راهنمای انتقال اس ام اس از یک گوشی به گوشی دیگر

راهنمای انتقال اس ام اس از یک گوشی به گوشی دیگر


منبع: پلازا

46

1401/7/26

15:49


راهنمای انتقال اس ام اس از یک گوشی به گوشی دیگر

انتقال اس ام اس به گوشی دیگر برای خیلی از کاربران اهمیت زیادی دارد. به‌خصوص اگر گوشی جدید خریداری کرده باشید و به SMS های قبلی هم احتیاج پیدا کنید. در این مطلب با پلازا همراه باشید تا با روش‌های منتقل کردن پیامک از یک گوشی به گوشی دیگر، آشنا شویم.

عوض کردن گوشی برای تمام افراد اتفاق هیجان‌انگیزی است. اما شاید دردسرسازترین بخش فرایند تعویض گوشی، انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی جدیدتان باشد. برای انتقال مواردی مثل مخاطبین و تصاویر و فایل‌ها، روش‌های زیادی وجود دارد اما خیلی از کاربران با نحوه انتقال پیامک ها به گوشی دیگر آشنا نیستند؛ به همین خاطر در این مطلب به این موضوع و روش‌های انجام آن پرداختیم.

فهرست مطالب

راهنمای انتقال اس ام اس از یک گوشی به گوشی دیگر

نحوه انجام این کار بسته به شرایط هر کاربر متفاوت است. اگر بخواهید از اندروید به iOS یا برعکس بروید یا اگر بخواهید در همان اکوسیستم یک گوشی جدید خریداری کنید، روشی که باید مدنظر قرار دهید متفاوت است. در ادامه این آموزش انتقال SMS از اندروید به اندروید و iOS به تمام این روش‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. منتقل کردن SMS به گوشی دیگر (آیفون به آیفون)

راحت‌ترین راه انتقال پیامک‌ها از یک گوشی آیفون به یک گوشی آیفون جدید، استفاده از آی‌کلاود است. این امکان ابتدا در iOS 11.4 معرفی شد. با فعال کردن آن از تمام پیامک‌های گوشی بکاپ گرفته می‌شود و در گوشی جدید نیز می‌توانید داده‌هایتان را با وارد شدن به همان حساب، دانلود کنید. برای انجام این کار ابتدا در آیفون قدیمی خود به تنظیمات بروید و از بالای صفحه روی اپل آیدی خود بزنید. سپس iCloud را انتخاب کنید.

انتقال اس ام اس به گوشی دیگر

در صفحه بعدی مطمئن شوید که گزینه کنار Messages فعال است.

انتقال پیامک ها به گوشی جدید

حالا در همین صفحه روی iCloud Backup و سپس Back Up Now بزنید تا از جدیدترین پیامک‌ها بکاپ تهیه شود. وقتی کار به اتمام رسید به سراغ گوشی جدیدتان بروید. مراحل راه‌اندازی آیفون را طی کنید تا به پنجره App & Data برسید. در اینجا روی Restore from iCloud Backup بزنید و نام کاربری و رمزعبورتان را وارد کنید.

منتقل کردن SMS به گوشی دیگر

تمام داده‌هایی که در گوشی قدیمی از آن‌ها در آی‌کلاود بکاپ گرفته بودید، به همراه پیامک‌ها، به آیفون جدید شما منتقل خواهند شد.

2. انتقال اس ام اس از آیفون به اندروید

برای انتقال پیامک‌ها از آیفون به اندروید، بسته به گوشی اندرویدی شما روش‌های مختلفی وجود دارد. سامسونگ و شیائومی هرکدام دارای برنامه‌های جداگانه‌ای هستند که انتقال اطلاعات از آیفون را بسیار آسان می‌کنند.

انتقال پیامک‌ها از آیفون به سامسونگ

در صورتی که قصد پیامک ها به گوشی جدید سامسونگ را دارید، کار شما بسیار راحت خواهد بود. سامسونگ دارای یک برنامه همه کاره برای انتقال تمام داده‌ها از گوشی قدیمی به گوشی جدید است که برای انتقال از آیفون به اندروید نیز قابل استفاده است. ابتدا باید آیفون خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید. سپس مانند بالا به آی‌کلاود بروید و مطمئن شوید از آخرین پیامک‌ها بکاپ گرفته‌اید.

حالا اپلیکیشن Samsung Smart Switch را روی گوشی گلکسی جدید خود نصب کنید. برنامه را باز کرده و دسترسی‌های لازم را به آن بدهید. در صفحه Transfer your data گزینه Receive data را انتخاب کنید.

منتقل کردن SMS به گوشی دیگر

در صفحه بعدی روی iPhone/iPad بزنید.

انتقال اس ام اس به گوشی دیگر

در صفحه بعدی، برنامه از شما می‌خواهد گوشی آیفون خود را با کابل به گوشی سامسونگ خود منتقل کنید. این روش سرعت بسیار بالاتری دارد اما اگر به کابل دسترسی ندارید، می‌توانید روی گزینه Use a cable instead کلیک و 2 گوشی را به‌صورت بی‌سیم به یک شبکه وایرلس متصل کنید. وقتی گوشی‌ها به یکدیگر متصل شدند باید نام کاربری و رمزعبور اپل آیدی خود را وارد کنید.

انتقال پیامک ها به گوشی جدید

برنامه سپس به‌دنبال داده‌های شما در آی‌کلاود خواهد گشت. وقتی داده‌ها پیدا شدند، می‌توانید از فهرست، مواردی که نیاز دارید مثل پیامک‌ها را انتقال دهید. در اینجا پیامک‌ها در گزینه Data from iPhone apps قابل دسترسی خواهند بود.

انتقال اس ام اس به گوشی دیگر

در نهایت روی Transfer بزنید تا فرایند انتقال داده‌ها آغاز شود.

انتقال پیامک ها از آیفون به گوشی جدید اندروید از طریق iSMS2droid

برای انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر غیر از سامسونگ، باید از آیتونز و یک برنامه به‌نام iSMS2droid کمک بگیرید. ابتدا گوشی آیفون را به کامپیوتر متصل کرده و در آیتونز به مسیر File > Devices > Backup بروید تا از داده‌های آیفون در کامپیوتر بکاپ بگیرید.

انتقال اس ام اس به گوشی دیگر

وقتی کار بکاپ گرفتن تمام شد، باید فایل بکاپ را در کامپیوتر پیدا کنید. این فایل در درایو C و در مسیر /users/(username)/AppData/Roaming/Apple Computer/Mobile Sync قرار دارد. لازم به ذکر است که قسمت Username نام کامپیوتر شما است. همچنین می‌توانید با وارد کردن %appdata% یا %USERPROFILE% در بخش جستجو، این فایل را پیدا کنید. در این جا روی Backup کلیک کنید. در صفحه بعدی یک یا چندین پوشه با حروف و اعداد تصادفی به‌شکل زیر، مشاهده خواهید کرد. پوشه‌ای که تاریخ ایجاد آن از همه جدیدتر است را باز کنید.

انتقال اس ام اس به گوشی دیگر

سپس پوشه 3d را باز و به‌دنبال یک فایل با نام 3d0d7e5fb2ce288813306e4d4636395e047a3d28 بگردید.

منتقل کردن SMS به گوشی دیگر

حالا گوشی اندروید خود را به کامپیوتر متصل و این فایل را به حافظه آن انتقال دهید. سپس اپلیکیشن iSMS2droid را روی گوشی اندرویدی خود دانلود و نصب کنید. برنامه را باز و در صفحه اول روی Import Messages بزنید.

انتقال اس ام اس به گوشی دیگر

برنامه به‌صورت خودکار پیامک‌ها را شناسایی خواهد کرد. برای این که تمام پیامک‌ها را انتقال دهید، روی Import all بزنید.

انتقال پیامک ها به گوشی جدید

پس از اتمام این فرایند، می‌توانید به پیامک‌ها دسترسی داشته باشید.

3. انتقال اس ام اس از اندروید به آیفون

سخن پایانی

در این مطلب با روش های انتقال اس ام اس به گوشی دیگر، در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS آشنا شدیم. در بیشتر موارد این فرایند کار چندان پیچیده‌ای نیست، البته انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید دردسرهای بیشتری دارد. در صورتی که شما نیز روش دیگری برای منتقل کردن SMS به گوشی دیگر می‌شناسید، حتما در بخش نظرات آن را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو