طرز تهیه کیک سیب وارونه با طعم به یاد ماندنی

منبع: آرگا

3

1402/6/24

18:11


سیب یکی از میوه های پای ثابت در سبد میوه و همچنین یکی از پایه ثابت ها در تهیه دسرها محسوب می شود. در این مطلب قصد داریم آموزش طرز تهیه کیک وارونه سیب را در چند مرحله به بیانی ساده آموزش بدهیم.

کیک سیب وارونه از جمله کیک های خوش طعم بین المللی می باشد که مواد لازم آن متفاوت است. سیب میوه خوش مزه و سرشار از ویتامین و خواص ارزشمند می باشد که علاوه بر مصرف خود میوه آن، تهیه انواع کیک سیب، پای سیب، کاپ کیک سیب و … میسر است. در این مطلب شما را با طرز تهیه کیک سیب وارونه آشنا می کنیم.

اگر قصد درخشیدن در مهمانی پیش روی خود را دارید، همچنین اگر می خواهید یک کیک سب وارونه با طعمی دوست داشتنی را در آشپزخانه منزل خود تهیه کنید، دعوت می کنیم از رسپی آموزشی به تحریر در آمده در ادامه مطلب بهره ببرید.

طرز تهیه کیک سیب وارونه در چند مرحله

مواد لازم

  • یک قاشق چای خوری پوست لیموترش تازه رنده شده
  • چهار عدد تخم مرغ
  • یک پیمانه و یک چهارم پیمانه آرد
  • یک چهارم پیمانه آب و یا شیر
  • ۴/۵ پیمانه روغن مایع
  • مقدار کافی نمک

برای روی کیک

  • بیست گرم کره
  • چهار عدد سیب
  • سه قاشق سوپ خوری آب
  • سه قاشق سوپ خوری شکر

طرز تهیه کیک وارونه سیب، خلق طعمی دلچسب با سیب

ابتدا هر ۴ عدد سیب را بشویید و پوست بگیرید، سپس آن ها را به صورت ورقه ورقه به قطر یک سانتیمتر برش بزنید. قالبی مناسب را برداشته و ته آن را استفاده از کره ذوب شده و یا روغن مایع چرب نمایید. بعد شکر را به طور پخش داخل قالب بریزید. در نهایت هم سیب هایی که خرد کرده اید را داخل قالب بچینید.

بعد به این مواد درون قالب، آب بیفزایید و بر روی شعله متوسط بگذارید و بی آنکه بهم بزنید بگذارید شکر به خوبی جل گردد و برش های سیب مقداری نرم گردند. سپس فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید و زمان بدهید فر کاملا گرم گردد. در این مرحله نوبت جدا نمودن زرده و سفیده تخم مرغ ها است. بعد داخل دو ظرف مجزا بریزید و نمک را به سفیده تخم مرغ بیفزایید و با استفاده از دور تند همزن برقی برای ۵ – ۷ دقیقه آن را بهم بزنید تا سفیده تخم مرغ شکل بگیرد.

آموزش دستور تهیه کیک سیب وارونه

وانیل را با پوست لیموترش رنده شده و شکر به زرده تخم مرغ بیفزایید. سپس زرده تخم مرغ را استفاده از دور تند همزن برقی برای ۵ – ۷ دقیقه بهم بزنید تا ترکیب زرده تخم مرغ کشدار شده و به رنگ کرم درآید. بعد هم روغن مایع و یا کره ذوب شده را کم کم به زرده تخم مرغ بیفزایید، بعد در اندازه ای که مواد با یکدیگر ترکیب و یکنواخت گردند آن را بهم بزنید.

حالا سفیده تخم مرغ جدا شده را در چنین مرحله به این مخلوط افزوده و با کمک لیسک بهم بزنید تا مواد کیک ترکیب و یکنواخت شده و پف سفیده تخم مرغ ازبین نرود. در نهایت هم بکینگ پودر را با آرد داخل الکی بریزید. ترکیب آرد را الک نموده و در سه مرحله به ترکیب تخم مرغ بیفزایید، بعد هم با کمک لیسک به طور دورانی به یک طرف بهم بزنید تا مایه کیک یکنواختی حاصل شود. بعد هم مایه کیک را داخل قالب بر روی ورقه های سیب بریزید.

حالا مایه کیک را با استفاده از لیسک داخل قالب پخش کنید، بعد قالب را در وسط فر بگذارید و بگذارید کیک برای چهل دقیقه داخل فر باقی مانده و به طور کامل پخته گردد. در نهایت بعد از چهل دقیقه کیک را با فرو کردن خلال دندان و یا سیخ چوبی در وسط کیک، پخته شدن آن را تست نمایید، به این صورت که مایه کیک به آن چسبیده نباشد، کیک شما به طور کامل پخته می باشد. در نهایت کیک را از فر بیرون آورده و بعد زمان می دهید به خوبی خنک گردد.

در آخرین مرحله کیک را از قالب جدا نمایید و بعد داخل ظرفی مناسب بگذاریدو در نهایت کیک را در ابعاد و شکل مورد نظر برش بزنید و بعد کیک سیب را در کنار چای میل نمایید.

دستور پخت کیک سیب وارونه با طعمی دلخواه

درمطلبی که با همراهی شما به پایان رسید، شما را با طرز تهیه کیک سیب وارونه آشنا کردیم، با استفاده از این رسپی آموزشی می توانید یک کیک خوشمزه و عالی تهیه نمایید. با توجه به اینکه پخت کیک از کارهای مورد علاقه اغلب خانم ها محسوب می شود، دعوت می کنیم برای آشنایی با دستور پخت انواع کیک بر روی لینک کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو