چرا دانشجویان معترض، شعار جنسی می‌دهند؟

منبع: برترین ها

9

1401/8/11

08:45


روزنامه همشهری در گزارشی دلایل شعارهای جنسی از سوی دانشجویان در اعتراضات اخیر بررسی کرده است.

روزنامه همشهری در گزارشی دلایل شعارهای جنسی از سوی دانشجویان در اعتراضات اخیر بررسی کرده است.

چرا دانشجویان معترض، شعار جنسی می‌دهند؟

در این گزارش آمده:

* امسال سال تحصیلی دانشگاهی ملتهب و ناآرام آغاز شد. برخی دانشگاه‌ها همسو با اعتراضاتی که پس از فوت «مهسا امینی» شکل گرفت، فضای ناآرام و متشنجی را تجربه کردند. یک‌سو دانشجویان و سوی دیگر دانشجویان بسیجی، محیط دانشگاه را 2دسته کردند و 2گروه هم مطالبات و خواسته‌های متضاد با یکدیگر دارند. مطالباتی که منجر به درگیری میان آنها شده، این بار متفاوت از اعتراضات شکل گرفته در سال‌های گذشته است.

* طی هفته‌های اخیر شعارهای کاملا متفاوتی از اعتراضات دانشجویی رونمایی شده که به‌کار بردن شعارهای تند و آشکار جنسی، نماد بارز آن است!

* شکل اعتراضات اخیر دانشجویان با اعتراضات سال‌های گذشته تفاوت کرده و شعارهای دانشجویی سرشار از خشونت‌های کلامی شده است.

* «از سال‌ها پیش شاهد یک نوع عوام‌زدگی در کلیت جامعه بوده‌ایم و این مسئله محدود به دانشگاه‌ها نیست. این مسئله حتی در محتوای رسانه‌ها به‌ویژه رادیو و تلویزیون هم قابل مشاهده است؛ از شوخی‌های بی‌مزه و استفاده از کلماتی که خاص یک گروه‌های اجتماعی است تا الفاظ حاشیه‌ای و به‌اصطلاح فرهنگ کوچه‌بازاری که محتوای رسانه‌ای را تشکیل داده است.»

* بخشی از مسئله بروز خشونت‌های کلامی و شعارهای مطرح شده در دانشگاه‌ها به ناکارآمدی و بی‌مسئولیتی این جریان برمی‌گردد.

* هم‌اکنون آنچه از اعتراضات دانشجویی نماد بیشتری دارد، همین بی‌ادبی و فحاشی است که روایت و بازنمایی می‌شود، اما بدنه اصلی، نسلی است که سؤالات و دغدغه‌هایی دارد که باید شنیده و با آنها گفت‌وگو شود تا در نهایت اگر به این نتیجه رسیدند که اعتراض به‌درستی صورت گرفته در جهت اصلاح اقدام شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو