طرز تهیه کیک فرشته خوش پخت و خوشمزه در خانه

منبع: آرگا

1

1402/9/24

18:03


اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه کیک فرشته آشنا شوید. این کیک طعم بی نظیری داشته و رسپی آن نیز بسیار ساده می باشد.

یکی از انواع کیک  های خوشمزه خانگی که طعم فوق العاده ای دارد، کیک فرشته است. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه کیک فرشته آشنا شوید. این کیک طعم فوق العاده ای داشته و برای پذیرایی مناسب است.

برای داشتن انواعی از کیک های خانگی خوشمزه می توانید در این بخش با کیک آشنا شوید. طرز تهیه کیک آووکادو و کیک نامورا نیز با یک رسپی ویژه در لینک قرار داده شده که مطالعه می کنید.

کیک رفشته

مواد اولیه:

  • سفیده تخم مرغ: ۱۲ عدد
  • نمک: نوک قاشق چای خوری
  • وانیل: ۱ قاشق چای خوری
  • شکر: ۱/۲ پیمانه
  • کرم تارتار یا آب لیمو ترش: ۱ و ۱/۲ قاشق چای خوری
  • آرد کیک: ۱ پیمانه

طرز تهیه کیک فرشته:

ابتدا باید آرد را در سه مرتبه الک کنید. بعد از اینکه بافت آن سبک و مناسب شد، نصف مقدار از پیمانه شکر را اضافه کرده و ترکیب نمایید. مواد یکدست شده را کنار گذاشته و در مرحله بعد نیز تخم مرغ ها را اضافه کنید.

در این بخش نوبت به جدا کردن تخم مرغ ها از یکدگر می رسد. تخم مرغ ها را درون ظرفی جداگانه شکسته و سفیده ها و زرده ها را جدا کنید. سفیده ها را به همراه کرم تارتار اضافه کرده و در ظرفی با یکدیگر ترکیب نمایید.

کیک فرشته خانگی

مقداری نیز آب لیموترش تازه به مواد خود اضافه کنید. در این بخش مقداری نمک اضافه کرده تا کمی مواد کیک تغییر مزه داشته باشد. حالا نوبت آن است که با استفاده از یک همزن دستی مواد را به خوبی هم زده و ترکیب کنید تا یکدست شود.

بعد از اینکه بافت مواد یکدست شد، مقداری از شهرهای باقی مانده را درون آن ریخته و با سرعت مواد را هم بزنید. بعد از اینکه مواد شما یکدست شد، دور همزن را پایین بیاورید. مواد باید طوری ترکیب شود که در زمان برگرداندن ظرف از آن بیرون نریزید. کمی وانیل نیز به مواد مرنگ اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک فرشته آرد و شکر ترکیب شده را در چند مرحله به مواد اضافه کرده و کمی آرام هم زده تا ترکیب شوند‌. بهتر است مواد را با استفاده لیسک هم بزنید. ترکیب مواد را نباید بیش از اندازه هم بزنید در این صورت پف مواد کاهش می یابد. یک قالب میان تهی با قطر ۲۴ انتخاب کرده و کف آن را چرب کنید.

طرز تهیه کیک فرشته

به آرامی مواد را درون قالب ریخته و قالب را در دمای ۱۹۰ درجه فر بگذارید. مدت زمان پخت این کیک ۳۵ دقیقه بوده و بعد از طلایی شدن آن را فر خارج کنید و کنار بگذارید تا کمی سرد شود. این کیک خانگی خوشمزه را می توانید با استفاده از مواد دلخواه تزیین نمایید.

سرو این کیک فوق العاده در کنار چای و انواعی از نوشیدنی ها نیز گزینه عالی بوده که به شما پیشنهاد می کنیم. برای تزیین روی کیک نیز می توانید از مقداری خامه و میوه هم استفاده کنید. استفاده از موز، گیلاس و … برای تزیین روی این کیک عالی بوده و می توانید از مقداری توت فرنگی نیز استفاده کنید.

این کیک فوق العاده خوشمزه که طعم فوق العاده ای هم دارد با یک رسپی ویژه را در این بخش قرار داده ایم نه با نحوه تهیه آن آشنا می شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو