طرز تهیه کیک آووکادو تجربه پخت کیکی متفاوت در خانه

منبع: آرگا

3

1402/8/26

18:07


همانطور که می دانید کیک انواع مختلف و بسیار زیادی دارد که هم می توان با استفاده از فر و یا با استفاده از فریزر آن ها را تهیه کرد. کیک آووکادو یک کیکی است که نیاز به فر ندارد و مود آن در زمان کمی آماده می شوند.

کیک انواع مختلف و زیادی دارد که همه کیک ها با استفاده از روش پخت های متفاوت و طعم های متنوع تهیه می شود. کیک آووکادو یکی از کیک هایی است که نیاز به فر ندارد و در مدت نسبتا کمی مواد اولیه آن آماده سازی می شود و باید حدود ۲ ساعت درون یخچال قرار بگیرد. آووکادو خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این کیک می توان از تمام خواص آووکادو بهرمند شد. طرز تهیه کیک آووکادو در این مطلب قرار گرفته شده است.

کیک انواع مختلف و زیادی از جمله کیک کوکو استار و کیک برگردان شلیل دارد. اگر می خواهید طرز تهیه این دو کیک خوشمزه را هم مشاهده کنید کافی است بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. برای تهیه این کیک می توان ار انواع قالب هایی مانند قالب کمربندی و یا حتی قالب ساده استفاده کرد که بهتر است از قالب کمربندی برای راحت تر در آوردن این کیک خنک و خوشمزه استفاده کنید. برای خوش طعم شدن این کیک می توان از لیمو تازه استفاده کرد و  حتی برای تزئین برای تزئین علاوه بر لیمو می توان از تکه های آووکادویی که در شکر غلتانیدید استفاده کرد.

کیک آووکادو خوشمزه

مواد لازم

  • آووکادو ۲ عدد
  • شکر ۳/۴ فنجان
  • رول کوکی ۱ عدد
  • خامه زده شده ۱ و ۱/۲ فنجان
  • پنیر سفید خامه ای ۱۷۵ گرم
  • آب لیمو تازه ۱/۲ فنجان
  • بیسکوییت پتی پور ۱ بسته

طرز تهیه کیک آووکادو متفاوت

ابتدا برای تهیه کیک آووکادو باید ۱ بسته بیسکوییت را در پلاستیک بریزید و پودر کنید. پس از پودر شدن بیسکوییت، مقداری کره در آن بریزید و به خوبی مخلوط کنید تا حالت سفت و خمیری به دست بیاورد. حالا قالبی را بردارید و پودر بیسکوییت ها را در کف قالب بریزید و به خوبی فشرده کنید.

در ادامه پوست آووکادو را جدا کنید و هسته آن را در بیاورید. آووکادو را به همراه پنیر سفید خامه ای درون مخلوط کن بریزید و هم بزنید. سپس آب لیمو تازه را به مخلوط کن اضافه کنید و دوباره هم بزنید.  خامه زده شده را به همراه شک مخلوط کنید و در فریزر به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید

پس از ۴۵ دیقه خامه را از فریزر در بیاورید و با لیسک به شدت هم بزنید و دوباره به درون فریزر برگردانید. هر ۳۰ دقیقه خامه را از فریزر در بی آورید و به شدت هم بزنید تا قوامی مانند بستنی به دست بی آورد. مخلوط آووکادو را زمانی که سفت شد دیگر هم نزنید و بر روی بیسکوییت های درون قالب بریزید و فشار دهید.

بهتر ست در حین تهیه بستنی برای روی آووکادو، آووکادو را درون قالب بریزید و در یخچال قرار دهید. در آخر بستنی را بر روی آووکادو بریزید و فشرده کنید. به طوری که از قالب در آوریدید باز نشود. درجه یخچال را بسیار کم کنید تا خنک تر شود و کیک را به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

کیک آووکادو با طعمی عالی

بهتر است برا بهتر بسته شدن کیک درجه یخچال را کمتر کنید اما می توان چند ساعتی درون یخچال با درجه زیاد قرار داد. اگر علاقمند به تهیه انواع کیک های خوشمزه و متفاوت دارید بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو