طرز تهیه کیک نامورا خوش پخت و خوشمزه

منبع: آرگا

1

1402/8/24

18:07


طرز تهیه کیک نامورا با یک رسپی ساده در این بخس قرار داده شده است که می توانید با نحوه تهیه این کیک آشنا شوید. این کیک خانگی طعمی عالی دارد.

طرز تهیه کیک نامورا با یک رسپی ساده خانگی در این بخش قرار داده شده است که مطالعه می کنید. این کیک خوشمزه خانگی را می توانید برای مهمانی های خود نیز داشته باشید. این کیک به شیوه ای ساده تهیه خواهد شد.

برای داشتن یک کیک با طعم و مزه فوق العاده می توانید در لینک با طرز تهیه کیک سیب و کیک ماست آشنا شوید. این نوع کیک ها طعم و مزه ای فوق العاده دارند.

طرز تهیه کیک نامورا

مواد اولیه:

  • بکینگ پودر: ۲ قاشق چای خوری
  • مغز بادام: نصف لیوان
  • ارده کنجد: ۲ قاشق غذاخوری
  • شیر: ۳/۴ لیوان
  • آرد سمولینا:  ۲ و ۱/۲ لیوان
  • شکر: ۱ و ۱/۲ لیوان
  • گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
  • اب: ۱ لیوان
  • کره ذوب شده: نصف لیوان

طرز تهیه کیک نامورا:

این کیک یک کیک شهددار بوده و دارای روشی ساده و دستور تهیه ای ساده است. برای این شهد باید ابتدا درون قابلمه ای روی حرارت گذاشته و مقداری شکر درون قابلمه ریخته و یک لیوان آب به آن اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق مواد را هم زده و بعد از اینکه شکر درون آب باز شد و کمی به غلظت رسید و قوام دار شد، می توانید مقداری آب لیمو و گلاب نیز به آن اضافه کنید.

مواد اولیه کیک نامورا

بعد از چند دقیقه گاز را خاموش کرده و زمان دهید تا شهد خنک شود. در مرحله دوم از تهیه این کیک نیز باید آرد سمولینا دانه درشت را درون کاسه ای ریخته و بهتر است تا آرد درشت استفاده کنید که بافت بهتری به کیک می دهد.

نصف لیوان نیز کره ذوب شده به آن اضافه کرده و مواد را خوب ترکیب کرده تا بافت یکدستی داشته باشد‌. بکینگ پودر و شیر را هم در این مرحله اضافه کرده و خوب مواد را ورز دهید تا مجدد ترکیبی یکدست داشته باشید.

روی یک ظرف را با استفاده‌ از سلفون بپوشانید و زمان دهید تا خمیر به مدت ۴۵ دقیقه مواد استراحت کند. بعد از اینکه ذرات سمولینا کمی نرم شد، باید سراغ دیگر مراحل تهیه این کیک بروید. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه آن را گرم کنید.

نحوه تهیه کیک نامورا

حالا باید سراغ یک قالب بروید و می توانید از یک قالب مربعی استفاده کنید. قالب بهتر است تا در ابعاد ۲۳ در ۲۳ باشد. کف قالب را چرب کرده و یک کاغذ روغنی روی آن پهن کنید‌. ۲ قاشق غذاخوری ارده کنجدی نیز روی کاغد ریخته و با استفاده از یک برس مواد آن را پهن کنید.

خمیری که برای استراحت قرار داده بودید، درون قالب پخش کرده و به خوبی آن را پهن کنید. مقداری نیز با استفاده از گلاب روی آن را خیس نمایید. با استفاده از یک چاقوی تیز روی کیک را به صورت اریب برش داده و روی آن را نیز بادام یا از مغزیجات دلخواه قرار دهید. قالب را در قسمت وسطی فر قرار داده و ۴۰ دقیقه زمان داده تا شیرینی شما پخته شود. بعد از این مرحله نیز نی توانید، شیرینی را روی گریل قرار دهید و بعد از اینکه طلایی شد، آن را فر خارج کرده و زمان دهید تا سرد شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو