اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه برگزار شد؛ «پنجره‌های قدیمی» انگلیس جایزه «بهترین فیلم داستانی بخش بین‌الملل» را از آن خود کرد

منبع: سینما پرس

15

1401/8/2

20:06


سینماپرس: آیین اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور فیلمسازان و علاقه‌مندان در برج میلاد تهران آغاز و با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

پنجمین روز سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: آیین اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور فیلمسازان و علاقه‌مندان در برج میلاد تهران آغاز و با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش سینماپرس، سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار، امشب دوشنبه ۲ آبان‌ماه و با معرفی برگزیدگان در برج میلاد به کار خود پایان خواهد داد.

مراسم اختتامیه این رویداد با ۵۰ دقیقه تأخیر در ساعت ۱۸:۵۰ دقیقه با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد.

اجرای این مراسم را محمد سلوکی برعهده دارد.

محمد خزاعی، حبیب ایل‌بیگی، قادر آشنا، روح‌الله سهرابی، حسین نمازی، هادی مقدم‌دوست، محمدجواد حق‌شناس، داریوش یاری، محمود نظرعلیان، اصغر فارسی، محمد حمیدی‌مقدم، هاشم میرزاخانی، سیدمهدی جوادی و … از جمله حاضران در این مراسم هستند.

محمد سلوکی مجری این مراسم در ابتدا ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: امشب پایان کار سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه است و به افتخار همه عاشقان که برای لحظه به لحظه این رویداد بزرگ تلاش کردند، کف بزنید. درود می‌فرستیم به روح دو شهید فیلم کوتاه‌ساز که عضو این انجمن بودند و همه دلیران این سرزمین.

دبیر گزارش نداد؛ همه آمدند و دیدند

پس از پخش کلیپی، مهدی آذرپندار دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران روی صحنه حاضر شد و بیان کرد: این جشنواره هر حسن و خوبی داشت، محصول لطف خدا و ائمه بود و هر ایرادی داشت محصول کار من و نه حتی همکاران من. ممنونم از همه که این جشنواره سر موقع برگزار شد.

وی ضمن خیرمقدم به همه حاضران در جشنواره ادامه داد: نیامدم که گزارش بدهم چون همه آمدند و دیدند پس باید فقط گزارشی را خدمت آقای خزاعی و سازمان سینمایی بدهم و یک گزارش به آن بالا سری. از همه تشکر می‌کنم.

معرفی برگزیدگان بخش مسابقه بین‌الملل

در بخش بعدی آیین اختتامیه نوبت به معرفی برگزیدگان بخش مسابقه بین‌الملل رسید. در این بخش تحسین ایسبلین از اعضای هیات داوران بین‌الملل روی صحنه حاضر شد و بیان کرد: از سطح بالای فیلم‌های این دوره تشکر می‌کنم. فیلم‌های شگفت‌انگیزی که انتخاب را سخت می‌کرد.

در این بخش تحسین ایسبیلین از اعضای هیات داوران بین‌الملل بیان کرد: از سطح بالای فیلم‌های این دوره تشکر می‌کنم؛ فیلم‌های شگفت‌انگیزی که انتخاب را سخت می‌کرد.

جایزه بهترین فیلم انیمیشن به «فقدان» به کارگردانی مارک هریچر از فرانسه تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم مستند این بخش هم به مستند «زادگاه» به کارگردانی جووانی مونتانیا از ایتالیا اختصاص پیدا کرد. کارگردان این فیلم در پیامی ویدئویی که به این جشنواره ارسال کرده بود، گفت: از دریافت این جایزه تشکر می‌کنم، امیدوارم بتوانم شما را به زودی ببینم.

در ادامه جایزه بهترین فیلم داستانی بخش بین‌الملل به «پنجره‌های قدیمی» به کارگردانی میتهم ریدا از انگلستان اهدا شد.

کارگردان این فیلم هم در قالب یک پیام ویدئویی گفت: بردن یک جایزه از جشنواره فیلم کوتاه تهران برایم شبیه یک رویا بود، به شما بابت برگزاری این جشنواره بزرگ تبریک می‌گویم.

جایزه بهترین فیلم تجربی به «حوضچه جاذبه» به کارگردانی جاناتان په از فرانسه رسید

نکوداشت زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد

بخش بعدی مراسم اختتامیه نکوداشت زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد از کارگردانان فقید سینمای ایران بود که در ابتدای این بخش کلیپی از مرحوم یوسفی‌نژاد پخش شد. او در این ویدئو ضمن اشاره به زندگی‌نامه مختصر خود، تأکید کرد که در سینما مخاطب برایش حائز اهمیت بوده است.

ادامه دارد...

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو