طرز تهیه مافین هلو خانگی با طعم معرکه

منبع: آرگا

2

1402/7/26

18:12


مافین یکی از شیرینی های محبوب است که با استفاده از مواد اولیه متفاوت و در طعم های متفاوتی و بسیار دلنشین تهیه می شود. مافین هلو یکی از انواع مافین است که دارای عطری عالی می باشد.

مافین یکی از شیرینی های بسیار محبوب در تمام فصول سال است که با استفاده از انواع میوه های خوشمزه از جمله هلو سیب و .. تهیه می شود. این نوع شیرینی به راحتی تهیه می شود و نیاز به زمان زیادی برای آماده سازی ندارد فقط پخت آن مقداری زمان می گیرد. همچنین مافین هلو یکی از شیرینی های محبوب در تابستان است که البته این شیریبنی را می توان در پاییز هم تهیه کرد. طرز تهیه مافین هلو در این مطلب قرار دارد.

مافین انواع مختلف، خوشمزه و زیادی از جمله مافین پیتزا و مافین ژامبون دارد که دوتا از محبوب ترین نوع مافین می باشند. برای تهیه این دو مافین می توان بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک کرد تا به راحتی طرز تهیه این دو مافین را مشاهده کنید. در تهیه این مافین از دارچین استفاده می شود که می توان استفاده نکرد. دارچین به کیک و یا شیرینی عطر بسیار خوبی میدهد و خیلی بهتر است در تهیه مافین هلو و یا پای سیب استفاده شود.

مافین هلو خوشمزه

مواد لازم

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • هلو ۳ عدد
  • شکر ۱ لیوان
  • آرد ۲ لیوان
  • ماست ۱ لیوان
  • روغن نصف لیوان
  • بکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری
  • وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پودر دارچین ۱ قاشق مربا خوری

مافین هلو با طعمی عالی

طرز تهیه مافین هلو خوشمزه

ابتدا برای تهیه مافین هلو باید فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تهیه کنید تا گرم شود. سپس یک کاسه مناسب بردارید و پودر دارچین، نمک، بکینگ پودر و آرد را ۳ بار در آن الک کنید. تخم مرغ، وانیل و شکر را در کاسه ای دیگر با همزن برقی هم بزنید و پس از مقداری کش دار شدن و سفت شدن مایه مافین روغن را بی افزایید.

در ادامه به مخلوط شکر و تخم مرغ ماست را هم اضافه کنید و هم بزنید. سپس دو عدد هلو را پوست و پوره نمایید و به کاسه اضافه کنید. آرد را آرام به کاسه بی افزایید و با استفاده از لیسک در حدی که مخلوط شده و یک دست شود هم بزنید. حالا کپسول های مافین را بردارید و چرب کنید.

یک سوم از مایه مافین را در کپسول های چرب شده و یا کاغذ روغنی پهن کرده شده بریزید و یک عدد هلوی باقی مانده را خرد کنید و روی هر دانه مافین چند دانه بگذارید. مافین ها را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه قرار دهید.

طرز تهیه مافین هلو خوشمزه

بهتر است تا زمانی که روی مافین ها طلایی رنگ و پخته شده از فر خارج کنید. برای اینکه بفهمید پخته شده یا نه خلال دندان در مافین فر کنید اگر چسبید یعنی پخته نشده وگرنه پخته شده. برای مشاهده و تهیه انواع کیک بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو