6 تغییر فیزیکی که وقتی قلب شما در معرض خطر جدی است اتفاق می افتد

6 تغییر فیزیکی که وقتی قلب شما در معرض خطر جدی است اتفاق می افتد


منبع: بیتوته

20

1401/7/28

03:55


بیماری قلبی عروقی (CVD) یک اصطلاح کلی برای شرایطی است که بر قلب یا عروق خونی تأثیر می گذارد. گاهی اوقات بیماری قلبی ممکن است "بی صدا" باشد و تا زمانی که فرد علائم یا علائم حمله قلبی، نارسایی قلبی یا آریتمی را تجربه نکند، تشخیص داده نمی شود. اما برخی علایم وجود دارد که شما می توانید با بررسی زودهنگام آنها از مشکلات بیشتر و خطرناک قلبی پیشگیری کنید پس در ادامه با بیتوته همراه باشید.

6 تغییر فیزیکی که وقتی قلب شما در معرض خطر جدی است اتفاق می افتد



علائم هشدار دهنده قلبی, علایم بیماری قلبی, علائم مشکلات قلبی

نشانه های مشکلات قلبی

 

6 نشانه که ممکن است بیماری قلبی داشته باشید

بیماری قلبی عروقی (CVD) یک اصطلاح کلی برای شرایطی است که بر قلب یا عروق خونی تأثیر می گذارد. گاهی اوقات بیماری قلبی ممکن است "بی صدا" باشد و تا زمانی که فرد علائم یا علائم حمله قلبی، نارسایی قلبی یا آریتمی را تجربه نکند، تشخیص داده نمی شود. اما برخی علایم وجود دارد که شما می توانید با بررسی زودهنگام آنها از مشکلات بیشتر و خطرناک قلبی پیشگیری کنید پس در ادامه با بیتوته همراه باشید.

اولین باری که افراد متوجه می شوند که مشکلات قلبی دارند، زمانی است که دچار حمله قلبی می شوند که به آن انفارکتوس میوکارد نیز می گویند. حمله قلبی زمانی رخ می دهد که سرخرگی که خون و اکسیژن را به قلب می فرستد مسدود شود و متأسفانه، زمانی که بافت عضلانی قلب آسیب دیده باشد، کیفیت زندگی شما دیگر هرگز مثل قبل نخواهد بود.

 

این نه تنها بر ریتم قلب و توانایی آن در پمپاژ خون به بقیه بدن شما تأثیر می گذارد، بلکه خطر حمله قلبی دوم و سایر بیماری ها مانند سکته مغزی ، اختلالات کلیوی و بیماری شریان های محیطی را افزایش می دهد. در حالی که قلب شما با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، هنوز تغییرات فیزیکی وجود دارد که می تواند به شما نشان دهد که حتی قبل از هر اتفاقی چیزی اشتباه است.

 

دانستن این علائم هشدار دهنده می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اگر چندین مورد از این موارد را در بدن خود مشاهده کردید، آنها را نادیده نگیرید. این یک زنگ بیدارباش است که برای مراقبت بهتر از قلب خود باید شروع کنید. در غیر این صورت، شما در معرض خطر یک رویداد قلبی عروقی تغییر دهنده زندگی یا در برخی موارد مرگبار هستید.

 

1. علامت حمله قلبی در گوش شما؟

 

 علائم مشکلات قلبی, بیماری قلبی بدون علامت, خطرناک ترین بیماری قلبی

چین در لاله گوش از نشانه های مشکلات قلبی

 

آیا در لاله گوش خود چین های مورب دارید؟ اگرچه ما با آن متولد نشده‌ایم، اما این ویژگی فیزیکی بعداً در زندگی ظاهر می‌شود و با افزایش سن بیشتر و بیشتر نمایان می‌شود.

این علامت به نام فرانک شناخته می شود که به افتخار سندرز تی فرانک، پزشک آمریکایی که اولین بار این علامت را توصیف کرد، نامگذاری شده است. او در نامه‌ای که در سال 1973 در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، 20 بیمار خود را با چروک لاله گوش، که زیر 60 سال سن داشتند، با آنژین صدری (درد قفسه سینه) و انسداد عروق کرونر توصیف کرد.

 

از آن زمان، بیش از 40 مطالعه ارتباطی بین این ظاهر فیزیکی گوش و افزایش خطر تصلب شرایین ، که یک بیماری قلبی است که در آن پلاک در داخل شریان‌های شما ایجاد می‌شود، پیدا کرده‌اند.

 

بزرگترین مطالعه تا به امروز و احتمالا قدرتمندترین آن در سال 2014 منتشر شد. تقریباً 11000 شرکت کننده دانمارکی تا 35 سال پیگیری شدند. همه شرکت‌کنندگان در ابتدای مطالعه فاقد بیماری عروق کرونر شناخته شده بودند. این مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگانی که چین‌های لاله گوش قابل مشاهده داشتند، به طور قابل توجهی با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط بودند و مشخص شد که این ارتباط مستقل از سایر عوامل خطرساز قلبی عروقی ثابت مانند سیگار کشیدن، دیابت، چاقی و فشار خون بالا است.

 

در حالی که هنوز مشخص نیستن که علت دقیق این ارتباط چیست، برخی معتقدند که ممکن است به دلیل گردش خون ضعیف باشد که اغلب در بیماران مبتلا به بیماری قلبی دیده می شود.

 

2. آیا این برآمدگی را روی بدن خود می بینید؟

 

علائم هشدار دهنده قلبی, علایم بیماری قلبی, علائم مشکلات قلبی

هیپرکلسترولمی از نشانه های مشکلات قلبی

 

یکی دیگر از نشانه های فیزیکی که نشان می دهد قلب شما آنقدر که باید خون نمی گیرد، برآمدگی های زرد و چرب است. این گزانتوما نامیده می شود و می تواند روی آرنج، زانو، باسن یا پلک ها ظاهر شود.خود برجستگی ها بی ضرر هستند، اما می توانند نشانه ای از مشکلات قلبی باشند.

 

گزانتوما بیشتر در افراد مبتلا به یک بیماری ژنتیکی به نام هیپرکلسترولمی خانوادگی دیده می شود. افراد مبتلا به این بیماری دارای سطوح فوق العاده بالایی از کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) هستند که معمولاً به عنوان کلسترول بد نیز شناخته می شود.

 

هنگامی که مقادیر بیش از حد کلسترول LDL در بدن وجود داشته باشد، می تواند در پوست تجمع یابد. متأسفانه، این رسوبات چربی به شریان هایی که خون و اکسیژن قلب را تامین می کنند نیز راه پیدا می کنند.

 

3. آیا نوک انگشتان شما شبیه این است؟ (چماقی شدن ناخن)

هفت نشانه بیماری قلبی, مشکلات قلبی عروقی, علائم مشکلات قلبی

چماقی شدن ناخن از نشانه های مشکلات قلبی

 

پدیده ای به نام چماقی شدن ناخن نیز ممکن است نشانه این باشد که مشکلی در قلب شما در حال رخ دادن است. نوک انگشتان بزرگ شده و ناخن ها از جلو به عقب به شدت خمیده می شوند.

 

دلیل این تغییر قابل مشاهده این است که خون اکسیژن دار به درستی به انگشتان نمی رسد. هنگامی که بافت شما نمی تواند اکسیژن کافی دریافت کند، سلول ها شروع به تولید فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) می کنند تا رگ های خونی بیشتری برای رفع مشکل رشد کنند. نتیجه نهایی چماقی شدن ناخن است، جایی که ناخن‌های دست تغییر شکل می‌دهند و به دلیل تولید بافت بیشتر، ضخیم‌تر و پهن‌تر می‌شوند.

با کمال تعجب، این تغییر فیزیکی معمولا بدون درد است و روی هر دو دست اتفاق می افتد.

 

4. اطراف عنبیه شما چیست؟

 

علائم هشدار دهنده قلبی, علایم بیماری قلبی, علائم مشکلات قلبی

حلقه ای خاکستری یا سفید دور عنبیه نشانه مشکلات قلبی

 

رسوبات چربی و کلسترول همیشه در زیر پوست شما قرار نمی گیرند. مقداری از آن ممکن است در چشم نیز دیده شود، به عنوان حلقه ای خاکستری یا سفید که دور عنبیه، قسمت رنگی چشم شما می چرخد.

این بیماری آرکوس سنیلیس نامیده می شود و به طور طبیعی با افزایش سن ایجاد می شود. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که رگ‌های خونی چشم با افزایش سن گشاد می‌شوند و به کلسترول بیشتری اجازه عبور می‌دهند.

 

حدود 45 درصد از افراد بالای 40 سال این هاله چربی را در اطراف عنبیه خود دارند که این هاله چربی در افراد بالای 60 سال به حدود 70 درصد می رسد. داشتن آرکوس سنیلیس مشکلات بینایی ایجاد نمی کند، اما وجود آن با برخی از عوامل خطر بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است. اگر زیر 40 سال سن دارید و به آرکوس سنیلیس مبتلا هستید، از پزشک خود بخواهید سطح کلسترول شما را آزمایش کند.

 

5. اگر حمله قلبی بوی مشخصی داشت…

آخرین باری که به دندانپزشکی رفتید کی بود؟ افراد زیادی در مورد این موضوع نمی دانند اما وضعیت سلامت دهان و دندان شما نیز می تواند پیش بینی کننده خوبی برای سلامت قلبی عروقی شما باشد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که از دست دادن دندان و بیماری های لثه مانند پریودنتیت نشانگر بیماری قلبی هستند. این به این دلیل است که دهان شما مملو از باکتری های خوب و بد است.

 

در شرایطی که فردی از سلامت دندانی ضعیفی برخوردار است، خطر ورود باکتری های بد از دهان به جریان خون و ایجاد التهاب در رگ های خونی را افزایش می دهد. این نوع آسیب می تواند بر دریچه های قلب شما تأثیر منفی بگذارد. این به ویژه برای کسانی که دریچه های مصنوعی قلب دارند صادق است. همیشه برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن درست وقت بگذارید.

 

6. آیا این قسمت از بدن شما آبی است؟

یکی دیگر از نشانه های قابل مشاهده از دهان که نباید نادیده بگیرید رنگ لب های شماست. لب ها به طور کلی قرمز هستند، اما در افرادی که مشکلات قلبی دارند نیز می توانند رنگ آبی به خود بگیرند. این به این دلیل است که سیستم قلبی عروقی قادر به تحویل خون غنی از اکسیژن در ناحیه نیست.

 

به خاطر داشته باشید که افرادی که به شدت سرد هستند یا در ارتفاعات زیاد بوده اند نیز لب هایشان آبی می شوند. احتمالاً شما هم چنین چیزی را با شنا کردن در دریاچه در یک روز سرد تجربه کرده اید. در این حالت، آبی بودن لب‌ها موقتی است و پس از گرم شدن، به سرعت برطرف می‌شود.

 

خط پایین

اکثر علائم ذکر شده در این لیست می تواند یک علت خوش خیم داشته باشد. اما اگر نگران هستید یا شک دارید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید تا نظر متخصص را ارائه دهد.

 

و اگر معلوم شد که مشکل قلبی دارید، نترسید. در عوض، یک رویکرد پیشگیرانه برای جلوگیری از عوارض بیشتر مانند خوردن یک رژیم غذایی سالم تر، فعال تر ماندن و سایر اقدامات برای جلوگیری از پیشرفت بیماری عروق کرونر قلب اتخاذ کنید.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو