تلفیق طرح هادی و جامع روستای تاریخی کندوان

منبع: همگردی

46

1401/8/3

10:30


میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، تلفیق طرح هادی و جامع روستای تاریخی کندوان صورت می گیرد.

احمد حمزه زاده گفت: به دنبال جلسه اخیر بررسی مسائل روستای تاریخی کندوان با حضور معاون عمرانی استانداری و فرماندار شهرستان اسکو، تلفیق طرح هادی و جامع روستای تاریخی کندوان به مرحله اجرا رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: این اقدام گامی مفید و مؤثر در راستای تسهیل امور زیرساختی و حفاظتی این روستای بی نظیر است. حفظ اصالت و تمامیت روستای کندوان از مهمترین اهداف میراث فرهنگی آذربایجان شرقی است. این روستا از جمله روستاهایی است که تنها 2 مورد مشابه آن در دنیا وجود دارد و باید تمام تلاش، اقدامات و توجه خود را در راستای تقویت ظرفیت ها، رفع مشکلات و درنهایت ثبت جهانی این اثر منحصر بفرد معطوف کنیم.

حمزه زاده اظهار کرد: طی سالهای گذشته دو طرح جامع و هادی روستای کندوان به صورت جداگانه در حال اجرا بودند که به دلیل تفاوت در نحوه اجرا، عملیات ساماندهی و حفاظتی، اقدامات ثبت جهانی روستای کندوان نیز به تعویق افتاده بود. در حال حاضر با تجمیع 2 طرح جامع و هادی روستای کندوان و اجرای آن توسط مشاور میراث فرهنگی، امور مربوط به ساماندهی و حفاظت از این روستای کم نظیر شامل اجرای ضوابط بافت تاریخی، حفاظت از کران ها، همسان سازی ساختمان ها با بافت تاریخی، بکارگیری مصالح همگون با بافت روستای کندوان با همکاری اهالی روستا در حال اجراست.

تلفیق طرح هادی و جامع روستای تاریخی کندوان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو