طرز تهیه کیک برگردان شلیل خوشمزه و خوش پخت در خانه

طرز تهیه کیک برگردان شلیل خوشمزه و خوش پخت در خانه


منبع: آرگا

4

1402/7/18

18:08


کیک انواع مختلف و زیادی دارد که با استفاده از موا د اولیه مختلف و در طعم های مختلف و زیادی تهیه می گردد. کیک برگردان شلیل یک یکی است که روی آن از شلیل استفاده می شود و به همین دلیل دارای ظاهری جذاب می باشد.

همانطور که می دانید کیک انواع مختلف و زیادی دارد. کیک با استفاده از دستور پخت های مختلف و در طعم های مختلفی تهیه می شود. کیک برگردان شلیل یک کیک بسیار جذاب با طعم و عطری عالی می باشد که به راحتی تهیه می شود. این نوع کیک بسیار محبوب و خوشمزه می باشد که با دستور پختی راحت تهیه می شود. طرز تهیه کیک برگردان شلیل در این مطلب قرار گرفته شده است.

دو نوع کیک بسیار محبوب به نام های کیک کدو حلویی  و کیک شکلاتی تلخ وجود دارد که با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده می توان طرز تهیه این دو کیک خوشمزه را هم مشاهده کرد. برای آماده سازی کیک برگردان شلیل نیاز به زمان زیادی ندارید و زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد. اگر می خواهید کیک دارای عطری عالی شود بهتر است ار دارچین استفاده کنید. این کیک خانگی را می توان به عنوان میان وعده عصرانه و یا حتی برای جشن های تولد تهیه کرد.

کیک برگردان شلیل خوشمزه

مواد لازم کیک

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۲ لیوان
  • شکر ۱ لیوان
  • شیر نصف لیوان
  • روغن مایع ۲/۳ لیوان
  • وانیل نصف قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر ۲ قاشق مربا خوری

مواد لازم برای کف قالب

  • شلیل ۳ عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • شکر ۵ قاشق غذاخوری
  • عسل ۱ قاشق غذاخوری

کیک برگردان شلیل با طعمی عالی

طرز تهیه کیک برگردان شلیل

ابتدا برای تهیه کیک باید قالب مورد نظر را بردارید و در قالب کاغذ روغنی پهن کنید. حالا کف قالب را چرب کنید. سپس شلیل ها را به صورت نازک ریز کنید و کنار بگذارید پس از تهیه کارامل شلیل ها را باید به صورت دلخواه و اندازه دلخواه روی کارامل و در قالب بچینید.

در ادامه باید به سراغ تهیه کارامل بروید، برای این کار شکر را به همراه عسل در تابه ای بریزید و بر روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا مقداری شکر ذوب شود. برای هم زدن از قاشق استفاده نکنید و تابه را تکان دهید. حالا کره را هم به تابه بی افزایید و تابه را تکان دهید تا کره به خورد شکر برود.

در حالی که کارامل گرم و داغ است سریعا آن را به کف قالب بریزید و قالب را تکان دهید تا کاملا کف قالب را بگیرد. حالا شلیل های ریز شده را بر روی کارامل به دلخواه بچینید به صورت که روی کارامل را بگیرد. در مرحله بعد باید به سراغ تهیه کیک بروید.

طرز تهیه کیک برگردان شلیل خوشمزه

برای تهیه کیک یک کاسه بزرگ و مناسب بردارید. سپس تخم مرغ ها، وانیل و شکر را در کاسه بریزید. با دور تند همزن حدود ۷ الی ۸ دقیقه مواد درون کاسه را هم بزنید تا زمانی که حجم آن دو برابر شود. در ادامه روغن مایع را به همراه شیر به کاسه بی افزایید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

آرد و بکینگ پودر را ۳ بار با هم الک کنید و پس از ۳ بار الک کردن آرام آرام به کاسه اضافه کنید و در حین اضافه کردن با استفاده از لیسک هم بزنید. سپس مواد کیک را بر روی شلیل ها یا در قالب بریزید و به آرامی قالب را بر سطح کار بکوبید. کیک را در فر از قبل گرم شده قرار دهید.

درجه فر باید ۱۷۰ باشد. کیک را به مدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه درون فر قرار دهید و پس از گذشت ایم مدت با استفاده از یک چنگال بفهمید کیک پخته شده است یا نه، برای این کار چنگال را در کیک فرو کنید اگر کیک به چنگال چسبید یعنی نپخته است و گرنه آماده است.

کیک برگردان شلیل همراه کارامل

 

کیک را در ظرف مورد نظر برگردانید و به همراه شیر و یا چای به دلخواه سرو کنید. برای مشاهده و یا تهیه انواع کیک های خوشمزه و لذیذ بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید تا انواع کیک ها را مشاهده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو