طرز تهیه مینی کیک پنیری خوش طعم و خوش پخت در خانه

منبع: آرگا

2

1402/10/24

18:04


طرز تهیه مینی کیک پنیری که یک کیک ساده و خوشمزه می باشد در این بخش قرار داده شده است. این کیک را می توانید برای مهمانی های خود داشته باشید.

طرز تهیه مینی کیک پنیری با یک رسپی خوشمزه و عالی در این بخش قرار داده شده است که مطالعه می کنید. این نوع مینی کیک را حتما تهیه کرده و طعم و زمه عالی آن را بچشید.

اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید در این بخش باید انواع مینی کیک ساده و کیک بادام زمینی خانگی آشنا شوید. این کیک ها طعم و ویژه ای دارد.

دستور تهیه مینی کیک پنیری

مواد اولیه:

  • آرد: ۲ و نیم پیمانه
  • بکینگ پودر: ۲ قاشق چای خوری
  • شکر: ۱ و نیم پیمانه
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه: ۱ بسته
  • نمک: اندکی
  • رنده پوست لیمو: به میزان لازم
  • وانیل: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه مینی کیک پنیری:

برای تهیه این مینی کیک ویژه باید ابتدا مقداری کره را در دمای محیط قرار داده نرم شود. شکر را درون ظرفی به کره اضافه کرده و با استفاده از همزن دستی خوب مواد را هم زده و ترکیب کرده تا حالت خمیری و نرم پیدا کند. مواد را به خوبی یکدست کرده تا نرم و یکدست شود.

مینی کیک پنیری ویژه

پنیر به مواد خود اضافه کرده و ترکیب نمایید. مواد را مجدد به مدت ۱ دقیقه هم زده و بعد از یکدست شدن به آن مقداری وانیل اضافه کنید. شما می توانید از عطر پوست لیمو نیز استفاده کرذه و طعم و عطر این مینی کیک را بهتر کنید. برای افزودن پوست لیمو باید سعی کنید که پوست رویی آن و لایه نازکی از آن را رنده کرده تا تلخ نشود.

تخم مرغ ها را تک تک اضافه کرده و مواد را هم بزنید. برای ترکیب مواد بهتر است تا همزن برقی استفاده کرده که مواد به خوبی یکدست شود. برای اضافه کردن آرد نیز باید توجه کنید که ابتدا چند مرتبه آن را الک کنید.

آرد الک شده را به آرامی اضافه کرده و با استفاده از لیسک هم بزنید. در این مرحله از طرز تهیه مینی کیک پنیری مواد را باید به صورت دورانی هم بزنید تا بافت نرم و بهتری داشته باشد. مواد را نباید با شدت هم بزنید زیرا موجب شده که پف کیک از بین برود. شما می توانید در صورت دلخواه از مقداری گردو خرد شده نیز در این ترکیب ویژه استفاده کنید.

طرز تهیه مینی کیک پنیری

برای تزیین روی این مینی کیک خاص می توانید از مقداری شکلات هم استفاده نمایید. این کیک را می توانید برای پذیرایی در مهمانی ها داشته باشید که یک گزینه ویژه و عالی است. این کیک خاص و خوشمزه خانگی را می توانید در این بخش داشته باشید. مواد را درون قالب های تک نفره ریخته و البته از قبل آن را چرب کنید.

چند ضربه به کاپ کیک ها زده تا حباب آن خارج شود. مواد را درون فر با دمای گرم شده قرار دهید.  فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بگذارید. برای چک کردن پخت این کیک نیز می توانید از یک خلال دندان استفاده نمایید. همانطور که اشاره شد از پودر پسته و گردو نیز می توانید دز این نوع کیک استفاده کنید. این کیکی یک رسپی عالی داشته دو برای مهمانی های شما گزینه مناسبی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو