ابراهیم برخورداری کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

3

1402/10/26

11:09


کارشناس تیراندازی می گوید در انتخاب تیراندازان برای اعزام به مسابقات بین المللی سلیقه ای عمل می شود.

ابراهیم برخورداری کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

با تسویه حساب شخصی تیراندازی ضرر می کند

ابراهیم برخورداری ، به انتخاب های سلیقه ای در مورد اعزام ورزشکاران اشاره و اظهار کرد : سوال من این است که رنکینگ اول تپانچه بادی مردان ایران چه کسی است؟ چرا او هیچ جایی در اردوها ندارد. پس این رتبه و رنکینگ برای چیست؟ چرا نفرات برتر نباید شانس کسب سهمیه المپیک داشته باشند ، شاید آنها هم بتوانند سهمیه بگیرند. 

ابراهیم برخورداری کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

ابراهیم برخورداری کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

رئیس فدراسیون و مربی هم نباید دخل و تصرفی در نفرات اعزامی داشته باشند

ملی پوش اسبق تیم ملی تپانچه گفت : به نظر من شیوه نامه انتخاب ورزشکار باید طوری اصلاح شود که حتی رییس فدراسیون و مربی هم نتوانند دخل و تصرفی در انتخاب افراد اعزامی داشته باشند. فروغی در رنکینگ ایران بین سه نفر اول نیست. درست است که او المپین و دوست ما است اما در سال گذشته نسبت به سایر ورزشکاران عملکرد خوبی نداشته است اما به مسابقات بین المللی اعزام می شود. باید عدالت برقرار باشد و براساس رنکینگ نفرات اعزام شوند.

نفرات سلیقه ای انتخاب می شوند

وی افزود : شرایط فروغی برای اعزام به بازی های آسیایی هانگژو هم ایده آل نبود. متاسفانه عدالت برقرار نمی شود. من حامی فردی هستم که یک سال در تمامی مسابقات کشوری شرکت کرده و عملکردش در مجموع بهتر از سایرین است. این ورزشکار هر کسی که می خواهد باشد باید اعزام شود اما اکنون سلیقه ای نفرات را انتخاب می کنند.

شانس کسب سهمیه و مدال در تپانچه زنان از دست رفت

کارشناس تیراندازی همچنین در مورد اعزام نشدن سه تیرانداز خانم در تپانچه گفت : خانم ها سبقت الهی و رستمیان در تپانچه بادی شرایط خوبی داشتند اما اگر نفر سوم هم به این مسابقه اعزام می شد شاید آنها هم در بخش تیمی می توانستند روی سکو بروند. در بخش تفنگ مدال نقره و برنز تیمی بدست آمد و اگر در این بخش هم سه ورزشکار حضور داشتند می توانستیم صاحب مدال شویم. هر چند هم که هدف این مسابقه اول سهمیه المپیک بود و بعد مدال اما چرا دو نفر اعزام شد که شانس مدال و سهمیه را از دست بدهیم.

تیراندازان تپانچه از تغییر و تحولات ضربه خوردند

برخورداری در ادامه در خصوص تغییرات دیرهنگام در کادر فنی تیم ملی تپانچه گفت : تغییر مربی و حذف یکی از مربیان دیر انجام شد و ورزشکارانی همچون فروغی ، گلخندان و جوهری از این تغییر و تحولات ضربه خورند. ملی پوشان تپانچه در جاکارتا رکوردهای خوبی زدند اما حیف شد. آنها می توانستند سهمیه بگیرند اما همین تاخیر در انتخاب مربی شرایط را از آنها گرفت. دو قطبی شدن و نظرات مختلف در عملکرد آنها تاثیرگذار بود. هر چند جلوی آن گرفته شد اما دیگر زمان از دست رفته بود. کوچک ترین اشتباه بزرگترین تبعات را روی ورزشکاران دارد.

همیشه در تیراندازی ورزشکاران جویای نام سهمیه گرفتند؛ دلیل اعزام تیراندازان باتجربه را نمی دانم

کارشناس تیراندازی گفت : درست است که فروغی تجربه خیلی خوب دارد اما خب شرایط آرمانی ندارد. او چهار سال پیش که سهمیه نگرفته بود تجربه داشت؟ همیشه در تیراندازی افرادی سهمیه گرفته اند که جوان و جویای نام هستند. در تفنگ هم نفرات باتجربه سهمیه نگرفتند و اصلا عملکرد خوبی هم نداشتند. دلیل اعزام این نفرات را نمی دانم. ما رشته رکوردی هستیم و رکوردها باید تصمیم بگیرد که چه کسی به مسابقه برود ، نه اینکه تصمیمات سلیقه ای باشد.

مهمات خوب در اختیار نیست

وی در ادامه در خصوص عملکرد تیم ملی تپانچه در مسابقات قهرمانی آسیا جاکارتا اندونزی گفت : رستمیان و سبقت الهی در تپانچه 25 متر خوب کار نکردند و دلیل اصلی آن این است که مهمات خوب در اختیار ندارند. با یک هفته زودتر به اندونزی رفتن خیلی دردی دوا نمی شود. در تفنگ خفیف هم شرایط همین است. ما با رقبا خیلی فاصله داریم و یک هفته زودتر رفتن به مسابقه کافی نیست.

اگر تیراندازان یک سفر هانوفر می رفتند سهمیه های بیشتری می گرفتیم

وی افزود : اگر ورزشکاران یک سفر هانوفر می رفتند می توانستیم سهمیه های المپیک بیشتری بگیریم. در هانوفر مهمات تست می شود اما فدراسیون همه سفرهایی که مربیان درخواست کردند را لغو کرد. درست است که هزینه این سفر بالا است اما اگر واقعا می خواهیم نتیجه بگیریم و کار فنی خوبی انجام دهیم مربیان راه آن را نشان داده اند.

هاشمی شاید قانونی حقوقش را بخواهد اما در حق تیراندازان اجحاف شده است

وی در ادامه به بسته شدن حساب های فدراسیون هم اشاره کرد و گفت : از همه بدتر بسته شدن حساب های فدراسیون است. زمان هاشمی من خودم ورزشکار بودم. آقای هاشمی بارها در جلسات گفته بود که حقوقی از فدراسیون دریافت نمی کند و نیازی هم ندارد. همان موقع او در جاهای دیگری کار می کرد. سرپرست وزارت کشور و رئیس سازمان دهیاری و شهرداری کل کشور بود و حقوق دریافت می کرد. او می گفت نیازی به حقوق فدراسیون ندارد. حالا بعد این همه سال می گوید حقوق می خواهد. اداره کار هم که به روز حساب می کند. این اجحاف در حق تیراندازان است. هاشمی شاید قانونی پول گرفته باشد اما در حق تیراندازان اجحاف شده است. در حق تیراندازی که 4 سال زحمت کشیده تا سهمیه بگیرد ناحقی شده است. 

حساب فدراسیون بسته است و مشکلات روز به روز بیشتر می شود

برخورداری افزود : قربانی در زمان انتخاباتش به همه قول آوردن اعتبار داده بود. الان هم با همان اعتباراتی که قول داده فدراسیون را جلو می برد اما او هم تا یک حدی توان دارد. حساب فدراسیون بسته است و مشکلات روز به روز بیشتر می شود اما با این وجود ملی پوشان به اندونزی و کویت اعزام شدند. برای برزیل با وجود همه سختی ها چاره ای جز اعزام نیست چون ورزشکاران سهمیه نگرفته اند. باز هم شانس کسب سهمیه داریم و نباید این شانس از ورزشکار گرفته شود. شاید عمر ورزشی برخی از آنها برای المپیک بعدی تمام شود ، پس باید همه شانس خود را امتحان کنند. هزینه برزیل سنگین است اما می دانم هدف قربانی اعزام به این مسابقات است. با این فرمان جلو رفتن برای فدراسیون سخت شده است. دوستانی که حق و ناحق را بهتر از من می دانند باید این درک را داشته باشند.

با تسویه حساب شخصی تیراندازی ضرر می کند

ملی پوش اسبق تیم ملی تپانچه گفت : هاشمی در زمانی که اعتبار بود زیر ساخت تیراندازی را خیلی خوب درست کرد. تیراندازی همه موفقیت هایی که حاصل می شود را مدیون مدیریت هاشمی است اما اکنون شرایط ارز ، اقتصادی و معیشت نمی گذارد که کار زیر ساختی انجام شود. شرایط مثل دوره هاشمی نیست و تفاوت دارد. اگر بنا کمک به تیراندازان کشور است باید فکر کنیم که 3 میلیارد 50 درصد هزینه اعزام ورزشکاران به برزیل خواهد بود. اگر هم که هدف تسویه حساب شخصی است که در این صورت تیراندازی ضرر می کند. جامعه تیراندازی در این روزها باید کنار هم باشند.

در تفنگ برخی از رکوردها قابل قبول نیست

برخورداری به عملکرد ملی پوشان تفنگ هم اشاره کرد و گفت : تفنگ هم با همه ناکامی هایش در مسابقات قبل یک سهمیه دیگر و مدال تیمی گرفت. البته هنوز هم برخی از رکوردها قابل قبول نیست و رکورد تیراندازان متوسط رو به بالا است. نکونام عملکرد خوبی نداشت. نوروزیان با همه تلاش در مسابقه قبل عملکرد خوبی در این مسابقه نداشت. خدمتی با توجه به تجارب در سه وضعیت خوب کار کرد اما در فینال نتوانست خوب بزند که آن هم به دلیل کمبود مهمات است. 

رشته های خفیف المپیکی است اما در ایران تعطیل است

کارشناس تیراندازی افزود : رشته های خفیف مثل سه وضعیت و تپانچه 25 متر المپیکی هستند اما ما به خاطر مهمات و تجهیزات آنها را تعطیل کرده ایم و رشته گلوله زنی راه انداخته ایم. گلوله زنی المپیکی نیست و هیچ هدفی دنبال آن نیست. تنها هدفش این است که سلاح هایی که در اختیار مردم است و با توجه به ممنوع شدن شکار بی استفاده مانده ، از آنها در مسابقات ورزشی استفاده کنند.

چرا یک مسابقه کشوری برای رشته های المپیکی نمی توانیم برگزار کنیم؟ 

وی گفت : رشته های سه وضعیت که شانس سهمیه و مدال دارد را رها کرده ایم و یک مسابقه کشوری نمی توانیم برگزار کنیم. سلاح هست مهمات هم پیدا می شود اما دوستان فکر این رشته ها را نمی کنند. ورزشکاران غیرت و تجربه خود را وسط گذاشته اند که همین نتایج بدست می آید. نجمه خدمتی رکورد 587 را زد که رکورد خیلی خوبی است. احمدی و کرم زاده هم با آن شرایط خوب زدند اما باید ببینیم راهی که می رویم درست است. تپانچه زن ها تنها در 10 متر تیر می زنند و در خفیف تنها رستمیان و سبقت الهی را داریم. در صورتی که اینها رشته های المپیکی است پس چرا رها شده اند؟ می توانند مسابقات کشوری را با مهمات داخلی برگزار کنند تا رشته احیا شود و جامعه بداند این رشته ها هم وجود دارد. زمانی خدمتی و احمدی در این رشته ها در فینال المپیک تیر می زدند. 


بیوگرافی ابراهیم برخورداری

ابراهیم برخورداری متولد 23 شهریور 1361 در قزوین عضو تیم ملی تیراندازی ایران در رشته تپانچه بادی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو