندونزی به شمار می‌رود.

۶- جنگل میمون‌ها، اوبود

Sacred Monkey Forest, Ubud

Sacred Monkey Forest, Ubud

اوبود، مرکز فرهنگی بالی به شمار می‌رود و در اینجا، شما می‌توانید جنگل میمون‌ها را مشاهده کنید. این جنگل، یک فضای ساکت و متین است که در آنجا، می‌توانید عظمت باستانی این جزیره را حس کنید. در این معبد هندو، شما شاهد تعداد زیادی از میمون‌های دم بلند خواهید بود. این میمون‌ها از جمله گونه‌‌های رایج در آسیای جنوب شرقی است. این جنگل نزدیک یک روستای کوچک به نام پادانگتیگال قرار گرفته است. این روستا، برای سال‌ها است که هنرمندان را به خود جذب می‌کند. این معبد و طبیعت زیبای اطراف آن، از جمله مکان‌های گردشگری به شمار می‌روند که در سفرتان به کشور اندونزی، حتما باید از آن دیدن کنید.

۷- کوه برومو

Mount Bromo

Mount Bromo

کشور اندونزی، در محل برخورد صفحات قاره‌ای قرار گرفته است و از همین رو، این مکان، بیشترین فعالیت آتشفشان‌ها در جهان را به خود اختصاص داده است. بسیاری از آتشفشان‌های کشور اندونزی همچون کوه مراپی، برای فوران‌های آتشفشانی خود و زیبایی خیره‌کننده و خطرناک خود شناخته می‌شوند. کوه برومو، از جمله یکی از شناخته‌شده‌ترین کوه‌های آتشفشانی اندونزی است. این کوه، دارای منظره بسیاری زیبا و چشم‌نوازی است. قله کوه برومو به دلیل فوران آتشفشان، از بین رفته است و همچنان می‌توان بلند شدن دود سفید از آن را مشاهده کرد. این آتشفشان، بخشی از پارک ملی برومو تنگر سمرو است. یکی دیگر از نقاط این پارک ملی، کوه سمرو است که بلندترین قله در جاوا به شمار می‌رود. این پارک همچنین محل زندگی گروهی از مردمان بومی به نام تنگر است که اجدادان آنها به امپراتوری باستانی ماجاپاهیت باز می‌گردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو