واویشکا با سنگدان مرغ به روش گیلانی

منبع: دلتا پیام

43

1401/8/19

12:04


واویشکا با سنگدان مرغ یکی از خوراک‌های مقوی و راحت و بسیار مقرون به صرفه و خوشمزه است. سنگدان مرغ یکی از بخش‌های بسیار با ارزش و دارای پروتئین در مرغ است که کمتر به آن توجه می‌شود.

واویشکا با سنگدان مرغ به روش گیلانی

واویشکا با سنگدان مرغ یکی از خوراک‌های مقوی و راحت و بسیار مقرون به صرفه و خوشمزه است. سنگدان مرغ یکی از بخش‌های بسیار با ارزش و دارای پروتئین در مرغ است که کمتر به آن توجه می‌شود و بیشتر مردم از آن دوری می‌کنند، در صورتی که برای تقویت بدن گزینه بسیار خوبی است. می‌توانید سنگدان را به صورت خردشده و بسته‌بندی آماده از بیرون خریداری کنید. یکی از فواید بسیار مهم سنگدان، مبارزه با کم خونی است. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه واویشکا با سنگدان مرغ

  • سنگدان مرغ ۲۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • آب به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

واویشکا با سنگدان مرغ

طرز تهیه واویشکا با سنگدان مرغ

مرحله اول

ابتدا باید یک پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید. سپس داخل تابه بدون افزودن روغن پیاز را کمی تفت دهید تا نرم شود. سپس روغن و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی پیاز طلایی شود. اگر زمان برای تهیه یپاز داغ ندارید می‌توانید از پیاز داغ حاضری استفاده کنید.

مرحله دوم

سنگدان خرد و شسته‌شده را به همراه پیازها تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. سپس سیر را پوست بگیرید و به آن اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. در ادامه باید رب را اضافه کنید و سرخ کنید تا بوی خامی آن گرفته شود. می‌توانید به دلخواه ۱ قاشق غذاخوری رب بریزید، ولی اگر دوست دارید خوراک شما قرمزتر باشد ۲ قاشق غذاخوری رب بزنید.

مرحله سوم

در ادامه باید کمی نمک بریزید و در انتها ۱ لیوان آب روی واویشکا با سنگدان بریزید و در تابه را بگذارید و شعله را زیاد و صبر کنید تا به جوش بیاید. بعد شعله را کم کرده و حدود ۱ الی ۱.۵ ساعت زمان دهید تا سنگدان بپزد و روغن بیندازد. اگر حین پخت آب آن تمام شد و سنگدان نیم‌پخت بود، می‌توانید دوباره آب بریزید و وقتی سس غلیظ شد از روی حرارت بردارید و به همراه کته میل کنید. این غذا در کنار ترشی بادمجان مخلوط در ۶ ساعت نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه واویشکا با سنگدان مرغ

  • به دلخواه می‌توانید به مواد کمی فلفل دلمه یا قارچ خردشده نیز اضافه کنید.
  • افزودن سیر دلخواه است ولی باعث خوش‌عطر شدن غذا می‌شود.
  • می‌توانید به‌جای رب از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.

واویشکا با سنگدان

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای بیشتر از آشپزی گراتن مرغ و کدو، غذای لذیذ و ساده را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو