طرز تهیه پای سیب و دارچین خانگی خوشمزه و راحت با عطر فوق العاده به روش کافی شاپی

منبع: جدول یاب

28

1401/8/11

15:07


طرز تهیه پای سیب

پای سیب یکی از پرطرفدارترین شیرینی های خانگی است که برای مناسبت ها و مهمانی ها بسیار عالی می باشد. استفاده از سیب و دارچین داخل پای سیب آن را خوشمزه تر می کند و عطر بی‌نظیری به این شیرینی می دهد و در این روزهای سرد در کنار یک لیوان قهوه یا چای برای عصرانه خیلی دلچسب است. سیب خون را پاکسازی می کند و بهترین زمان مصرف آن صبح است، همچنین خوردن سیب ۱۵ دقیقه قبل از هر وعده غذایی به دلیل فیبر بالا و احساس سیر بودن، باعث کاهش وزن شدید می شود. امروز در جدول یاب طرز تهیه پای سیب را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پای سیب خانگی

  • آرد ۱۲۵ گرم
  • شکر ۱۱۰ گرم
  • روغن مایع ۶۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد درشت
  • شیر ۴۰ گرم
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر ۱/۲ قاشق چای خوری
  • هل ۱/۴ قاشق چای خوری
  • سیب ۲ عدد
  • دارچین به میزان لازم

طرز تهیه پای سیب خوشمزه و با عطر و طعم فوق العاده

مرحله اول: خرد کردن سیب

سیب ها را با آب تمیز بشویید و چوب و پوست سیب ها را بگیرید، سپس سیب ها را روی سطح کار قرار دهید و چهار قاچ و هسته ها را خارج کنید. در ادامه سیب ها را در اندازه دلخواه و ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: مخلوط کردن سفیده با شکر

تخم مرغ ها را بشکنید و سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا و داخل ظرف های جداگانه بریزید. سفیده تخم مرغ را چند دقیقه ای با دور تند همزن بزنید تا خوب فرم بگیرد، بعد شکر را آرام آرام اضافه و با سفیده خوب مخلوط کنید و هم بزنید تا وقتی ظرف را برمی‌گردانید سفیده از ظرف نریزد.

مرحله سوم: اضافه کردن شیر و روغن

شیر را به زرده تخم مرغ اضافه و با چنگال بزنید تا از حالت لختگی دربیاید و با شیر مخلوط شود. در ادامه روغن مایع را به مواد اضافه و چند دقیقه ای هم بزنید و خوب با هم ترکیب کنید.

مرحله چهارم: اضافه کردن مواد خشک

در این مرحله مقداری هل و وانیل را به مواد اضافه و بعد از مخلوط کردن، سفیده تخم مرغ فرم گرفته را به مواد اضافه و در حدی هم بزنید که مواد فقط با هم مخلوط شوند. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و دو بار الک کنید. سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله روی مواد الک و با لیسک مخلوط کنید.

مرحله پنجم: ریختن مواد در قالب

کف قالب پای سیب یا قالب کاپ کیک کپسول بگذارید، کمی از مواد را با قیف داخل کپسول های پای سیب بریزید و مقداری دارچین روی آن بپاشید. مقداری از تکه های سیب خرد شده را اضافه کنید و کمی دیگر از مواد روی سیب ها بریزید.

مرحله ششم: پخت پای سیب

بعد از آماده شدن همه کپسول ها، قالب را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا پای سیب ها پخته و آماده شوند. در نهایت برای زیبایی بیشتر پای سیب ها را از وسط نصف و تزئین کنید.

طرز تهیه پای سیب

نکات کلیدی برای پخت پای سیب خانگی به روش کافی شاپی

  1. زمان پخت تقریبی می باشد و به دمای فر بستگی دارد، ممکن است کمی بیشتر یا کمتر شود.
  2. بعد از اینکه پای سیب ها کمی خنک شدند، مقداری پودر قند روی آن ها الک یا با هر چیز دلخواه که دوست دارید تزئین کنید.
  3. کپسول ها را زیاد پر نکنید که جا برای پف کردن داشته باشند و ترک نخورند.
  4. داخل فر برقی دما را روی ۱۹۰ قرار دهید و زمان پخت تقریبا نیم ساعت است.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو