طرز تهیه کیک یخچالی موکا خوش طعم و کم نظیر

منبع: آرگا

2

1402/12/4

18:06


اگر از علاقه مندان به کیک های خانگی ساده هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه کیک یخچالی موکا آشنا شوید. این کیک به سادگی تهیه می شود.

طرز تهیه کیک یخچالی موکا که یک کیک محبوب خانگی است در این بخش قرار داده شده و شما می توانید با این رسپی یک کیک خوشمزه و عالی داشته باشید.

بافت این کیک لطیف و عالی است. شما می توانید با طرز تهیه کیک آشنا شوید. طرز تهیه کیک یخچالی هویج و کیک یخچالی موز با دستور تهیه ساده و عالی در لینک قرار دارد.

مواد کیک یخچالی موکا

مواد اولیه:

  • خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
  • پودر قند: ۳/۲ لیوان
  • پنیر ماسکارپونه: ۲۰۰ گرم
  • آب جوش: ۴/۱ لیوان
  • پودر قهوه: ۱ قاشق چای خوری
  • بیسکوئیت پتی پور: ۴ بسته
  • پودر نسکافه: ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک یخچالی موکا:

برای داشتن این کیک یخچالی فوق العاده باید مقداری آب جوش را درون یک ظرف کوچک بریزید. پودر قهوه و نسکافه را افزوده و خوب هم زده تا کاملا مخلوط و یکدست شود. مواد را کنار گذاشته تا در محیطی خنک قرار داشته باشد.

دستور تهیه کیک یخچالی موکا

حالا باید مواد پنیر و خامه را ترکیب کنید. بعد از اینکه مواد شما ترکیبی یکدست و لطیف داشت، به آن کمی نمک اضافه نمایید. در مرحله بعدی پودر قند الک شده را اضافه کنید. مواد را مجدد ترکیب کرده تا یکدست شود. بعد از اینکه یک ترکیب یکدست داشتید، کمی پودر کاکائو هم به آن اضافه کرده تا مواد گلوله نشده و یکدست شود.

برای ترکیب بهتر مواد می توانید از یک همزن یا قاشق استفاده کنید‌. حالا باید آب جوش که با پودر قهوه و نسکافه ترکیب شده است را اضافه کرده و بعد از اینکه ترکیب قهوه و نسکافه یکدست شد و به مواد مزه داد باید آن را کنار بگذارید.

در ادامه برای آماده کردن این نوع کیک باید از بیسکوئیت پتی پور استفاده کنید. می توانید از ترکیب بیسکوئیت ساده و قهوه استفاده نمایید. بیسکوئیت ها را باز کرده و درون دو ظرف بریزید.

طرز تهیه کیک یخچالی موکا

حالا باید یک قالب کمربندی انتخاب کرده و به ابعاد ۱۸ در ۲۰ که مناسب این کیک است. کف قالب را با استفاده از یک پلاستیک پوشانده و یک ردیف از بیسکوئیت ها را قرار داده و روی آن مقداری آرد مواد کرمی بریزید. می توانید به صورت یک در میان از بیسکوئیت ساده و شکلاتی استفاده کنید.

مواد را به همین روش چیده تا قالب پر شود. کیک را درون یخچال گذاشته تا توب بسته شده و در نهایت روی آن را با شکلات بن ماری شده تزیین کنید. با لبسک خوب سطح مواد را صاف کرده و در نهایت با کمی پودر پسته و نارگیل هم تزیین کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک یخچالی موکا می توانید از خامه فرم گرفته برای تزیین روی مواد استفاده کنید. روی سطح این کیک را می توانید با شکلات رنده شده هم تزیین نمایید. بعد از سرو شکلات بن ماری شده روی کیک یا خامه می توانید کیک را درون یخچال گذاشته تا بسته شود.

برای این کیک می توانید از دورچین موز هم استفاده کنید. این نوع کیک های مجلسی خوشمزه و عالی طعم و مزه ویژه ای داشته که شما از آن لذت می برید. این نوع کیک مجلسی خوشمزه طعم و مزه فوق العاده ای دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو