تهیه خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی

منبع: دلتا پیام

26

1401/8/9

14:12


خورشت‌های سنتی ایرانی همواره طرفداران زیادی دارند و روش‌های جدید برای پخت آن‌ها هم می‌تواند طعم جدیدی را برای شما به وجود بیاورد.

خورشت‌های سنتی ایرانی همواره طرفداران زیادی دارند و روش‌های جدید برای پخت آن‌ها هم می‌تواند طعم جدیدی را برای شما به وجود بیاورد.

خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی

خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی یکی از روش‌های بسیار ساده و سریع و خوشمزه برای تهیه خورشت کرفس است و شما می‌توانید از مرغ تکه‌ای و خردشده برای تهیه این غذا استفاده کنید. اما یکی از نکات مهم تهیه خورشت کرفس استفاده از نعنا و جعفری و کمی برگ سبز کرفس است. همه مواد را باید کمی تفت دهید و اگر سبزی قورمه سرخ‌شده دارید اضافه کنید تا عطر فوق‌العاده‌ای به خود بگیرد. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی

  • کرفس ۱ دسته
  • مرغ (۱ عدد ران و سینه)
  • پیاز ۱ عدد
  • نعنا و جعفری (جعفری ۳۵۰ گرم نعنا ۱۵۰ گرم)
  • لوبیا چیتی ۱/۲ پیمانه
  • سبزی قورمه به دلخواه ۲ قاشق غذاخوری سرخ‌شده
  • لیموعمانی ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی

مرحله اول

ابتدا باید لوبیا چیتی را از شب قبل یا چند ساعت قبل خیس و چندین بار آب آن را عوض کنید. کرفس را تمیز کنید و برگ سبز آن را جدا بشویید و ساقه آن را به اندازه یک بند انگشت خرد کنید. نعنا و جعفری را هم بشویید و بعد از خشک شدن ریز خرد کنید و داخل یک تابه همراه برگ‌های کرفس خردشده و کمی روغن تفت دهید تا سرخ شوند و تغییر رنگ دهند. دقت کنید حرارت کم باشد وگرنه نعنا زود می‌سوزد. ساقه کرفس خردشده را نیز کمی تفت دهید و از تابه خارج کنید.

مرحله دوم

در ادامه داخل قابلمه مورد نظر باید کمی روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. بعد پیا ز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و داخل قابلمه به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود. حالا مرغ خردشده یا درسته به همراه پیاز و ادویه‌ها را خوب تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد و سرخ شود.

مرحله سوم

در ادامه باید لوبیا چیتی را به همراه سبزی‌های سرخ‌شده و کرفس اضافه کنید و مواد را کمی تفت دهید تا با هم یکدست شوند. سپس روی مواد آب جوش اضافه کنید و ابتدا حرارت را بالا ببرید و بعد کم کنید تا مرغ بپزد و خورشت جا بیفتد.

مرحله چهارم

در انتها باید لیموعمانی را سوراخ کنید و داخل آب ولرم قرار دهید و نیم ساعت بگذارید تا تلخی آن از بین برود. سپس داخل خورشت بیندازید و نمک را اندازه کنید و مجدد نیم ساعت دیگر زمان دهید تا خورشت خوب بپزد و غلیظ و جاافتاده شود. این خورشت را در کنار ترشی کلم بنفش یک روزه نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی

  • می‌توانید به دلخواه ۱ قاشق غذاخوری رب به مواد اضافه کنید.
  • افزودن سبزی قورمه دلخواه است ولی عطر بسیار خوبی به خورشت می‌دهد.
  • به‌جای لیموعمانی از آب لیموترش تازه استفاده کنید.

خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای بیشتر از غذاهای ایرانی ۴ غذای ساده با گوشت چرخ کرده را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو