آیا سونوگرافی برای جنین بی‌خطر است؟

17

1401/8/7

23:56


اکثر افراد باردار انتظار دارند به عنوان بخشی از مراقبتهای دوران بارداری خود سونوگرافی انجام دهند. با وجود اینکه سونوگرافی استاندارد است،

آیا سونوگرافی برای جنین بی‌خطر است؟

به گزارش بهداشت نیوز، برخی از والدین در مورد آنها محتاط هستند. و می‌خواهند بدانند واقعاً برای نوزادان در حال رشد خود بی‌خطر هست و آیا انجام سونوگرافی‌های متعدد در دوران بارداری خطراتی دارد یا خیر.

نه تنها سونوگرافی دوران بارداری، بلکه سونوگرافی‌های دیگر کاربردهای مهم و مفیدی دارند. ده‌ها سال است که وجود داشته است و هیچ مشکل ایمنی در این مدت مطرح نشده است و آسیبی به نوزادان نمی‌رسانند. فوق‌العاده ایمن است و به طور کلی، زنان باردار باید هر زمان که سونوگرافی انجام می‌شود، در مورد ایمنی کودک خود احساس راحتی کنند.

نکته قابل توجه این است که هیچ ارتباط شناخته شده‌ای بین سونوگرافی جنین و سرطان در دوران کودکی، نقص مادرزادی یا مشکلات رشدی وجود نداشته است.

 سونوگرافی در دوران بارداری فواید زیادی دارد و باید در صورت لزوم از آنها استفاده کرد. با این حال، در مورد استفاده بیش از حد از سونوگرافی هشدار می‌دهند و بیان می‌کنند که هرگونه خطر بالقوه برای این روش با هر قرار گرفتن در معرض طولانی مدت غیر‌ضروری یا هر زمانی که سونوگرافی توسط تکنسین‌های فاقد صلاحیت انجام شود، افزایش می‌یابد.

هیچ مدرک قابل اعتمادی وجود ندارد که سونوگرافی‌ها باعث آسیب جنین شوند، اما باید از استفاده غیرپزشکی آن اجتناب شود. این شامل هر نوع «سونوگرافی یادگاری» می‌شود، مانند سونوگرافی سه بعدی یا چهار بعدی که به شما امکان می‌دهد جنبه‌های کودک خود را ببینید، مانند ویژگی‌های صورت او. در سونوگرافی‌های غیرپزشکی خطراتی وجود دارد، زیرا ممکن است با ارائه اطمینان‌های نادرست یا تشخیص اشتباه به بیماران اطلاعات نادرست داده شود.

اغلب اوقات، سونوگرافی در دوران بارداری هیچ نتیجه نگران‌کننده‌ای ندارد. اما وقتی اینگونه باشد می‌تواند برای والدین بسیار ناراحت‌کننده باشد.

 برای مثال،  سونوگرافی ممکن است نقص مادرزادی، مشکل جفت یا مشکلات رشد کودک را تشخیص دهد.

مهم‌ترین چیزی که در مورد نتایج سونوگرافی باید بدانید این است که اگر چیزی بیش از حد نگران‌کننده باشد، با شما تماس گرفته می‌شود و به شما گفته می‌شود، تا برای مراحل بعدی تصمیم گرفته شود.

منبع: سلامت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو