روستای آتش بیگ یکی از روستاهای دیدنی آذربایجان شرقی است

منبع: همگردی

20

1401/8/2

12:00


جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، روستای آتش بیگ یکی از روستاهای دیدنی آذربایجان شرقی است.

روستای آتش بیگ در هشترود آذربایجان شرقی گزینه ای مناسب برای گردش و ماجراجویی محسوب می شود که قدمت هزاران ساله دارد، بگونه ای که دوست دارید تا ساعت ها در آنجا گردش کنید. تاریخچه روستای آتش بیگ به دوران قبل از زرتشت بر میگردد و امروزه نیز میتوان بقایایی از آتشکده و معبد را در آنجا دید که گواه بر اصالت این منطقه است. مردم این روستا که به زبان آذری تکلم می کنند، در عین مهمان نوازی بسیار مهربان اند و به مسافران کمک می کنند. در روستای آتش بیگ آذربایجان شرقی دو رود مهم به نامهای قرانقو و جبییند وجود دارد که از کوههای سهند و آغ داغ سرچشمه میگیرند و در نزدیکی روستا به هم ملحق می شوند و در انتهای مسیر به رودخانه قزل اوزن و ارس و سپس دریای خزر می ریزند.

در این دهکده اکثر مردم به شغل کشاورزی و دامداری مشغولند و در آنجا میتوان دام ها را دید که در دل طبیعت در حال چریدن اند. باغات میوه، دشتهای وسیع و چشمه های آب معدنی در حومه روستای آتش بیگ شناخته می شوند که با طراوت و تازگی خود حس خوش آرامش را به گردشگران هدیه کرده و انرژی بخش سفرشان می شوند. دیدنی های روستای آتش بیگ هشترود تنها طبیعت سرسبز و چشم اندازهای آن نیست، چرا که آثار باستانی زیادی همچون روستاهای تخریب شده دوران زرتشتی در آنجا وجود دارد و تاریخ گویای این روستا شمرده می شوند.

در سفر خود به روستای آتش بیگ هشترود فراموش نکنید تا با صرف غذاهای محلی این دیار از طعم خوش آنها لذت ببرید. دیزی سنگی، آش کلم برگ، بادمجان شکم پر، کوکوی لوبیا سبز و آش میوه از جمله غذاهایی است که در استان آذربایجان شرقی و روستای آتش بیگ سرو می شود. در انتهای سفر خود با خرید شیرینی های محلی این دیار مانند قرابیه، باقلوا، نوقا و شکلات تسبیحی باعث سود رسانی و خوشحالی جامعه محلی شوید و با چمدانی پر از هدایای لذیذ به منزل برگردید.

روستای آتش بیگ یکی از روستاهای دیدنی آذربایجان شرقی است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو